Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:56:57 GMT

کشاورزان اصفهانی محصولات خود را بیمه کنند

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۵۹۹۵۲

کشاورزان اصفهانی محصولات خود را بیمه کنند

منصور شیشه‌فروش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه بیشتر محصولات کشاورزی و باغی در معرض سرمازدگی قرار دارد به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که هرچه زودتر نسبت به عقد قرارداد برای بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سال زراعی گذشته ۵۶ میلیارد تومان غرامت خسارت به کشاورزان و باغداران استان اصفهان پرداخت شد، اظهار داشت: همه شعبه‌های بانک کشاورزی آماده عقد قرارداد برای بیمه کردن محصولات زراعی، دامی و باغی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیشه فروش با اشاره به اینکه بیشترین درصد بیمه محصولات در استان اصفهان مربوط به طیور با ۹۸ درصد است، تصریح کرد: فقط ۴۰ درصد محصولات زراعی و باغی و ۱۵ درصد دام‌ها در این خطه بیمه هستند و لازم است جهاد کشاورزی و دامپزشکی، کشاورزان و دامداران را به بیمه کردن این قبیل محصولات تشویق کنند. 

وی همچنین با اشاره به تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به بنیاد مسکن برای اجرای ۳۰ طرح پیشگیری از سیل در استان، گفت: در این طرح ها شکستگی سیل‌بندها بررسی و نسبت به بازسازی آنها و ایجاد پل های متناسب با سیل با هماهنگی آب منطقه‌ای اقدام می‌شود.

بیمه بخش کشاورزی می‌تواند مشکلات کشاورزان در مراحل کشت، تولید و برداشت محصولات ناشی از خشکسالی‌، سرما، یخبندان و گرمازدگی و وقوع بلایای طبیعی نظیر سیل، طوفان و تگرگ را به حداقل برساند.

به‌دلیل کمبود منابع آبی در زمان حاضر از حدود ۵۴۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان اصفهان، حدود ۲۰۰ هزار هکتار زیر کشت زراعی می‌رود.

اصفهان در تولید گل شب بو، پیاز، سیب زمینی مینی تیوبر، گوشت بوقلمون، شیر خام، گوشت مرغ، ماهیان زینتی و گرمابی و جوجه بومی، گاوداری صنعتی و مبارزه با سِن گندم رتبه نخست کشور را دارد. 

برچسب‌ها کشاورزی مدیریت بحران اصفهان خسارت بیمه محصولات کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی مدیریت بحران اصفهان خسارت بیمه محصولات کشاورزی کشاورزی مدیریت بحران اصفهان خسارت بیمه محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۵۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  مرکز اصفهان ؛ علی نادری، سرمربی اصفهانی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در جشنواره قهرمان ایران عنوان برترین سرمربی را در سال ۱۴۰۲ کسب کرد.
تیم ملی فوتبال ساحلی هم عنوان برترین تیم ملی را کسب کرد که علاوه بر علی نادری، امیرحسین اکبری و مهدی شیرمحمدی نیز از اصفهان ترکیب تیم ملی حضور داشتند.
تیم هاکی روی یخ بانوان کشورمان نیز که سارینا خسروی و یگانه بهرامی از اصفهان را در ترکیب خود داشت، دیپلم افتخار بهترین تیم ملی سال را کسب کرد؛ ملی پوشان این رشته با حضور روی صحنه پیراهن تیم ملی را برای قدردانی از رییس سازمان صدا و سیما برای پوشش مسابقات آنها در رسانه ملی تقدیم کردند.

دیگر خبرها

  • درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان