Web Analytics Made Easy - Statcounter

مارتین گریفیث روز جمعه در نشست شورای امنیت که با موضوع یمن برگزار شد، از دستیابی به توافق جنوب این کشور افزود: این توافق با همکاری کشورهای منطقه، جامعه بین الملل و سازمان ملل متحد به دست آمد. اینها مسایل کوچکی نیست و رسیدن به یک سازش، دستاورد کوچکی نبوده است.

وی با بیان اینکه یمن به رهبری نیاز دارد که باعث صلح شود، ادامه داد: آنچه در پنجم نوامبر بین دولت (مستعفی) یمن و شورای انتقالی جنوب انجام شد، یک نمونه از این رهبری است چرا که خطر تجزیه به طرز وحشتناکی وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده سازمان ملل متحد در سازمان ملل متحد اضافه کرد: در جریان مذاکرات منتهی به توافقنامه ریاض که بیش از 86 روز مذاکره انجام شد، رهبران احزاب مخالف با یکدیگر نشستند و توافق کردند که برای یک هدف، بیشتر کار کنند.

گریفیث نقش عربستان در دسیتابی به صلح را مثبت ارزیابی کرد و مدعی شد محمد بن سلمان و پادشاه سعودی از این توافق حمایت کردند و امیدوارند توافق ریاض درها را برای مذاکرات گسترده‌تر باز کند.

وی کاهش 80 درصدی حملات هوایی به سراسر یمن را نشانه ای از تغییر در یمن دانست و افزود: در هفته‌های اخیر، برای نخستین بار از زمان آغاز درگیری، به مدت 48 ساعت هیچ حمله هوایی انجام نشده است. کاهش اوضاع جنگی و اضطراب شاید اقدامی به سوی آتش بس کلی در یمن باشد که اعضای این شورا مدت طولانی است که خواستار آن هستند.

نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرد: از 20 سپتامبر(29 شهریور) حملات موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین انصارالله یمن متوقف شده است و برای دومین ماه متوالی ادامه دارد. تلاش برای کاهش خشونت در حال انجام است و امیدوارم به زودی بتوانیم به این موفقیت دست یابیم.

گریفیث با تاکید بر اینکه از تمام تلاش‌هایی که باعث کاهش جنگ در یمن شود، به طور کامل پشتیبانی و تایید می کند، خاطرنشان کرد: سازمان ملل همچنان مسئولیت خود را برای نزدیک کردن طرفین به پایان درگیری حفظ می کند.

وی همچنین از انصارالله و طرف مقابل در اجرای توافق استکهلم و الحدیده تشکر کرد و آن را گام بزرگی در ارسال محموله‌های سوخت به این شهر دانست به گونه ای که از نظر او کشتی های سوختی اکنون وارد الحدیده می شوند و از بروز بحران جلوگیری شده است.

نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن یادآور شد در الحدیده، دو طرف پایبندی خود را به آتش بس تقویت کرده اند، گفت: حوادث امنیتی در این شهر 80 درصد کمتر از گذشته شده است. در واقع برای چندین روز پیاپی، به هیچ وجه در شهر حوادثی رخ نداد. من می خواهم از طرف‌ها بخاطر این همکاری سازنده تقدیر کنم.

گریفیث همچنین بر نقش زنان یمنی در "ارائه کمک‌های ذاتی و شاید بی نظیر در بهبود شرایط محلی در هنگام درگیری" تاکید کرد و افزود: ما می دانیم که هم نگرش جنسیتی و هم مشارکت زنان در روند صلح مهم است.

برچسب‌ها شورای امنیت سازمان ملل یمن محمد بن سلمان شورای انتقالی جنوب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل یمن محمد بن سلمان شورای انتقالی جنوب شورای امنیت سازمان ملل یمن محمد بن سلمان شورای انتقالی جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

رژیم صهیونیستی شهرک‌های «مارون الرأس»، «یارون» و اطراف شهرک «حولا» در جنوب لبنان هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، مناطق غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران