Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@12:44:27 GMT

آیا کشور با تهدید نظامی مواجه است؟

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۱۰۱۵

آیا کشور با تهدید نظامی مواجه است؟

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) امروز و در حاشیه رزمایش مدافعان آسمان ولایت با بیان اینکه دولت آمریکا باید با اجتناب از رفتار اشتباه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز نسبت به «حفظ جان سربازان خود» مسئولانه عمل کند، گفت: برای جلوگیری از جنگ، گفتار و ارسال پیام تنها کفایت نمی‌کند و به اقدام و رفتار مناسب نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار «غلامعلی رشید» اظهار داشت: به لطف خداوند بزرگ نیرو‌های مسلح ما متشکل از ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از همه ابزار‌های قدرتی که در اختیار دارند و با اشراف اطلاعاتی و رصد اقدامات دشمن، نه تن‌ها تهدیدات را به طور دائم مورد ارزیابی قرار می‌دهند، بلکه در مقابل هرگونه تهدیدی از آمادگی بسیار بالایی هم در بعد دفاعی و هم در بعد تهاجمی برخوردار هستند.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال جنگ نبوده و نیستیم، اما در برابر هرگونه تهدیدی قاطعانه از منافع ملت ایران و سرزمین ایران اسلامی دفاع می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بعنوان فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) از این میدان و صحنه رزمایش پدافند هوایی به دشمنان ملت ایران به ویژه آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم که دولت آمریکا باید با اجتناب از رفتار اشتباه در منطقه به ویژه منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز نسبت به حفظ جان سربازان آمریکایی و به خطر افتادن جان آن‌ها مسئولانه عمل کند.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) در پایان تاکید کرد: برای جلوگیری از جنگ گفتار و ارسال پیام تنها کفایت نمی‌کند و به اقدام مناسب و رفتار مناسب نیاز است.

قرار گاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) مرکز «عملیات مشترک کل نیرو‌های مسلح ایران» بوده و ماموریت آن غیر ستادی و ناظر بر فرماندهی عملیات‌های آفندی و پدافندی در ابعاد سخت و نرم است، از این رو اظهارات امروز فرمانده این قرارگاه که معمولا کمتر حضور رسانه‌ای دارد، بسیار مهم و جدی ارزیابی می‌شود.

جغرافیا، لحن و محتوای اظهارات سردار رشید نشان می‌دهد که عالی‌ترین ساختار فرماندهی عملیات نیرو‌های مسلح ایران به این جمع بندی رسیده است که تهدیدی قابل توجه موجودیت کشور را هدف گرفته است.

هرچند تحلیل شرایط منطقه و آرایش یگان‌های نظامی بیگانه، هیچگونه نشانی از تهدید نظامی را تایید نمی‌کند و اساسا این فرضیه به دلایل مختلف کاملا منتفی است، اما هشدار امروز سرلشکر رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) به امریکا مبین وجود تهدیدی با تاثیرات یک هجوم نظامی است.

به نظر می‌رسد؛ تهدید مدنظر، مربوط به برنامه ریزی واقدامات آمریکا برای اعمال «جنگ موج چهارمی علیه ایران» و شرکای منطقه ایش باشد، جنگی که اثرگذاری آن در صورت موفقیت از جنگ نظامی کمتر نیست، چه، ناکامی آمریکا و متحدین غربی و منطقه‌ای این کشور در بهره گیری از سلاح تحریم‌های ظالمانه و پیشبرد «راهبرد فشار حداکثری»، موجب شده تا استفاده از روش‌های «جنگ موج چهارمی» برای ایجاد خستگی اجتماعی و فرسایش تدریجی در جامعه ایران در دستور کار کاخ سفید قرار بگیرد.

در همین رابطه؛ اقدامات دو ماه گذشته آمریکا در عراق، لبنان و ایران با شیوه‌ها و ابزار‌های مشابه، این گمانه را تقویت می‌کند که سناریوی عملیاتی پیچیده‌ای اعم از تحرکات امنیتی، نظامی، اغتشاشات داخلی و به ویژه در حوزه جنگ روانی، با راهبرد «جنگ موج چهارمی» از سوی دشمنان محور مقاومت در منطقه در جریان بوده است.

نکته آنکه؛ هر گام از این سناریو به عهده بخشی از کادر‌های از پیش تعیین شده در منطقه بوده و تمام ظرفیت‌های دشمن در این چند ماه به صورت تمام قد وارد عمل شده اند. بررسی نقش و ابعاد فعالیت رسانه‌هایی مثل «بی بی سی فارسی، من و تو، ایران اینترنشنال و مرکز اعتدال عربستان» در هدایت این جنگ، این گمانه را کاملا تایید می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 رده بندی فیفا هفته بسیج یارانه حمایتی قرارداد مارک ویلموتس پالرمو اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء سردار غلامعلی رشید سپاه پاسداران تهدید نظامی خلیج فارس و تنگه هرمز قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 رده بندی فیفا هفته بسیج یارانه حمایتی قرارداد مارک ویلموتس پالرمو اخذ الکترونیکی عوارض آزادراهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم

رفح، جنوبی‌ترین منطقه در غزه اکنون محل استقرار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی است که از مناطق دیگر این باریکه به آخرین پناهگاه موجود روی آورده اند. با این حال، تهدید مقامات صهیونیست برای انجام عملیات نظامی در این منطقه، باعث بروز نگرانی‌های بین المللی شده است. 

به گزارش الجزیره، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و از مقامات راستگرای افراطی این رژیم امروز (دوشنبه) خواستار انجام عملیات نظامی در رفح شد. 

وی در مصاحبه با رادیو ارتش اسراییل اعلام کرد: ارتش باید همین حالا وارد رفح شود. ما باید این کار را حتی بدون حمایت آمریکا انجام دهیم. 

بن گویر در پاسخ به سوالی در این باره که این عملیات نظامی حتی بدون حمایت آمریکا باید انجام شود؟، گفت: قطعا چنین است. من باید این موضوع را به شما یادآوری کنم که ما تاکنون اقدام انجام چندین جنگ مختلف بدون حمایت آمریکا و تمامی جهان کرده ایم. 

سخنان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پس از آن مطرح می‌شود که تل آویو درپی عدم استفاده آمریکا از حق وتو پیرامون قطعنامه شورای امنیت برای استقرار آتش بس در غزه، از لغو سفر هیات عالی رتبه به واشنگتن برای رایزنی پیرامون حمله به رفح خبر داد. 

آمریکا به دنبال آن است که مانع از عملیات نظامی در منطقه رفح شود. گرچه واشنگتن حمله به این منطقه را خط قرمز خود اعلام کرده، اما هیچ تنبیه مشخصی برای وقوع چنین رخدادی مطرح نکرده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تاکید دارد واشنگتن در هر حالی متعهد به حمایت نظامی از تل آویو است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • خاندوزی، وزیر اقتصاد: با نسلی مواجه‌ هستیم که انگیزه و تمایلی در امر اداره کشور ندارند
  • ایران در برابر سه تهدید بزرگ
  • تهدید بمب گذاری در بیش از ۵۰ مؤسسه آموزشی در پاریس
  • درخواست فرمانده حماس از جهان اسلام برای شرکت در آزادسازی مسجدالاقصی
  • بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران و مقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر جنبش انصارالله در نهمین سالگرد روز ملی مقاومت یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • ناکامی بزرگ رژیم صهیونیستی در مواجه با مقاومت فلسطین در سال ۱۴۰۲
  • پیامدهای جنگ حماس و اسرائیل بر غرب آسیا/ رادیکالیسم دامن غرب را خواهد گرفت؟