Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین هفته آبان‌ماه با توجه به ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر در کشور به دلیل اصلاح قیمت بنزین با خبرهای مهمی از سوی مسئولان قضایی و حقوقی همراه بود که از جمله آنها اظهارات مسئولان در رابطه با این ناآرامی‌ها و خبر بازداشت عبدالرضا داوری مشاور رسانه‌ای محمود احمدی نژاد بود.

به گزارش ایسنا، این خبر مروری است بر مهمترین خبرهای حقوقی و قضائی در هفته‌ای که سپری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکر و قدردانی از آیت‌الله رئیسی به دلیل پیگیری عفو و تخفیف احکام برخی دانشجویان

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در پیامی از آیت الله رئیسی به‌ جهت پیگیری عفو و تخفیف احکام تعدادی از دانشجویان تشکر کرد.

غرب به دنبال تحمیل اندیشه خود بر جهان اسلام است

رئیس قوه قضاییه در مراسم اختتامیه سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، گفت: امروز دست تفوق و برتری در فلسطین و ابتکار عمل، مبتنی بر دین و ارزش‌های الهی و آموخته‌های نبی مکرم اسلام از آن مجاهدین فلسطینی است.

بیانیه رئیسی خطاب به مسئولان قضایی درباره طرح مدیریت مصرف سوخت

رییس قوه قضائیه در مورد اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و مسائل به وجود آمده در مورد آن، بیانیه‌ای در ۵ ماده خطاب به مسئولان قضایی صادر کرد و گفت: نظر به اینکه اجرای طرح سهمیه بندی و اعلام نرخ جدید بنزین، موجب بروز برخی حوادث و نگرانی ها در جامعه شده است، این نکات مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

امروز فضای ایران، فضای مقاومت و مبارزه با فساد است

رئیس قوه قضاییه در دیدار شیخ نعیم قاسم قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه امروز فضای ایران مملو از حس مقاومت و مبارزه با فساد است، گفت: پرچم مبارزه با فساد مانند پرچم مقاومت در دستان مقام معظم رهبری است و ما نیز به عنوان سربازان ایشان تلاش داریم این دو پرچم را به سرمنزل مقصود برسانیم.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، تصریح کرد: در این ایام که فتنه‌ها و دشمنی‌های دشمن برای مردم منطقه پیچیده‌تر شده است، هوشیاری، بیداری و حضوری جدی‌تر و مجاهدانه‌تر در صحنه لازم است و نیروهای مجاهد باید بصیرت، دشمن شناسی و شناخت ترفندهای دشمن را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

رسیدگی به دارایی‌های مسئولان برای صیانت از آبروی مدیران کشور است

رئیس قوه قضاییه تصویب و اجرای آیین نامه قانون رسیدگی به دارایی‌های مسئولان را در جهت صیانت از آبروی مدیران کشور دانست.

همچنین تعرفه دستمزد کارشناسان رسمی دادگستری از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد.

رئیسی: ساختارهای ایجاد فساد و رانت باید حذف شوند/ مجازات سختی در انتظار آشوب‌گران است

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بسیجی از روحیه ابتکار، خلاقیت و نوآوری برخوردار است، گفت: بسیجی برخوردار از روحیه "ما می‌توانیم" برای پیشرفت امور جامعه است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله رئیسی در همایش سراسری "خیزش هسته‌های مساله محور جوانان" که در مجتمع فرهنگی میلاد نور و با حضور دانشجویان بسیجی سراسر کشور برگزار شد، ضمن تبریک سالروز بسیج دانشجویی اظهار کرد: بسیج مجموعه‌ای مومن، دلداده به خدا و برخوردار از روحیه جهادی، تلاشگر برای پیشرفت علمی و معنوی جامعه بوده و دغدغه مند نسبت به مشکلات مردم است.

اینترنت زودتر باید قطع می‌شد/ کسانی که برای شبکه‌های خارجی فیلم می‌گرفتند دستگیر شدند

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود با اشاره به ناآرامی‌های اخیر گفت: تعدادی از افرادی که مبادرت به آتش زدن بانک‌ها و امکان عمومی داشتند شناسایی شدند و تعدادی که برای شبکه‌های خارجی مبادرت به تهیه و انتشار فیلم می‌کردند شناسایی ودستگیر شدند.

اسماعیلی: رای متهمان پرونده محیط زیستی قابل تجدیدنطرخواهی است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: رای متهمان پرونده جاسوسی از مراکز نظامی در پوشش محیط زیست صادر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، غلامحسین اسماعیلی با اشاره به صدور و ابلاغ رای متهمان جاسوسی از مراکز نظامی در پوشش محیط زیست گفت: پس از برگزاری ۳۶ جلسه از دادگاه متهمان مورد اشاره که با حضور آنها و وکلای مدافعشان در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد، رییس دادگاه با توجه به استماع دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها رای خود را صادر و ابلاغ کرد.

اسماعیلی: عامل انسداد بزرگراه امام علی(ع) دستگیر شد

سخنگوی قوه قضاییه از دستگیری عامل انسداد بزرگراه امام علی (ع) خبر داد و گفت: این متهم بازنشسته سفارت ایران در کشور دانمارک بوده است.

او افزود: از بازرسی در منزل وی تجهیزات مربوط به جاسوسی و دیگر تجهیزات الکترونیکی کشف شده است.

اصلاح قیمت بنزین بر اساس قانون انجام شده است/ اخلالگران قطعا ریشه در خارج از کشور دارند

دادستان کل کشور با بیان اینکه مدیریت اصلاح قیمت بنزین بر اساس قانون و کارشناسی‌های انجام شده توسط دولت محترم ابلاغ شده است، گفت: مردم عزیز ما قطعا خط خودشان را از تعداد اندکی از اخلالگرانی که قطعا ریشه در خارج از کشور دارند، جدا خواهند کرد.

خسارت‌دیدگان شکایت کنند تا اشرار تعقیب و محکوم شوند/ قیمت‌ها به بهانه بنزین افزایش نیابد

دادستان کل کشور طی بخشنامه‌ای به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها بر جلوگیری مسئولین از افزایش قیمت کالاها به بهانه اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و به منظور کاهش مشکلات مردم، تاکید کرد.

آیت‌الله جنتی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر: دشمن از قبل طراحی کرده بود

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ناآرامی‌های اخیر گفت: حمایت مقامات آمریکایی، خاندان منحوس پهلوی و منافقین جنایتکار از آشوب‌ها و شدت و گستره خشونت و تخریب انجام شده توسط اشرار، نشان می‌دهد که دشمن از قبل، طراحی چنین اقدامی را کرده بود.

اعضای شورای نگهبان عضو سامانه ثبت دارایی‌های مسئولان شدند

اعضای شورای نگهبان در سامانه ثبت دارایی مسئولان جمهوری اسلامی ایران ثبت‌نام کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای نگهبان بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ با حضور کارشناسان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در محل شورای نگهبان ضمن دریافت آموزش‌های لازم، در سامانه ثبت دارایی مسئولان جمهوری اسلامی ایران (ثنا) ثبت‌نام کردند.

نباید به نظم و اموال عمومی آسیب وارد شود

سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به ناآرامی‌های اخیر در صفحه توئیتر خود با بیان اینکه اعتراض به تصمیم‌های اجرایی حق مردم است، گفت: لازمه اجرای تصمیم‌های مهم، اقناع و جلب نظر مردم است نه غافلگیر کردن آنها. اعتراض به تصمیم‌های اجرایی حق مردم است. البته نباید به نظم و اموال عمومی، و وحدت و وفاق ملی آسیب وارد شود.

دستگاه قضایی با اخلال گران در امنیت عمومی با قاطعیت برخورد خواهد کرد

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دستگاه قضایی با اخلال گران در امنیت عمومی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی همچنین اظهار کرد: متاسفانه با ساخت و سازهای غیرقانونی در تهران مواجه هستیم

رئیس کل دادگستری استان تهران بر حفظ و حراست از اراضی ملی و حریم در چارچوب مقررات قانونی تاکید کرد و گفت: شهرداران با بهره گیری از کاداستر جلوی بسیاری از تصرفات غاصبانه اراضی ملی و حریم را بگیرند.

گزارش ایسنا از نهمین جلسه رسیدگی به پرونده ۹ متهم اقتصادی

نهمین جلسه رسیدگی به پرونده ۹ متهم اقتصادی به ریاست قاضی موحد در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد  و در این جلسه بخش‌هایی از کیفرخواست متهم علی دیواندری قرائت شد و وی دفاعیات خود را ارائه کرد. نماینده دادستان نیز پرونده شخصیت متهم دیواندری را قرائت و توضیحاتی نیز در خصوص دفاعیات او ارائه کرد.

در دهمین جلسه رسیدگی به این پرونده نیز متهم دیواندری گفت:‌ من در صف اول شکستن تحریم‌ها بودم و در عمل مبارزه با آمریکا را نشان دادم. هر کاری انجام می‌دادم تیری به تحریم‌های آمریکا بوده است.

در این جلسه قهرمانی نماینده دادستان به ادامه توضیحاتش در خصوص اظهارت جلسه گذشته متهم علی دیواندری پرداخت و همچنین متهم علی دیواندری نیز ادامه دفاعیاتش را ارائه کرد و پس از آن نماینده دادستان توضیحاتی در این خصوص مطرح کرد.

اگر اتهام نجفی قتل شبه‌عمد شود، دیه هم منتفی می‌شود

وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: از آنجا که به لحاظ گذشت اولیای دم، قصاص منتفی شده، اگر دادگاه محترم بر اتهام قتل شبه عمد نظر داشته باشد، دیه هم منتفی می شود و فقط از جنبه عمومی جرم، مجازات یک تا سه سال حبس را دارد.

رسیدگی به پرونده مدیران مسوول سایت «نفتی‌ها» و «مخبرنیوز» در دادگاه مطبوع

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات از برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده مدیران مسئول سایت   «نفتی‌ها» و سایت «مخبرنیوز» در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی خبر داد و گفت: در رسیدگی به پرونده مدیر مسئول سایت نفتی‌ها و مدیرمسئول سایت مخبر نیوز، هر دو  به اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر با اکثریت آرا مجرم شناخته شدند. همچنین مدیرمسئول سایت نفتی‌ها مستحق تخفیف دانسته شد ولی مدیر مسئول سایت مخبر نیوز مستحق تخفیف تشخیص داده نشد.

اعتراض نسبت به ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ "وضعیت حقوق بشر در ایران"

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای نسبت به ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ "وضعیت حقوق بشر در ایران" به کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل اعتراض کرد.

1.5 میلیارد جریمه فرجام قاچاق تلفن همراه در کرمانشاه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از جریمه 1.5 میلیارد ریالی عامل قاچاق گوشی تلفن همراه خبر داد.

تایید بازداشت عبدالرضا داوری از سوی وکیلش

وکیل مدافع عبدالرضا داوری از بازداشت موکلش خبر داد.

مهدی مصطفی پور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر از وضعیت موکلم خبر نداریم، گفت: مامورین گفتند که از تیم عملیات دادستانی تهران هستند. فردا از دادستانی موضوع را پیگیری می‌کنیم که آیا دادستانی دستور جلب او را داده است یا خیر.

وی از اینکه آیا دستگیری موکلش مرتبط با کانال آمدنیوز یا موضوع دیگری بوده است یا خیر اظهار بی اطلاعی کرد.

عفو و تخفیف مجازات 422 محکوم تعزیراتی با موافقت رهبری

مدیرکل اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی از موافقت رهبری با عفو و تخفیف مجازات 422 نفر از محکومین این سازمان خبر داد.

محکومیت ارزی ۱۹ میلیاردی شرکت وارداتی در تبریز

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از رسیدگی به پرونده تخلف ارزی یک شرکت واردکننده خبر داد و گفت: پس از احراز تخلف این شرکت به پرداخت جریمه ۱۹ میلیارد ریالی محکوم شد.

