Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-20@02:07:33 GMT

کاهش شدید رشد اقتصادی ژاپن

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۰۹۶۶

کاهش شدید رشد اقتصادی ژاپن

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، داده‌های منتشره توسط دولت ژاپن نشان می‌دهد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه منتهی به سپتامبر به تنها ۰.۲ درصد رسیده است که یکی از ضعیف‌ترین سطوح رشد ثبت شده دو سال اخیر، سومین اقتصاد بزرگ جهان و ۰.۱ درصد کمتر از نرخ قبلی پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده است.

هرچند که اقتصاد ژاپن چهارمین رشد فصلی مثبت را جشن می‌گیرد اما دولت مجبور شده تا برای مثبت باقی نگه داشتن رشد، میزان مخارج خود را ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد افزایش دهد تا بدین ترتیب مخارج دولتی جای مخارج مصرف کننده را به عنوان محرک اصلی رشد بگیرد.

از سوی دیگر صادرات ژاپن در ماه گذشته تحت تاثیری جنگ تجاری بین آمریکا و چین، کاهش تقاضا برای محصولات ژاپنی در بازارهای اصلی جنوب شرق آسیا نظیر هنگ کنگ و سنگاپور و جنگ تجاری بین ژاپن و کره جنوبی، به کمترین سطح امسال خود رسیده است تا رشد اقتصادی صادرات‌محور ژاپن بیش از پیش تضعیف شود.

از سوی دیگر انتظار می‌رود طرح افزایش مالیات بر ارزش افزوده ژاپن از هشت درصد فعلی به ۱۰ درصد، باعث کاهش بیش از پیش رشد اقتصادی این کشور تا پایان سال جاری میلادی شود. به گفته اقتصاددانان احتمال ورود اقتصاد ژاپن به رکود بسیار بعید خواهد بود. استفان اینس- کارشناس موسسه " اکسفورد اکونومیکس"- گفت: احتمالا نرخ رشد در سه ماهه پایانی امسال کاهش خواهد یافت اما رسیدن به نرخ صفر یا منفی بعید است مگر اتفاق خاصی بیافتد.

ژاپن در سال‌آینده میزبان مسابقات المپیک خواهد بود و انتظار می‌رود این مساله دست کم به شکل موقت به تقویت رشد اقتصادی این کشور کمک کند. نائویا اوشیکوبو- تحلیل‌گر موسسه " میتوسئیی تراست منیجمنت"- گفت: انتظار داریم در سال آینده میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند. بهتر است دولت برای تقویت رشد بیش از تمرکز بر روی منابع مالی، فکری به حال کمبود نیروی کار کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت صحت ندارد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتشار شایعاتی از تغییر در تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بیکاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است.

بیشتر بخوانید: برکناری خاندوزی صحت ندارد

وی تصریح کرد: شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227481 برچسب‌ها اقتصاد ایران

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه
  • زمین‌لرزه نسبتا شدید جنوب ژاپن را لرزاند
  • قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ دهد
  • خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت صحت ندارد
  • تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند
  • دولت توسعه‌گرا چیست؟
  • قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام گیرد
  • قرار نیست تغییری در «تیم اقتصادی دولت» ایجاد شود
  • کاهش شدت فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال و مرکز هرمزگان