Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حاج رسولی‌ها روز جمعه در حاشیه بازدید از چند طرح توسعه‌ای آب در بوشهردر جمع خبرنگاران افزود: هرچند مبنای ما جامعه آماری ۵۱ سال اخیر است اما با این حال این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: شرایط استان بوشهر نسبت به میانگین کشور شرایط بهتری است و رتبه سوم افزایش بارش نسبت به میانگین سال آبی جاری را دارد و با توجه به رودی و جریان‌های سطحی خوبی که در کشور اتفاق افتاده و بر همین اساس ورودی خوبی در سد رئیسعلی دلواری در استان بوشهر نیز داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج رسولی‌ها با اشاره به بازدیدهای انجام شده از پروژه‌های توسعه‌ای و سدهای استان از جمله سد خائیز و محور سد باهوش اضافه کرد: بخش‌های مهندسی رودخانه در استان بوشهر از بخش‌های مهم اب است و با توجه به چالشی که رودخانه مند به لحاظ بستر و حریم برای بهره‌برداران ایجاد کرده لازم بود بازدید میدانی از ابعاد موضوع داشته باشیم و بتوانیم تصمیمی در راستای ضوابط و مقرراتی که در قالب تعیین حریم و بستر رودخانه است پیگیری و مجوزهایی که کشاورزان منطقه مورد اعتراض آنها بود را ساماندهی کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور تاکید کرد: تلاش می‌شود تمهیداتی درخصوص برطرف کردن مشکلات بهره‌برداران حاشیه رودخانه مند در کمترین زمان ممکن فراهم شود تا مشکلات آنان در این خصوص برطرف شود.

وی ادامه داد: یک سری عملیات مهندسی رودخانه در لایروبی پایین دست رودخانه مند جایی که ورود به دریا دارد باید انجام شود براین اساس قرار شد پیمانکارانی تا سه ماه دیگر در منطقه مستقر شوند تا لایروبی‌هایی که لازم است بعد از سیلاب‌های اخیر در انتهای رودخانه‌ها انجام شود.

حاج رسولی‌ها گفت: همچنین از شبکه‌های لایروبی و زهکشی و کارهایی که در خصوص بهینه مصرف کردن این شبکه ها و ایراداتی که در پوشش کانال‌ها بود در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر بازدید شد.

وی یادآور شد: استان بوشهر با بستن قراردادهای بزرگ از استان‌های پیشگام در استفاده از آب دریا در تامین آب آشامیدنی است و کارهای بزرگی تاکنون انجام داده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور گفت: در راستای استفاده از آب‌های نامتعارف با توجه به اینکه طرح‌های تصفیه‌خانه فاضلاب در استان بوشهر در خیلی از شهرها راه‌اندازی و وارد مدار بهره برداری شده بایستی هماهنگی‌های بیشتری بین آب منطقه‌ای و شرکت‌های آب و فاضلاب در این خصوص باشد.

حاج رسولی‌ها اظهار کرد: با کمیته جدیدی که به تازگی در ستاد وزارت نیرو  راه‌اندازی شده می‌توان زمینه تخصیص پساب‌ها به‌عنوان آب‌های نامتعارف به صنایع و فضای سبز را در این استان فراهم کرد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط می‌توان با انجام کار مشترک و ارائه مدل بهره‌برداری از پساب همانند طرح‌های سازگاری با کم آبی  ارائه و مجوزهای لازم را برای بخش خصوصی در این بخش فراهم کرد.

حاج رسولی‌ها با بیان اینکه استفاده از آب دریا ظرفیت خوبی است که در استان بوشهر وجود دارد گفت: سیاست وزارت نیرو در بعضی از مناطقی که صنایع مستقرند و به‌صورت محدود از آب‌های زیر زمینی استفاده می‌کنند هرچند این درصد مصرف در مقابل مصارف کلان صنعت در منطقه بالا نیست اما برای استفاده از همین درصد پایین نیز باید به سمت استفاده از پساب شهرهای نزدیک حرکت کرد.

وی با اشاره به احداث سد باغان در جم گفت: وزارت نیرو تلاش دارد با عملیاتی شدن فاینانس زمینه اجرای این سد که بخشی از آن شروع شده است را انجام و برای سامانه انتقال هم صنعت در حال سرمایه‌گذاری است که این باعث می‌شود هم از آبی که سرگردان وارد دریا می‌شود استفاده و هم به آبخوان‌های منطقه کمک شود.

برچسب‌ها بوشهر آب بارندگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر آب بارندگی بوشهر آب بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین باران در جنوب بوشهر به میزان ۴۰ میلیمتر ثبت شد

کارشناس مسئول اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه بارش باران با شدت در مناطق جنوبی استان ادامه دارد، گفت: ایستگاه‌های هواشناسی تاکنون بیشترین بارش باران در جم به میزان ۴۰ میلیمتر ثبت شده است. - اخبار استانها -

علیرضا بهادری در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به  اینکه سامانه بارشی در جنوب استان بوشهر فعال است، اظهار داشت: این سامانه با صبح فردا فعال است و بارش باران، رگبار پراکنده و افزایش سرعت وزش باد در پی دارد.

وی با بیان اینکه اکنون تمرکز سامانه بارشی استان بوشهر در جنوب این استان است، گفت: وزش باد، وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش تند باد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط استان به‌ویژه نواحی جنوبی و مرکزی مورد انتظار است.

کارشناس مسئول اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به میزان بارش باران در استان خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های هواشناسی استان بوشهر تا صبح امروز بیشترین بارش باران در شهرستان جم منطقه انارستان به میزان 40 میلیمتر ثبت کرده است.

بهادری ثبت 30 میلیمتر بارش باران در دشتی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: بنادر دیر و کنگان 25 میلیمتر بارش باران ثبت شده که اکنون بارش باران همراه با تند باد لحظه‌ای در این شهرستان‌ها ادامه دارد.

وی از مواج و متلاطم شدن خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: از فردا به‌تدریج با کاهش ابر، وضعیت جوی و دریایی استان تا اوایل هفته آینده آرام می‌شود.

کارشناس مسئول اداره کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد و تا اوایل وقت فردا در برخی نقاط بویژه نواحی مرکزی و جنوبی، بارش باران، گاهی رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش تند باد پیش‌بینی شده است،گفت: جهت وزش باد در استان بوشهر متغیر غالباً جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت 10 تا 36 کیلومتر در ساعت و تا اوایل وقت فردا در برخی ساعات در نیمه جنوبی گاهی بیش از 50 کیلومتر در ساعت است.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • بیشترین باران در جنوب بوشهر به میزان ۴۰ میلیمتر ثبت شد
  • بارش چشمگیری برای کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود
  • فعلا خبری از بارش‌های چشمگیر در کرمانشاه نیست/ رشد ۱۶ درصدی بارش‌ها
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش‌های اردبیل طی سامانه اخیر
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سال‌های اخیر
  • افزایش بارش‌ها در ۶ استان/ ۴۰ درصد مخازن سدهای کشور خالی است
  • میزان بارش باران در تربت‌حیدریه ۴۸ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ میلیون لیتر فرآورده سوختی در جایگاه‌های استان سمنان عرضه شد
  • کاهش ۴.۴ درصدی میانگین بارش‌های سال زراعی ۱۴۰۲ در لرستان