Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:04:16 GMT

دمکرات ها مهیا برای استیضاح ترامپ

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۹۴۰۲

دمکرات ها مهیا برای استیضاح ترامپ

این شبکه روز جمعه افزود: با توجه به پایان یافتن آخرین جلسه استماع شهود بر سر ماجرای اوکراین در روز پنجشنبه (روز گذشته) ، اکنون مجلس نمایندگان با کوهی از اسناد و شواهد برای استیضاح ترامپ برخوردار است و خود را برای حرکت بعدی و اینکه استراتژی بعدی چه خواهد بود، آماده می کند.

این شبکه خبری آمریکایی تصریح کرد: مجلس نمایندگان با استناد به اصل اول قانون اساسی آمریکا با مطرح کردن سو استفاده ترامپ از قدرت رئیس جمهوری را استیضاح خواهند کرد چرا که وی بنا بر اسناد و اظهارات شهود در سه مورد مرتکب خلاف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"الی هونیگ"  (Elie Honig)کارشناس مسائل حقوقی در این باره به سی ان ان گفت: نخست آنکه ترامپ کمک های مالی آمریکا به اوکراین را متوقف و بازدید رئیس جمهوری آن کشور از کاخ سفید را تعلیق کرده است. دوم اینکه مسجل شده است که ترامپ از طرف آمریکایی خواستار تحقیق درباره رقیب انتخاباتی خود شده و سومین مساله این است که کمک های مالی آمریکا به اوکراین و دیدار شخص رئیس جمهوری اوکراین از کاخ سفید مشروط و مرتبط به این تحقیقات شده بود.

این کارشناس مسائل حقوقی افزود: «جرج کنت» (George Kent) معاون دستیار وزارت خارجه آمریکا در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان (در تاریخ  چهارشنبه ۲۲ آبان ماه) گفت که اقدام ترامپ در نگاه داشتن کمک های مالی به اوکراین جهت برآورده شدن خواسته خود مغایر با منافع ملی آمریکا و اوکراین بوده است.

در همین حال "دیوید هملز"  (David Holmes) مقام  ارشد وزارت خارجه که به عنوان رایزن امور سیاسی سفارت آمریکا در اوکراین خدمت می کرد در جلسه شهادت روز گذشته (پنجشنبه) به کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان گفته است که برای «ولودیمیر زلنسکی» (Volodymyr Zelensky) ملاقات با ترامپ در کاخ سفید به جهت آنکه نشان دهد وی تا چه اندازه از حمایت واشنگتن برخوردار است ، حائز اهمیت بود.

سی ان ان در ادامه خود درباره استیضاح ترامپ افزود : اکنون نشانه هایی از آن وجود دارد که دموکرات ها و مجلس نمایندگان خود را برای استیضاح ترامپ مهیا می کنند که این مورد می تواند اتهام "سو استفاده از قدرت"، "ممانعت از اجرای عدالت" و  ایجاد مانع برای کنگره (جهت انجام تحقیقات) باشد.

"نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم در یک کنفرانس خبری گفت: برای استیضاح ترامپ اسناد کافی وجود دارد تا کار را پیش ببرد.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی افزود: هم اکنون ترامپ تلاش دارد تا با جمهوریخواهان ملاقات هایی داشته باشد و از آنان بخواهد در صورت مطرح شدن موضوع استیضاح ، بلادرنگ آن را رد کنند و بر این موضوع تاکید ورزند که هیچ "بده بستانی" در ارتباط با موضوع اوکراین روی نداده است.

در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هفته اخیر، ۹ شاهد از مقام‌های کنونی و پیشین آمریکایی در جلسه استماع  کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان حضور یافتند.

این جلسه روند تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا بر سر ماجرای «اوکراین گیت» را دنبال می‌کند.

روند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از رسانه‌ای شدن مکالمه او با رئیس جمهوری اوکراین در اوایل مهر ماه آغاز و سوم مهر ماه متن کامل آن منتشر شد.

