Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ ساز و کار مالی صرافی‌ها که با خارج از کشور انجام می ‌شد با مشکل مواجه شده است.
دبیر کل کانون صرافان اظهار داشت: در گزارش‌های تلفنی از آنجایی که هیچ یک از گزارش‌ها مستند نیستند نمی‌توان به این گزارش‌ها اعتماد داشت و با ریسک جعل اسناد و حواله‌ها، تاییدهای نابه جا مواجه هستیم. به همین دلیل است که صرافان ترجیح دادند که فعلا کار را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهاب قربانی در گفت‌وگو با ایلنا درباره اثرگذاری قطعی اینترنت بر فعالیت صرافی‌ها و ارتباط آنها با خارج از کشور اظهار داشت: در حال حاضر در نبود اینترنت برای برقرار ارتباطات بین‌المللی با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه امکان ارسال حواله‌ها وجود ندارد و در دریافت‌ها هم مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: ساز و کار مالی صرافی‌ها که با خارج از کشور انجام می ‌شد با مشکل مواجه شده است.
دبیر کل کانون صرافان ایران با تاکید بر اینکه در نبود اینترنت تمام فعالیت صرافی‌ها متوقف شده است، افزود: عدم ارتباط با صرافی‌های خارج از کشور و عدم ارسال و دریافت حواله‌ها نمی‌تواند عامل افزایش قیمت ارز باشد اما به طور قطع باعث افزایش عمق رکود شده است .
وی گفت: شرایط صرافی‌ها دقیقا مانند روزهای تعطیل است و عملا قطعی اینترنت باعث تعطیلی صرافی‌ها شده است. وقتی خرید و فروش انجام نشود گستره رکود افزایش می‌یابد، معامله‌ای انجام نمی‌شود که بخواهد قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.
قربانی با اشاره به راه اندازی اینترانت و چگونگی ارتباط شرکت‌ها با خارج از کشور اظهار داشت: در صورت راه اندازی اینترانت باید بستر مبادلات بین المللی نیز فراهم شود.
دبیر کل کانون صرافان ایران درباره ارتباط با صرافی‌های خارج از کشور در صورت نبود اینترنت گفت: فکس در دنیای خارج منسوخ شده است اگر ما هنوز در دفاتر فکس داریم به این دلیل است که در دفتر موجود است و گرنه استفاده‌ای از فکس نمی‌کنیم. اگر ما هم بخواهیم از طریق فکس حواله‌ای را ارسال کنیم طرف مقابل در کشور خارجی فکس ندارد که بتواند این حواله را دریافت کند.
وی با تاکید بر اینکه بدون اینترنت ریسک خطا در فعالیت صرافی‌ها بسیار بالا می‌رود و به واسطه گزارش‌های اشتباه تلفنی ممکن است که فعالان در صرافی‌ها با زیان‌های غیرقابل جبرانی مواجه شوند، تاکید کرد: در گزارش‌های تلفنی از آنجایی که هیچ یک از گزارش‌ها مستند نیستند نمی‌توان به این گزارش‌ها اعتماد داشت و با ریسک جعل اسناد و حواله‌ها، تاییدهای نابه جا مواجه هستیم. به همین دلیل است که صرافان ترجیح دادند که فعلا کار را متوقف کنند.
قربانی تاکید کرد: تقاضای ما از دولت و تصمیم گیران این است که برای فعالان اقتصادی که ارتباط مستقیم با شرکای تجاری خود در خارج از کشور یا حیات کار و فعالیت‌شان در ارتباط با خارج از کشور است بانک مرکزی یک لاین خاص به این شرکت‌ها اختصاص دهد تا خللی در اقتصاد کشور پیش نیاید.
برچسب ها: صرافی‌ ، اینترنت

منبع: خرداد

کلیدواژه: صرافی اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بر لزوم ساماندهی بازار پوشاک در کشور و رفع نابسامانی های آن تاکید کرد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمدحسین طاهری عصر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه جامعه بدون امر به معروف و نهی از منکر مرده است، گفت: ستاد امر به معروف فقط مختص دبیر یا امام جمعه نیست بلکه همگان برای تقوا و اهداف آن باید پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه این ستاد دارای ۱۷ عضو حقوقی است، گفت: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مستلزم نظارت مردم بر مردم بر حکومت را شامل می‌شود.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به نابسامانی‌های موجود در حوزه پوشاک خواستار ورود میدانی و عملیاتی متولیان امر برای ساماندهی این بازار در ایران اسلامی شد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید هنرمندانه اجرایی شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور همچنین با اظهار اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم عفاف و حیا را قبول دارند تصریح کرد: هویت تاریخی ایرانیان با حجاب گره خورده است و باید در طرح عفاف و حجاب افراد هنجار شکن وره‌های آموزش و اخلاقی را طی کنند.

حجت الاسلام طاهری با تاکید بر اینکه زندان راهگشای اصلاح افراد هنجار شکن نیست اظهار امیدواری کرد که شاهد رعایت شئونات اسلامی در سراسر ایران اسلامی باشیم.

در این مراسم حجت الاسلام احمدی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران معرفی شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شل حجابی دیگه چه صیغه ای است؟ (عكس) وزیر کشور : امر به معروف و نهی از منکر لسانی نیازی به مجوز خاص ندارد / از آمرین به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کنیم

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • قطع ارتباط ۳۰۰ روستادرجنوب سیستان وبلوچستان،بر اثر بارش شدید باران
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • فعالان بخش خصوصی: با تعطیلی پنچشنبه ها، قطع ارتباط هفتگی ایران با بازارهای جهان ۴روز می شود
  • شکایت از صرافی ارز دیجیتال چگونه است؟
  • گزارش جدید اسپیدتست/ وضعیت سرعت اینترنت ایران در جهان
  • ایران چگونه حملات سایبری DDoS را دفع می‌کند؟
  • افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه نسبت به ماه گذشته
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از ۱۳ سال تعطیلی‌