اعلام مصادیق تخلفات و جرایم انتخاباتی

مدیر کل اداره پیشگیری‌های مردمی قوه قضاییه در نشست خبری خود با رسانه‌ها مهمترین مصادیق تخلفات و جرایم انتخاباتی تعیین شده برای دادگستری‌های کل کشور را اعلام کرد و گفت: به تعبیر دکتر الفت مهمترین برنامه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه سامانه سجام است.

احکام بدوی متهمان محیط زیستی صادر شد

احکام بدوی متهمان پرونده محیط زیستی (۸متهم پرونده) صادر شد.

به گزارش ایسنا، طبق حکم صادره از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاصی صلواتی، نیلوفر بیانی و مراد طاه باز متهمان ردیف اول و دوم پرونده به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۹۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون حقوقی استقلال به بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی

معاون حقوقی و امور بین الملل باشگاه استقلال توضیحاتی را در خصوص توافق با باشگاه سانتاکلارا ارائه کرد.

به گزارش مشرق،محمدرضا بختیاری در گفت‌وگویی در خصوص بدهی باشگاه استقلال به سانتاکلارا، اظهار داشت: حدود ۷ ماه پیش، دادگاه CAS رای خود را علیه باشگاه استقلال با رقم نزدیک به ۵۰۰ هزار یورو صادر کرد. در ادامه و با مذاکراتی که علی خطیر با مسئولان سانتاکلارا داشت، قرار شد این مبلغ از منابع مالی استقلال نزد فیفا پرداخت شود

معاون حقوقی و امور بین الملل باشگاه استقلال گفت: سانتاکلارا می‌توانست پنجره استقلال را در بازه نقل و انتقالات زمستانی ببندد تا ما نتوانیم بازیکنی جذب کنیم اما به دلیل مذاکرات مثبت خطیر، مسئولان باشگاه پرتغالی این کار را نکردند. پرداخت طلب سانتاکلارا از مطالبات فیفا چون امری زمانبر بود، باشگاه استقلال صلح‌نامه‌ای با سانتاکلارا امضا کرد تا طلب این باشگاه به صورت اقساط پرداخت شود و خطری هم مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال در کنفدراسیون فوتبال آسیا را تهدید نکند. به همین دلیل توافق شد باشگاه سانتاکلارا درخواست اجرایی شدن حکم و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی را به فیفا ارائه دهد تا بتوانیم اقدامات مربوط به انتقال پول از فیفا به حساب سانتاکلارا را انجام دهیم.

وی افزود: در واقع این بسته شدن پنجره ضمانت اجرایی توافق نامه اقساطی و دو جانبه‌ای بود که باشگاه استقلال با سانتاکلارا نوشت. فیفا پرداخت ۳۰۰ هزار یورو بر همین اساس از محل مطالبات باشگاه استقلال به حساب سانتاکلارا را تایید کرده و تاییدیه پرداخت ۲۰۰ هزار یورو باقی مانده هم دیروز از سوی فیفا انجام شد.

بختیاری تصریح کرد: به همین دلیل باشگاه استقلال از حیث دریافت مجوز حرفه‌ای مشکلی ندارد. سند پرداخت و صلح نامه سانتاکلارا را هم در اختیار داریم. مکاتبات خود را هم در این خصوص با فیفا انجام داده‌ایم. بابت بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی خارج از زمان نقل و انتقالات هیچ گونه نگرانی برای هواداران عزیز وجود ندارد و مطمئنا با پرداخت کامل طلب سانتاکلارا، پنجره باز خواهد شد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ١۵ هزار و ۵۰۰ نفر از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی لرستان
  • واکنش معاون حقوقی استقلال به بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • صدای پای هوش مصنوعی در دادگاه‌ها/ سایه جعل نرم‌افزاری بر پرونده‌های حقوقی
  • برنامه فرار از مجازات: سیتی را بمب هم تکان نمی‌دهد!‏
  • صدور ۵۶۹ پروانه ساخت و پایان‌کار در منطقه ۴ شهرداری قزوین
  • پرونده بابک زنجانی در سال ۱۴۰۲ به سرانجام رسید
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است
  • خبر عجیب بنزینی دولت + اعلام جزییات