Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شفیق جعفروویچ افزود: جمهوری اسلامی ایران دوست بزرگ بوسنی و هرزگوین است و دوستی خود را در سخت ترین شرایط ثابت کرده است و ما هرگز حمایت های جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهیم کرد. 

وی با تاکید بر اهمیت ارتقای دانش و آموزش جوانان بوسنیایی افزود: در جهان امروز نیروی دانش با هیچ قدرتی قابل مقایسه نیست و بوسنی و هرزگوین نیازمند سرمایه گذاری هرچه بیشتر در حوزه علم و دانش است و کالج فارسی - بوسنیایی از جمله نهادهایی است که در مسیر توسعه علم و دانش و توسعه حیات علمی گام برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مسلمان شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با اشاره به ویژگی های عصر حاضر گفت: در شرایط کنونی کشور بوسنی و هرزگوین، تلاش برای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با تاریخ و گرامی داشت روز بیست و پنج نوامبر بعنوان روز ملی بوسنی و هرزگوین امری بسیار مهم و قابل توجه است. 

محمود حیدری سفیر ایران در بوسنی در این مراسم روز ملی بوسنی و هرزگوین را تبریک گفت و با اشاره به اهمیت ارتقای فرصت های آموزشی برای نسل جوان افزود: خرسندم که مجتمع تربیتی و آموزشی فارسی- بوسنیایی از دو دهه پیش تا کنون در مسیر آموزش و تعلیم نسل آینده با توجه به ارزش هایی همچون ایمان، تعهد، مسئولیت شناسی، وطن دوستی و نوع دوستی گام برداشته است.

حیدری با قدردانی از زحمات دست اندرکاران این مجموعه افزود: مایلم از آقای زارعان موسس این مجمتع، مدیران، مربیان، نهادهای بوسنیایی و به ویژه شهرداری منطقه ایلیاش و دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی تشکر و قدردانی کنم.

سفیر کشورمان افزود: رویکرد جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از استقلال، تمامیت ارضی و همزیستی مسالمت آمیز همه اقوام بوسنی و هرزگوین است و آرزو داریم انسجام و وحدت ملی روز به روز در میان همه اقوام بوسنیائی تقویت شود.

عاکف فاضلیچ شهردار ایلیاش نیز در سخنرانی خود با تشکر از برگزاری برنامه روز ملی بوسنی گفت: نقش ایران در دفاع از مردم بوسنی و هرزگوین غیرقابل چشم پوشی است و برگزاری چنین برنامه هایی موجب تقویت هرچه بیشتر پیوندهای عاطفی دانش آموزان با تاریخ و هویت خود می گردد.

حارس علی حوجیچ مدیر کالج تربیتی و آموزشی فارسی- بوسنیایی نیز در سخنانی ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و دانش آموزان به معرفی مجمع آموزشی پرداخت و گفت: مجتمع آموزشی فارسی بوسنیایی از سال ۱۳۷۷ آغاز به کار کرده و هم اکنون شامل مرکز پیش دبستانی و مهد کودک بهار، مدرسه ابتدایی گلستان و دبیرستان فارسی- بوسنیایی است و تا کنون صدها نفر از این مرکز فارغ التحصیل شده اند.

وی در ادامه توضیحاتی در خصوص اهداف، پیشینه و روند برگزاری المپیاد علمی «با دانش بوسنی را بسازیم» بیان و از حمایت های نهادهای بوسنیایی و ایرانی در تقویت این مجتمع قدردانی کرد. 

دانش آموزان دبستان بهار، راهنمایی گلستان و کالج در ادامه برنامه به اجرای سرود و دکلمه با موضوع روز ملی بوسنی و هرزگوین پرداختند که با استقبال و تشویق ویژه حضار مواجه گردید. 

در این مراسم رئیس انجمن مادران سربرنیتسا، معاون آموزشی شهرداری ایلیاش، سخنگوی پلیس کانتون سارایوو، امام جماعت اصلی شهر ویسکو، رایزن فرهنگی و تعدادی از اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو، مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما در بوسنی، مدیر بنیاد ملاصدرا، رئیس موسسه علمی پژوهشی ابن سینا  و جمعی از مقامات و شخصیت های بوسنیایی نیز حضور داشتند.

همچنین در این مراسم که همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس مجتمع آموزشی فارسی - بوسنیایی بود پانزدهمین المپیاد علمی «با دانش بوسنی را بسازیم»  با حضور یکصد و بیست دانش آموز منتخب در رشته های مختلف درسی برگزار شد و دانش آموزان در دو بخش زبان بوسنیایی و ریاضی با یکدیگر به رقابت پرداختند و سه دانش آموز برتر هر رشته جوایزی را دریافت کردند.

برچسب‌ها روابط خارجی بوسنی و هرزگوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روابط خارجی بوسنی و هرزگوین روابط خارجی بوسنی و هرزگوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون دانش ایرانیان اجرای طرح بزرگ «اومااویا» غیرممکن بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «رانیل دیکره مسینکه» در مراسم افتتاح پروژه چند منظوره اومااویا در جنوب شرق کشور سریلانکا که با حضور رئیس جمهور ایران و وزیر نیرو برگزار شد، ضمن قدردانی از دولت ایران و شرکت‌های مهندسی ایرانی به منظور اجرای این پروژه عظیم فنی – مهندسی صنعت آب و برق، گفت: دشواری‌ها و چالش‌های بسیاری در مسیر پیشبرد و عملیاتی کردن این پروژه عظیم در سریلانکا وجود داشت اما به همت مهندسان ایرانی با وجود همه این محدودیت‌ها، در نهایت پروژه بزرگ و چند منظوره اومااویا نهایی و به مرحله اجرا رسید.

وی با اشاره به تمدن کهن و باستانی دو کشور ایران و سریلانکا فزود: خوشبختانه امروز شاهد قرار گرفتن دو کشور دارای تمدن کهن و سیستم‌های آبیاری باستانی به منظور همکاری در زمینه اجرای پروژه‌های مهندسی شده انتقال آب و تولید برق هستیم.

رئیس جمهور سریلانکا بیان کرد: پیشبرد طرح‌های صنعت آب به  منظور بهره‌برداری از منابع آبی موجود به نفع مردم ساکن در این منطقه خواهد بود و خوشبختانه در کنار اجرای پروژه بزرگ انتقال آب و نیز تولید و توزیع برق توسط متخصصان ایرانی، این دانش و تکنولوژی به مردم سرزمین سریلانکا منتقل شد.

به گفته وی، بی تردید بدون همکاری ایران و انتقال توانمندی و تکنولوژی مهندسان ایرانی انجام این پروژه بزرگ و انتقال آب به مناطق دارای بحران و تنش آبی سریلانکا غیرممکن بود.

دیکره مسینکه با تأکید بر اینکه مهارت‌ها و تکنولوژی‌ فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است، اظهار کرد: ایران نمونه کشوری است که موفق شد تکنولوژی و دانش فنی را در همه حوزه‌ها با خوداتکایی ایجاد کند، ارتقا دهد و پیشرفت‌های چشمگیری را در این مسیر کسب کند.

وی بیان کرد: ایران و سریلانکا به عنوان دو کشور جنوب آسیا در صدد کسب هویت و استقلال خودشان هستند و بی‌تردید اجرای پروژه‌هایی در سایه همکاری‌های مشترک بین دو کشور، رویکرد این کشورها را در تحققق استقلال هویتشان تقویت می‌کند.

رئیس جمهور سریلانکا گفت: به واسطه اجرای پروژه بزرگ و چند منظور اومااویا، ایران توانست با بهره‌مندی از ظرفیت و توان متخصصان خود، از طریق سدسازی آب را به منطقه خشک انتقال دهد که با نعمات فراوانی برای آیندگان نیز همراه خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • بدون دانش ایرانیان اجرای طرح بزرگ «اومااویا» غیرممکن بود
  • پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم | انتقال دانش ایرانی به سریلانکا
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد
  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش