Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:57:52 GMT

محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۹۱۲۹

محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر

بوشهر- ایرنا- امام جمعه موقت بوشهر گفت: مصرف ۲ برابری بنزین نسبت به میانگین جهانی و کسب رتبه نخست مصرف انرژی در ایران، ضرورت سهمیه‌بندی و تعدیل قیمت بنزین در کشور را دو چندان می‌کند.

حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه افزود: براساس آمارها در زمان حاضر به‌دلیل ارزان بودن انرژی و نبود عدالت در توزیع در ایران ۶۹ میلیارد دلار انرژی مصرف می‌شود که این میزان مصرف حتی از کشور چین بیشتر است افزون براین روزانه ۳۰ میلیون بشکه بنزین از کشور به‌صورت حجیم قاچاق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از یارانه پرداختی برای سوخت در جیب عده‌ای از ثروتمندان می‌رفت مسئولان برآن شدند برای ایجاد روند منطقی و صرفه‌جویی در مصرف نسبت به سهمیه‌بندی و افزایش قیمت این فرآورده اقدام کنند.

دشتی در خصوص کیفیت اجرای این مساله اضافه کرد: در کیفیت اجرای این طرح بیشتر خواص هم اعتراض داشتند و معتقد بودند روند اجرا باید تدریجی و به‌گونه‌ای باشد که شوکی به جامعه وارد نشود.

وی ادامه داد: ممکن است گران شدن بنزین ضروری باشد اما این گرانی می‌تواند منشاء گرانی دیگر کالاها باشد و با وجود نظارت‌ها اما بازار تمکین نمی‌کند و کالاها خود به خود افزایش می‌یابد که براساس دستور و تاکید رهبر معظم انقلاب نظارت‌ها باید به‌صورت مستمر و قوی انجام شود.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: در یک جامعه‌ای که دموکراسی حاکم باشد مردم حق دارند نقد خود را به هر شیوه‌ای چه از رسانه‌ها، نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و سایر منابع دیگر اعلام کنند و اشکالی در بیان نقد و اعتراض آنها نیست اما باید مراقب بود که دشمن با این جریان موج سواری نکند.

وی اظهار کرد: مردم ایران با بصیرت و بینش بالای سیاسی خود در شرایطی که احساس کردند دشمن از این اعتراض به حق آنها در حال سوء استفاده است به سرعت صف خود را از آنها جدا کردند و این اقدام مردم بیانگر دشمن‌شناسی، اوج بصیرت و بینش سیاسی ملت ایران است.

دشتی با اشاره به برگزاری راهپیمایی‌ مردم در مناطق مختلف کشور اضافه کرد: حضور پرشور ملت ایران در این اجتماع‌ها ثابت کرد هرچند آنها نسبت به شرایط اخیر نقدهایی دارند اما آنان خواهان نظام جمهوری اسلامی و پشتیبان ولایت فقیه هستند.

وی یادآور شد: با اقدام به موقع بسیج و نیروی انتظامی در خصوص حفظ و ایجاد امنیت اجتماعی این ناآرامی‌ها در استان بوشهر با کمترین تلفات و تعداد زخمیان جمع شد و امروز شرایط آرامی بر استان حاکم است.

امام جمعه موقت بوشهر در خصوص حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران قوا گفت: سران قوا با پشتوانه کارشناسی خود و شرایط اقتصادی مملکت تصمیم به اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین داشتند و رهبر معظم انقلاب با اعتماد و حمایت خود جلو بروز برخی اختلاف‌ها را گرفتند.

دشتی یادآور شد: اقدام به موقع همراه با تیزبینی رهبر معظم انقلاب از اختلاف بین سه قوه، مردم و برخی تحرک‌های دشمن که برای کشور مشکلات مضاعفی را ایجاد می‌کرد گرفت.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب از محبوبیت و آبروی خود برای حفظ نظام و مملکت استفاده کردند.

امام جمعه موقت بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته بسیج گفت: امروز این نیروی مردمی درمان تمام دردهای اجتماعی است و با فرهنگ بسیج که از ابتکارات مهم بنیانگذار انقلاب اسلامی بود امروز می‌توان برای برطرف کردن هر معضلی استفاده کرد.

دشتی اضافه کرد: امروز ملت ایران با فرهنگ بسیجی در عرصه نظامی، سیاسی و امنیتی پیروز میدان بوده و با همین فرهنگ براساس وعده رهبر معظم انقلاب در مبارزه اقتصادی نیز می‌توانیم پیروز میدان باشیم.

وی تاکید کرد: بسیجی با اراده مصمم، اخلاص، پشتکار و توانمندی بدون تکیه به دشمن شجاعانه کار می‌کند و با برداشتن موانع معجزه می‌کند.    

 امام جمعه موقت بوشهر گفت: تنها راه حل درمان درد بی درمان اقتصادی در این شرایط داشتن روحیه و فرهنگ بسیجی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

گناوه

گناوه -ایرنا - امام جمعه گناوه گفت: رهبر معظم انقلاب با درایت و هدایت‌های موثر توانست فتنه دیگری از فتنه گران را خنثی و ناکام کند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر گناوه افزود: در حوادث مربوط به اعلام سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت آن، درحالیکه فضای ابهام، سوال و اعتراض در میان مردم بوجود آمده بود، عده‌ای فرصت‌طلب و معاند اقدام به اغتشاش‌گری و آشوب کردند که رهبر معظم انقلاب در درس خارج از فقه با سخنان خردمندانه، حکیمانه، نگاه بلندای معرفت و بصیرت الهی خود به میدان آمد و جلوی آتش و فتنه را گرفت و کشور را به آرامش و ثبات رساند.

وی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال از عمر انقلاب کشور فتنه‌های زیادی ازجمله در سال‌های ۸۸ و ۹۶ را پشت سرگذاشته است، گفت: در فتنه اخیر نیز به بهانه افزایش قیمت بنزین افرادی  فرصت‌طلب و کینه توز به ولایت و انقلاب اقدام به اغتشاش‌گری و تخریب اموال عمومی زدند که با سخنان رهبر معظم انقلاب این فتنه خنثی شد.

رکنی حسینی اظهار کرد: هیچ‌ کسی منکر آزادی و مطالبه‌گری مردم به‌صورت مسالمت‌آمیز و از راه قانونی نیست اما آزادی که امنیت کشور را خدشه‌دار و اموال عمومی را تخریب و آتش بزنند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

امام جمعه گناوه گفت: آنهایی که به‌دنبال  هرج و مرج و برهم زدن امنیت در کشور هستند بدانند رهبر، مردم و مسوولان با آنها به شدت برخورد می‌کنند.

وی بیان کرد: دشمنان و معاندان همراه با رسانه‌های معاند در حوادث اخیر خوشحال و خرسند شدند که مملکت دچار تنش بزرگ شده و انقلاب از بین خواهد رفت اما آنها کور خواندند و بدانند این شجره طیبه  حاصل خون هزاران شهید است و نمی‌توانند ضربه و خدشه‌ای به آن وارد کنند.

رکنی حسینی گفت: مسئولان باید نظارت مستمر و مداوم بر بازار داشته باشند تا فرصت طلبان نتوانند به بهانه افزایش بنزین اقلام و کالاها را گران کنند.

وی با گرامیداشت هفته بسیج افزود: بسیج از بدو انقلاب تاکنون هر کجا احساس کرده که دشمن به دنبال ضربه زدن به ممکلت است با بصیرت ورود و از کیان و ارزش‌های نظام حفاظت و پاسداری کرده است.

امام جمعه گناوه گفت: بسیج یک گنجینه بسیار باعظمت و بسیجی بودن و تفکر بسیجی افتخاری برای همه است.

وی بیان کرد: راهپیمایی حمایت از ولایت و امنیت کشور هفته آینده با حضور پرشور مردم ولایتمدار این شهرستان برگزار می‌شود.

کنگان

بوشهر- ایرنا- امام جمعه کنگان گفت: راهپیمایی‌های مردمی در حمایت از نظام دشمن را مایوس و نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

حجت‌الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تقدیر از راهپیمایی‌های خودجوش مردمی در حمایت از نظام و مقابله با جریان‌های معاند و آشوبگر افزود: اقدام به‌هنگام و موثر مردم در حمایت از نظام دینی باعث برهم ریختن تلاش‌های دشمن شد.

وی بیان کرد: مردم بعد از سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب صف خود را از آشوب‌گران و حامیان آنها جدا کردند و مرز خود را با کسانی که اقدام به غارت و تخریب اموال عمومی زدند، جدا کردند.

وی اضافه کرد: مردم نشان دادند به رغم مشکلات علاقه‌مند به نظام و مملکت هستند و امنیت خود را فدا نخواهند کرد.

محمودی با بیان اینکه مردم از اعلام افزایش ناگهانی قیمت سوخت و گرانی ناشی از آن نگران و از مسئولین گلایه‌مند هستند گفت: به‌رغم همه این مسائل و نگرانی‌ها بصیرت، ولایت‌مداری و انقلابی‌گری مردم موجب نقش بر آب شدن نقشه‌های شوم جریان معاند، سلطنت‌طلب، منافقان و اربابان آمریکایی و صهیونیستی شد.

وی  افزود: اقدام و تصمیم رهبر معظم انقلاب و به جان خریدن همه مشکلات از سوی ایشان موجب شد تا بار دیگر حاکمیت قانون مخدوش نشود و قانون زیر پا گذاشته نشود.

امام جمعه کنگان اضافه کرد: ولایت‌مداری با شعار  حاصل نمی‌شود و در امتحان سخت و دشوار انسان‌های ولایتمدار مشخص می‌شوند همانگونه که ملت بزرگ ایران این مهم را بارها و بارها به منصه ظهور رساندند.

دیر

امام جمعه دیر گفت: با توجه به اینکه معیشت قابل توجهی از ساکنان این بندر وابسته به دریاست مشکل سهمیه سوخت صیادان باید هرچه زودتر برطرف شود.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر افزود: مشکل سهمیه سوخت صیادان در همایش ائمه جمعه استان مطرح و قرار شد این مشکل با استاندار در میان گذاشته شود و مسئولان هم قول‌هایی دادند که امید می‌رود عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: بسیج یکی از ابتکارهای ارزشمند امام راحل و مظهر اقتدار کشور است و این نهاد مقدس در تمام صحنه‌ها به‌ویژه در مقابله با جنگ امنیتی دشمن خوب و خوش درخشیده است.

امام جمعه دیر گفت: امروز با جنگ نرم دشمن روبرو هستیم و بسیجیان باید بر معرفت دینی و سیاسی خود بیفزایند و به دیگران منتقل کنند.

وی ضمن محکوم کردن تخریب اموال عمومی از سوی آشوب گران افزود: دشمن از آشوب طلبان حمایت کرده است و مردم انقلابی ایران با بصیرت و هوشیاری کامل پای نظام اسلامی ایستادند و برای حمایت از رهبری و انزجار و نفرت از آشوب طلبان به خیابان‌ها آمده و از امنیت کشور دفاع می‌کنند.

حسیین گفت: حمایت رهبر معظم انقلاب از طرح مدیریت سوخت برای حفظ امنیت، وحدت ملی و حفظ اصل نظام اسلامی بود.

برچسب‌ها بوشهر بنزین نماز جمعه امنیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر بنزین نماز جمعه امنیت بوشهر بنزین نماز جمعه امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ بنابر اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه قبل از خطبه‌ها میثم مداحی، مدیرکل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر سخنرانی می‌کند.


همچنین میز‌های خدمت دادگستری، سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش، ثبت احوال، مرکز وکلای قوه قضائیه، بیمه سلامت، فرماندهی انتظامی، اداره کار و بیمه تامین اجتماعی در این مراسم برپا می‌شود.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • فیلم/ توصیه رهبر انقلاب به مردم ایران
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود