Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@21:32:05 GMT

بدون واسطه با مردم پای میز خدمت

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۰۷۵۶

بدون واسطه با مردم پای میز خدمت

امروز در نخستین روز از آذر ماه پاییزی به دستور استاندار ایلام و مقارن با هفته گرامیداشت بسیج همه دستگاه‌های اجرایی و قضایی دفتر کار خود را به مصلی منتقل کرده بودند تا رو در رو و بدون واسطه و نیاز به وقت قبلی با مدیران دستگاه‌های مربوطه مشکل خود را مطرح و جواب روشنی بگیرند.

هرچند قرار بود میز خدمت ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح برگزار شود اما برخی ادارات فعالیت خود را از همان ساعت ۱۰ صبح شروع کردند و بسیاری از مردم نیز زودتر به مصلی آمده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی، خدمات رسان، زیرساختی، قضایی و... آمده بودند تا پاسخگوی مردمی باشند که به فرموده امام راحل(ع) ولی نعمت انقلاب و مسئولان هستند.

در این میان سپاه حضرت امیرالمومنین(ع) به مناسبت هفته بسیج دست پر به میز خدمت آمده و در قشرهای مختلف بسیج میز خدمت تشکیل داده بود و همچنین اقدام به برپایی ایستگاه سلامت و نمایشگاه تولید فرآورده های خوراکی خانگی کرد.

همه میزهای خدمت به فراخور مسئولیتی که داشتند شلوغ و پر از مراجعه کنندگانی بود که در پی رفع مشکلات خود بودند اما در این میان یکی از میزهای خدمت شلوغ تر از همه میزها و کانون توجه همه مراجعان مصلی بود.

تا پیش از ورود استاندار ایلام به مصلی، معاونان وی پاسخگوی مردم بودند اما به محض ورود قاسم سلیمانی دشتکی به مصلی و استقرار وی پشت میز خدمت استانداری همه توجه های مردمی معطوف به این میز شد.

استاندار ایلام نیز با وجود حجم بسیار زیاد مراجعان و تنوع درخواست ها اما با صبر و طمانینه، خوشرویی و تبسم بر لب گوش شنوای مردمی بود که با امید رفع مشکل خود با وی درد دل می کردند و استاندار ایلام نیز برای هر درخواست به فراخور موضوع دستور خاصی را صادر می کرد.

نکته قابل توجه در میز خدمت شهر ایلام اینکه استانداری و همه دستگاه های حاضر در میز خدمت فرم های درخواستی را از قبل برای مردم و مراجعه کنندگان خود تهیه کرده بودند که مردم از نظر ارائه درخواست به مسئول مربوطه دچار مشکل نشوند و هرجا را نگاه می کردی مردمی را می دیدی که قلم به دست ایستاده یا نشسته بر روی فرش های مصلی در حال نوشتن مشکل خود در این فرم های مخصوص بودند.

خبرنگار ایرنا نیز در کنار سایر رسانه ها و مدیران و مسئولان پای درد دل برخی از مراجعه کنندگان نشست که این درد دل ساده و خودمانی در قالب یک گزارش مردمی به شرح زیر است:

از مادرم به علت تعریض کوچه توسط شهرداری شکایت شده است

اولین کسی که با وی همکلام می شوم مردی است که منتظر نشسته است تا همچون دیگران استاندار را ببیند و شرح مشکل کند، وی از شهرستان چرداول بخش شباب امروز به ایلام آمده است تا از نزدیک مشکل خود را با شخص اول استان مطرح کند.

صیف علی عباسی گفت: سال ۱۳۸۰ مادرم ( که مادر ۲ شهید و ۲ جانباز نیز است) یک فقره زمین را به قمیت کارشناسی شده آن زمان در کوچه ای به پهنای ۶ متر به فردی دیگر فروخت اما از ۲ سال پیش شهرداری شهر شباب دستور تعریض کوچه به هشت متر را داده و زمین فوق به مقدار قابل توجهی دچار عقب نشینی شده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه بخش زیادی از زمین فروخته شده در طرح شهرداری قرار گرفت مالک فعلی زمین از مادرم شکایت کرده مبنی بر اینکه زمین فروخته شده بر مبنای کوچه ۶ متری بوده اما الان شهرداری کوچه را تعریض کرده و از ارزش و وسعت زمین کاسته شده است.

عباسی ادامه داد: دادگاه نیز به نفع مالک فعلی زمین طبق قرارداد آن زمان قرار رای صادر و مادرم را محکوم به پرداخت بیش از ۲۵۰ میلیون ریال جرمیه به فرد مذکور کرده است و مادرم قادر به پرداخت این خسارت نیست.

وی اضافه کرد: پارسال استاندار به واسطه اینکه مادرم ۲ فرزند خود را در جنگ از دست داده و مادر شهید محسوب می شود به منزل وی آمد و دستور لازم را داد اما از ۲ سال پیش تاکنون هیچ جوابی از سوی دیگر مسئولان نگرفته ایم و اکنون آمده ام تا بار دیگر مشکل خود را با استاندار مطرح کنم.

