Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا اعلام کرد دلیل غیبت طولانی‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر، قطع شدن دسترسی وی به حساب کاربری‌اش توسط دولت آمریکا بوده است. ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا که بیش از دو ماه هیچ پیامی را در توئیتر منتشر نکرده بود، روز جمعه در پیامی توئیتری اعلام کرد که دلیل غیبت طولانی‌اش در توئیتر این بوده است که دولت آمریکا از زمان استعفای اجباری او در روز 10 سپتامبر (19 شهریور) اجازه نداده است که وی به حساب کاربری رسمی خود در توئیتر دسترسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان بولتون بعد از ظهر جمعه به وقت محلی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «از روزی که از سمت خود به عنوان مشاور امنیت ملی استعفا کردم، کاخ سفید از بازگرداندن دسترسی من به حساب کاربری شخصی‌ام در توئیتر امتناع کرد. آنها می‌ترسیدند که من چه چیزهایی را بگویم؟ برای آنها شایعه کردند که من پنهان شده‌ام، متأسفام که ناامیدتان می‌کنم!»

جان بولتون که از دهه 1980 میلادی با سمت‌های مختلفی معاون دادستان کل آمریکا، دستیار وزیر خارجه در امور سازمان‌های بین‌المللی، معاون وزیر خارجه در امور تسلیحات و امنیت بین‌المللی و سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، در سه دولت‌ جمهوری‌خواه آمریکا (دولت‌های ریگان، بوش پدر، بوش پسر) حضور داشته، نقش مهمی در تصمیم‌گیری برای حمله نظامی آمریکا به عراق و اففانستان ایفا کرده و همواره از وی به عنوان یکی از سیاستمداران جنگ‌طلب واشنگتن یاد می‌شود.

وی که از آوریل 2018 (فروردین 97) در کابینه دونالد ترامپ به‌عنوان مشاور امنیت ملی مشغول فعالیت شده بود، در سپتامبر سال جاری میلادی (شهریور 98)  به دلیل اختلاف نظر با دونالد ترامپ از سمت خود برکنار شد و جای خود را به «رابرت اوبرایان» داد.

نامه کوتاه خشم‌آلود استعفای بولتون به ترامپ+عکس«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا برکنار شداحضار جان بولتون به کنگره آمریکا برای ارائه توضیحات درباره «اوکراین گیت»

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" کاخ سفید

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا کاخ سفید اخبار آمریکا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی

معاون رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه در تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی درباره حمایت کامل واشنگتن از امنیت این رژیم و آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه اطمینان داد.

کاخ سفید بامداد چهارشنبه از تماس تلفنی کمالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی خبر داد.

در این بیانیه آمده است که هریس درباره حمایت کامل آمریکا از امنیت رژیم صهیونیستی و آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه به هرتزوگ اطمینان داده است.

کاخ سفید ضمن اشاره به ابراز نگرانی هریس از وضعیت انسانی در نوار غزه، گفت: «معاون رئیس جمهور آمریکا و هرتزوگ در مورد اقدامات لازم برای افزایش جریان کمک به غزه و توزیع ایمن آن گفتگو کردند. هریس تلاش‌های واشنگتن برای دستیابی به آتش‌بس فوری و طولانی مدت در غزه را به عنوان بخشی از توافقنامه آزادی گروگان‌ها تایید کرد».

کاخ سفید همچنین اضافه کرد: «معاون رئیس جمهور آمریکا و هرتزوگ درباره موارد ناگوار آزار و اذیت یهودیان در آمریکا و درخواست خشونت علیه آنها گفتگو کردند».

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است