Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@03:19:45 GMT

قیمت نفت در بازارهای جهانی

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۱۰۱۰

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که همچنان مشخص نیست که آیا آمریکا و چین خواهند توانست به یک توافق تجاری نصفه و نیمه برای پایان دادن به جنگ تجاری که اقتصاد جهان را تهدید می کند دست یابند یا خیر، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 42 سنت معادل 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد کاهش به 63 دلار و 55 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز 44 سنت معادل 0.8 درصد افت داشت و به 58 دلار و 14 سنت رسید.

روزنامه وال استریت ژورنال در شماره روز پنجشنبه خود به نقل از منابع مطلع نوشت، در ادامه تلاش ها برای انعقاد یک توافق محدود، چین از مذاکره کنندگان ارشد تجاری آمریکا برای برگزار دور جدیدی از مذاکرات رو در رو در پکن دعوت کرده است.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در سیدنی گفت: «عامل کلیدی در تعیین چشم انداز تقاضا برای نفت مذاکرات تجاری ای است که در حال حاضر در جریان است... در حالی که قیمت نفت به ارقام بالایی رسیده، تعجبی ندارد که امروز شاهد مقداری فشار فروش در بازار باشیم.»

پس از آنکه رسانه های غربی گزارش کردند که اوپک و روسیه احتمالا توافق کاهش تولید را برای سه ماه دیگر تمدید خواهند کرد، قیمت نفت روز پنجشنبه به بالاترین رقم خود از اواخر ماه سپتامبر رسید.

دیگر عامل تقویت قیمت نفت در جلسه قبل موضع وزارت بازرگانی چین بود که اعلام کرد تلاش خواهد نمود تا یک توافق اولیه با آمریکا برای پایان دادن به جنگ تجاری طولانی مدت امضا کند. این اظهارات نگرانی ها در مورد از هم پاشیدن مذاکرات را کمتر کرد، هرچند که احتمالا هرگونه توافق احتمالی به سال آینده میلادی موکول خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 744645

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳+ جدول