Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@14:45:11 GMT

کلاه برداری به روش طرح حمایت معیشتی دولت

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۹۸۵۷

کلاه برداری به روش طرح حمایت معیشتی دولت

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: پیامک‌هایی که در بستر تلفن همراه مبنی بر ثبت نام در طرح حمایت معیشتی دولت برای افراد ارسال می‌شود، کلاهبرداری است؛ هموطنان هوشیار باشند کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت در خصوص اعلام طرح حمایت معیشتی دولت از خانواده‌ها و کمین کلاهبرداران در این زمینه اظهار داشت: پیامک‌هایی که در بستر تلفن‌های همراه به افراد ارسال می‌شود کاربران را به سایت‌های جعلی و مشخص‌شده‌ای هدایت می‌کند که از طرف مجرمین طراحی شده و به محض ورود افراد به درگاه‌های بانکی اطلاعات حساب بانکی آن‌ها را سرقت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: کلاهبرداران در پوشش فیشینگ در موقعیت‌های مناسب به بهانه ثبت نام در طرح‌های مختلف هزینه اندکی مثل ۲۰۰۰ تومان را طلب می‌کنند؛ این مبلغ گرچه ناچیز است، اما هنگامی که شهروند وارد درگاه بانکی جعلی شده تا این مبلغ را واریز و در ادامه ثبت نام کند، کلاهبرداران با در اختیار گرفتن رمز دوم و اطلاعات حساب بانکی اشخاص، اقدام به سرقت وجوه کارت بانکی می‌کنند.

سرهنگ کاظمی به طرح حمایت معیشتی دولت از خانواده‌ها اشاره و اعلام کرد: تا این لحظه هیچ کدام از سازمان‌های دولتی خبری مبنی بر ارسال پیامک و ثبت نام برای دریافت این طرح را اعلام نکرده‌اند؛ چراکه دولت اعلام کرده به اطلاعات خانواده‌ها دسترسی دارد و ارسال پیامک‌هایی با مضمون ثبت‌نام در این طرح مسلما کلاهبرداری است.

وی گفت: اگر برای دریافت طرحی نیاز به ثبت‌نام باشد، همواره سازمان‌های دولتی در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که افراد باید به دفاتر رسمی سازمان‌های فوق یا دفاتر خدمات الکترونیک دولت و یا پلیس ۱۰+ مراجعه کنند؛ لذا به هر گونه پیامک و موضوعی که افراد را به سایت‌های مختلف رهنمون می‌کند، نباید هیچ اعتنایی کرد.

بیشتر بخوانید: چه جرایمی «جرم سایبری» محسوب می‌شوند جزییات معرفی سایت کلاهبردار کارت سوخت توسط پلیس فتا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت پیامک دولت سرقت فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیامک ۴ تومان افزایش یافت

ایتنا - جداول قانون بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که افزایش ۴ تومانی قیمت پیامک برای سال جاری درنظر گرفته شده است و پیش‌بینی شده که این افزایش ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد کند.
جداول قانون بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که افزایش ۴ تومانی قیمت پیامک برای سال جاری درنظر گرفته شده است و پیش‌بینی شده که این افزایش ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد کند.

همچنین پیش‌بینی شده است که دولت از محل حقوق ورودی واردات گوشی‌های موبایل ساخته‌شده خارجی با قیمت بالای ۶۰۰ دلار، ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

دیگر خبرها

  • قیمت پیامک ۴ تومان افزایش یافت
  • ارائه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
  • ارایه خدمات بانکی به افراد بالای ۶۵ سال بدون صف در بانک ملت
  • دولت می تواند با عرضه تسهیلات بانکی و زمین شهروندان را برای ساختن خانه های خود توانمند کند
  • کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ
  • فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است
  • کلاهبرداری میلیاردی با ارسال پیامک جعلی کالا برگ الکترونیک
  • کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ الکترونیک
  • هشدار پلیس فتا در مورد پیامک‌های جعلی با موضوع یارانه‌ی معیشتی و کالا برگ الکترونیک
  • زریبافان: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است /رئیسی نباید زیر بار فشار جریانات سیاسی و فامیلی برود