این متن در پنج صفحه مربوط به مکالمه ۲۵ جولای (سوم مرداد ماه) بود. پیامدهای این افشاگری سبب شد تا پنجم مهر ماه، ۲۱۹ نماینده مجلس نمایندگان از مجموع ۴۳۵ نفر، آغاز فرآیند استیضاح ترامپ را خواستار شوند.

براساس متن این گفت‌وگوی تلفنی، ترامپ از زلنسکی خواسته بود تحقیقاتی درباره «هانتر بایدن» پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکراتش که زمانی عضو هیات مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بود، انجام دهد.

شبکه سی‌ ان‌ ان دوشنبه ۲۰ آبان ماه نیز در گزارشی اعلام کرد، اگر استیضاح ترامپ در جریان روند تحقیقات قطعی شود آنگاه رای‌گیری برکناری او از سمت ریاست جمهوری از ۱۶ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۵ تا ۲۹ آذر ماه) انجام خواهد شد.وپام **۱۳۰۲**

برچسب‌ها کنگره آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا  شبکه سی ان ان استیضاح ترامپ پروندهٔ خبری فرآیند استیضاح ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا شبکه سی ان ان استیضاح ترامپ کنگره آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا شبکه سی ان ان استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو می‌گوید که ناتو هیچ طرحی برای اعزام واح‌های نظامی به اوکراین ندارد اگر چه برخی از کشور‌های عضو این سازمان مشاوران نظامی در کی‌یف دارند.

استولتنبرگ در مصاحبه با ام اس ان بی سی افزود: هیچ طرحی برای حضور نظامی در اوکراین نداریم، اما برخی از اعضای ناتو مردان و زنان نظامی به عنوان مشاور در اوکراین دارند.

وی گفت: من فکر می‌کنم ما باید بین افرادی که یونیفورم پوشیده‌اند یا حضور دارند و حضور رزمی و حضور نیرو‌های رزمی تمایز قائل شویم. ما هیچ قصدی برای حضور نظامی نداریم. آنچه که در اوکراین انجام می‌دهیم این است که به آنها کمک می‌کنیم تا از خودشان دفاع کنند. حمایت ناتو به صورت خیریه نیست بلکه ما برای امنیت خودمان سرمایه گذاری می‌کنیم. 

دبیر کل ناتو در ادامه اضافه کرد که کمک‌های نظامی ناتو و آمریکا به اوکراین خیلی دیر است و این تاخیر عواقبی خواهد داشت. 

وی با اشاره به تصویب بسته کمکی جدید به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: هنوز خیلی دیر نشده است، البته که این تأخیر عواقب واقعی داشته است. شاهد هستیم که موشک و پهپاد‌های روسی کمتری سرنگون می‌شود، زیرا آنها سیستم‌های دفاع هوایی و همچنین مهمات سیستم‌های دفاع هوایی ندارند. با این حال هنوز خیلی دیر نشده است، زیرا اوکراینی‌ها مهارت بسیار زیادی در دفاع از کشور خود نشان دادند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته در اقدامی نادر پس از ماه‌ها مخالفت با درخواست دولت بایدن، بسته کمکی پیشنهادی ۹۵ میلیارد دلاری را جهت حمایت از اوکراین، رژیم اسرائیل و دیگر متحدان آمریکا به تصویب رساندند. بر این اساس، کمک ۶۱ میلیارد دلاری پیشنهادی اوکراین به آمریکا در عرض چند دقیقه در مجلس نمایندگان تصویب شد. به موجب این اقدام بسیاری از قانونگذاران دموکرات نیز در مجلس نمایندگان با در دست داشتن پرچم اوکراین از این اقدام حمایت کردند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • زلنسکی: اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • تصویب کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • استقبال زلنسکی از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • زلنسکی: از کمک‌ها برای پایان‌عادلانه جنگ استفاده می‌کنیم
  • تصویب کمک جدید به اوکراین و اسرائیل در مجلس نمایندگان آمریکا
  • مجلس نمایندگان آمریکا کمک به اوکراین را تصویب کرد
  • کمک به اوکراین، جمهوری خواهان کنگره را به جان هم انداخت