Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور پاکستان در دیدار خداحافظی سفیر کشورمان دراین کشور ضمن تاکید بر روابط نزدیک ایران و پاکستان از حمایت رهبر انقلاب اسلامی ایران در زمینه کشمکش‌های شهر کشمیر قدردانی کرد.

به گزارش رادیو پاکستان، عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان در دیدار خداحافظی مهدی هنردوست، سفیر کشورمان در پاکستان گفت که این کشور، حمایت مداوم ایران را در بسیاری از مسائل منطقه‌ای تا حد زیادی ارج می‌نهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور پاکستان همچنین گفت که کشورش قدردان حمایت زیاد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری ایران در زمینه کشمکش کنونی مردم کشمیر است.

او علاوه بر این آن چه اقدامات «غیرقانونی و یک‌جانبه» از سوی «حکومت فاشیست هند»  می‌خواند و به گفته وی حقوق انسانی مردم کشمیر را نقض کرده است، را تداوم «رفتار خصومت‌آمیز و محدودکننده» حزب BJP علیه تمامی اقلیت‌های آن[کشمیر] خواند.

رئیس جمهور پاکستان افزود که این کشور به حمایت از حقوق بشر در تمامی جوامع جهانی ادامه خواهد داد و اقدامات تلویزیون انگلیسی پاکستان، ترکیه و مالزی در این راستا به راه مبارزه با اسلام‌هراسی ادامه خواهد داد.

او در ادامه اشاره کرد که پاکستان و ایران بر اساس [ارزش‌های]دینی، فرهنگی، مردمی و همچنین اشتراک منافع، روابط دو جانبه نزدیکی‌ داشته‌اند و تاکید کرد که همکاری‌های نزدیک با تمامی کشورهای همسایه‌ از جمله ایران، یک اولویت در سیاست خارجی پاکستان است.

سفیر کشورمان در پاکستان نیز تاکید کرد که ایران و پاکستان کشورهایی با روابط نزدیک بوده و صلح و ثبات منطقه‌ای، اولویت اول آن‌هاست.

رئیس جمهور پاکستان از کمک‌های سفیر ایران در این کشور در راستای پیش‌برد روابط دوجانبه میان دو کشور در دوره خدمتش قدردانی کرد./ ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود

حیدری گفت: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، سفر رییس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «شهریار حیدری» نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به پاکستان، اظهار کرد: پاکستان یکی از کشور‌های مهم در همسایگی ایران است و از آنجایی که ایران و پاکستان دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی زیادی با یکدیگر هستند، سفر رئیس‌جمهور و دیگر مقامات کشورمان به پاکستان، بسیار مهم بوده و منجر به توسعه روابط دو کشور خواهد شد.

وی افزود: سفر رئیس‌جمهور به پاکستان در شرایطی انجام شده که دولت جدید پاکستان به تازگی بر سر کار آمده است و قطعاً یکی از دغدغه‌های جدی ما آن است که دولت جدید پاکستان، اقدام جدی‌تری برای حفظ امنیت مرز‌ها انجام بدهد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، امنیت این مرز‌ها بسیار مهم است و سفر رئیس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر ضرورت توجه به مسائل امنیتی، قطعاً سفر رئیس‌جمهور به پاکستان برای تقویت روابط دو کشور در حوزه مسائل اقتصادی نیز دارای اهمیت است و لازم است موانع تجاری روابط ایران و پاکستان رفع شوند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر
  • اتوبان‌ یازدهم اسلام‌آباد «ایران» نام گرفت + جزئیات
  • ایران نام اتوبان پاکستان می‌شود