آمده ام تا از استاندار مساعدت مالی بگیرم

فرد دیگری که بازهم آمده بود تا استاندار را ببیند خانمی بود که در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همسرم کارگر روزمزد است که نصفی از ماه را به علت نبود کار بیکار و فاقد درآمد است.

سامیه غلامی یادآور شد: دارای یک خانواده ۶ نفره و فرزندان دانش آموز و مستاجر و فاقد منزل مسکونی شخصی هستم و آمده ام تا شاید استاندار برای خود و فرزندانم مساعدت مالی بنویسد.

طرح هادی برای روستای ما اجرا نمی شود/ ساکنان روستا از هرگونه خدماتی بی بهره اند

علی ملکی شخص دیگری است که از طرف اهالی روستای خوشادول از طوایف شوهان شهرستان ملکشاهی به دیدار استاندار ایلام آمده است تا مشکل طرح هادی روستای خود را پیگیری کند.

وی نیز گفت: از چهارسال پیش تاکنون قرار شده طرح هادی در این روستا اجرا شود اما هنوز این طرح در روستا اجرا نشده و باوجود اینکه اهالی روستا در این منطقه ساکن هستند و دانش آموز نیز دارند اما فاقد هرگونه امکاناتی نظیر مدرسه، آب، برق، گاز، مسیر دسترسی و سایر خدمات هستند.

وی افزود: تاوقتی که طرح هادی در این روستا اجرایی نشود این روستا از دریافت هرگونه خدمات و امکانات محروم خواهد ماند و بسیاری از مردم ساکن روستا به علت این مشکل یا مهاجرت کرده اند یا تصمیم به مهاجرت دارند.

ملکی یادآور شد: اگر طرح هادی روستا انجام شود همه ساکنان این روستا به تعداد بیش از ۱۵۰ خانوار به مامن اولیه خود خوشاودل بازمی گردند و هم اکنون ۲۰ خانوار در این روستای بدون امکانات زندگی، کشاورزی و دامپرروی می کنند.

وی در مورد عدم اجرای طرح هادی روستا توضیح داد: باید مشاور و پیمانکار با توجه به شرایط ژنتیکی خاک آن منطقه از خارج استان بکارگیری شود که بعد از گذشت چهارسال هنوز این کار صورت نگرفته و مردم روستا بلاتکلیف و بدون امکانات هستند.

به علت عدم پرداخت حق بیمه یک سال از بیمه ام کسر شده است

حسن موسوی دیگر مراجعه کننده ای است که به همراه مادر خود به مصلی مراجعه کرده بود که وی نیز در باره مشکل خود گفت: سال ۹۴ نتوانستم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان حق بیمه خود و خانواده ام را پرداخت کنم و اکنون آن سال در بیمه من به علت عدم واریز وجه حساب نمی شود و اکنون نیز توان پرداخت بیمه آن سال را ندارم و آمده ام از طریق استاندار مشکل خود را حل و فصل کنم.

وی در مورد علت مراجعه مادرش به مصلی هم اظهار داشت: مادرم به علت دریافت بودجه اندکی که از تامین اجتماعی دریافت می کند توان تعمیر قسمت های فرسوده منزلش از جمله سرویس های بهداشتی را ندارد و برای دریافت مساعدت مالی به منظور تعمیر سرویس های بهداشتی شامل حمام و دستشویی به مصلی مراجعه کرده است.

عمده مشکلات و درخواست های ارائه شده به استاندار ایلام در حوزه های کمک و مساعدت مالی، اشتغال، مسکن و دریافت وام است که از سوی مردم بیان می شود و استاندار ایلام نیز هردرخواست را یا به واحدهای مختلف استانداری و یا ادارت مربوط به آن درخواست ارائه می دهد و از برخی از افراد نیز می خواهد هفته آینده به استانداری برای پیگیری درخواست خود مراجعه کنند.

به برخی دیگر از میزهای خدمت سایر دستگاه ها نیز سری می زنم که در کنار میز خدمت فرمانداری ایلام خانمی در حال درد دل کردن با مسئول میز خدمت فرمانداری است و من نیز شنوای صحبت های وی می شوم.

چهار فرزند تحصیل کرده بیکار دارم

فرشته آهنگران درباره مشکل خود توضیح داد: چهار فرزند دختر و پسر تحصیل کرده دارم که همه آنها باوجود تعلق به خانواده ایثارگران اما بیکار و فاقد شغل هستند و در جاها و ادارت مختلف برای پسرانم درخواست اشتغال داده ام اما از هیچ جا جواب مساعدی را دریافت نکرده ام و همسرم جانباز صعب العلاج است و خود ما هم در منزلی اجاره ای زندگی می کنیم.

به من اجازه تاسیس کارگاه در کنار روستا نمی دهند

مراجعه کننده دیگری که در کنار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و در محل میز خدمت این سازمان قرار دارد نیز در مورد مشکل خود گفت: من دارای مجوز تاسیس کارگاه تولید تیرچه و بلوک هستم اما به علت بروکراسی ها و بخشنامه های دست و پا گیر اداری قادر به راه اندازی واحد خود نیستم.

محمد ملک پناه افزود: مجوز کارگاه من برای روستا و با هدف مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا و نیز جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است اما با وجود مراجعه مکرر به سازمان صمت و دیگر متولیان این حوزه اجازه تاسیس واحد در جوار روستا و زیستگاه های انسانی را ندارم در حالی که این واحد فاقد آلودگی های زیستی انسانی و طبیعی است.

وی توضیح داد: طبق بخشنامه ها من باید کارگاه خود را در شهرک های صنعتی ایجاد کنم در حالی که مجوز من از اول برای روستا بوده و این مشکل بعد از سه سال هنوز رفع نشده است در حالی که از لحاظ سرمایه گذاری نیز نیازی به دریافت وام ندارم و از محل سرمایه شخصی قادر به تاسیس و راه اندازی این واحد و ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی هستم اما مسئولان با وجود قوانین دست و پاگیر بخشنامه ها اجازه فعالیت به من نمی دهند.

استاندار ایلام: دستگاه ها هر فصل باید میز خدمت برگزار کنند

استاندار ایلام که پا به پای دیگر مدیران دستگاه های اداری و البته پرکارتر از آنها به مردم جواب می داد قبل از پایان کار میزخدمت ادارات پیش از شروع خطبه های نماز جمعه در میان خبرنگاران حضور یافت و درباره اهمیت و چگونگی میزخدمت ادارات در بین مردم هم توضیحاتی ارائه داد.

قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه برپایی میز خدمت در مصلی شهر ایلام در جمع خبرنگاران گفت: در اتاق مدیران باید به روی مردم باز باشد و خواسته‌های مردم باید با آغوش باز مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: به مدیران استانی از روز اول ورود به ایلام تاکید کردم در اتاق خود را به روی مردم باز نگه دارند و دست‌کم هفته ای یک روز با مردم چهره به چهره ملاقات کنند.

وی با بیان اینکه پاسخگویی مدیران در برابر مطالبات مردم ضروری است، افزود: علاوه بر این، تمام مدیران ملزم هستند هر سه ماه یکبار میز خدمت را در محل نماز جمعه برپا کنند و خودم را موظف می دانم در اجرای این طرح شرکت کنم.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه امروز نیز به مناسبت هفته بسیج، میز خدمت با هدف خدمت به مردم در سراسر استان برپا شده است، یادآور شد: بیشتر مدیران در پاسخگویی به مردم حضور داشتند و دستورات لازم هم داده شد.

وی تاکید کرد: مدیران در صورت امکان باید مشکلات را رفع کنند اما اگر خواسته ای خلاف قانون باشد باید متذکر شوند این مشکل با توجه به چه بند و ماده ای خلاف است تا متقاضی نیز متقاعد شود.

استاندار ایلام افزود: چنانچه بررسی مشکلی جزو اختیارات مدیر نیست باید به مقامات بالاتر جهت رسیدگی ارجاع شود و هر اقدامی که در این زمینه صورت می گیرد به اطلاع متقاضی رسانده شود.

روند مراجعه مردم به میزهای خدمت و پاسخگویی مدیران به آنها تا پیش از خطبه های نماز جمعه برگزار شد و با شروع خطبه ها، مصلی به حالت عادی خود برگشت و همگان برای اقامه نماز جمعه آماده شدند.

میز خدمت دستگاه های اجرایی امروز همچنین در شهرستان های ۱۰ گانه استان با حضور فرمانداران و مدیران ادارات و در مرکز استان نیز با حضور قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در مصلی شهر ایلام برگزار شد. 

برچسب‌ها ایلام قاسم سلیمانی دشتکی نماز جمعه تکریم ارباب رجوع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام قاسم سلیمانی دشتکی نماز جمعه تکریم ارباب رجوع ایلام قاسم سلیمانی دشتکی نماز جمعه تکریم ارباب رجوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، شهریار عباسی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی اظهار کرد: سال گذشته با دستور استاندار ایلام برای توسعه زیر ساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان ۴۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، افزود: ۷ تعاونی مرزنشینی در استان با عضویت ۲۲۷۰۰۰ نفر در قالب ۷۴۰۰۰ خانوار فعالیت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

عباسی افزود: با پیگیری استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده تا مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امید می‌رود در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود

کد خبر 747689

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر
  • اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشده است
  • مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به لرستان عملیاتی نشد
  • به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم
  • علت تغییر استاندار مازندران چه بود؟ | ویدئو