Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،اکبری متخصص طب سنتی در مورد مصرف غذا‌هایی که در فصل پاییز برای پیشگیری از سرماخوردگی ضروری است گفت: در فصل سرما شرایط طوری است که بر اساس طب سنتی، طبع سودا خیلی زیاد است به همین دلیل باید از مصرف سردی‌ها و هر چیزی که سرد و خشک است پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه باشد باید غذا‌هایی که طبع گرم دارند استفاده شود افزود: مصرف چای دارچین یکی از دمنوش‌های مفید است که هم در فصل سرما و هم برای جلوگیری از سرماخوردگی توصیه می‌شود البته نباید دارچین در چای ریخته شود بلکه باید دم کرده دارچین همراه با عسل صبح ناشتا نیم ساعت قبل از صبحانه برای پیشگیری از سرماخوردگی مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص طی سنتی اظهار داشت: همچنین دم کرده‌های دیگری مانند ختمی و آویشن نیز توصیه می‌شود که البته دم کرده آویشن خودش یک نوع آنتی بیوتیک است و باید در دوره کامل ۵ روز، ۷ روز و یا ۱۴ روز مصرف شود، اما متاسفانه برخی از افراد با دوبار خوردن آن را کنار می‌گذارند به همین دلیل اثر آن برای جلوگیری از سرماخوردگی مشاهده نمی‌شود در حالی که باید دوره کامل آن طی شود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از عدس در فصل سرما توصیه نمی‌شود گفت: اگر فردی بخواهد عدس استفاده کند حتما در کنار آن گلپر و یا یک گرمی مصرف شود.

اکبری گفت: با توجه به طبیعت عدس خوردن آن در فصل پاییز مضر است و در این فصل باید به سمت مصرف غذا‌های گرم برویم حتی اگر فردی علاقمند به خوردن شیر سرد است یا باید آن را مخلوط کنند و یا اینکه شیر را گرم بنوشد.

وی با تاکید بر اینکه خوردن خورشت فسنجان در فصل پاییز و زمستان توصیه می‌شود گفت: این غذا با توجه به گرم بودنش باید در برنامه غذایی مردم گنجانده شود همچنین همراه با غذا‌ها زیره سیاه و سبز و سویق جو نیز توصیه می‌شود.

وی ادامه دارد: در مجموع منع هیچ غذایی توصیه نمی‌شود و می‌توان همه غذا‌ها را خورد، اما در کنارش یک مصلح نیز مصرف شود و در این صورت مشکلی ایجاد نخواهد شد.

منبع : مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا کشورهای شاد نرخ خودکشی بالایی دارند؟

کشورهای منطقه اسکاندیناوی مانند فنلاند که در گزارش جهانی شادی رتبه نخست را به خود اختصاص داد، آمار خودکشی بالایی دارند. تحقیقات ارتباط بین باورهای مذهبی و پیشگیری از خودکشی را در این مناطق مرتبط دانستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، محققان طی مطالعه‌ای که برای ارزیابی خوشحالی انجام دادند به ارتباط قوی بین مالیات و ارزیابی افراد از میزان خوشحالی به ویژه در مناطق اسکاندیناوی دست یافته‌اند. مالیات از طریق ارائه خدماتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و حمل‌ونقل عمومی منجر به شادی می‌شود زیرا مردم اعتماد دارند که این پول عاقلانه استفاده و توزیع خواهد شد.

با وجود امتیازات بالای کشورهای شمال اروپا در سنجش خوشحالی، اما آمار آن‌ها در خودکشی نیز بالا است. میزان توزیع احساسات مثبت در کشورهای مختلف در سراسر گزارش‌های شادی جهانی نشان می‌دهد که آمریکای لاتین معمولاً در صدر قرار دارد، با این حال این کشورها حتی در رتبه بندی کلی شادی به ۲۰ کشور برتر راه پیدا نمی‌کنند. از سوی دیگر، کشورهای شمال اروپا به عنوان شادترین کشورها ظاهر شده‌اند، اما این جایی نیست که مردم بیشترین احساسات مثبت را گزارش می‌کنند.

کشورهای شمال اروپا ارتباط تاریخی با نرخ بالای خودکشی دارند. به عنوان مثال، در سال ۱۹۹۰، نرخ خودکشی فنلاند به حدی بالا بود که این کشور اولین استراتژی پیشگیری از خودکشی در جهان را ایجاد و اجرا کرد.

امروزه روندها در این منطقه بسیار بهبود یافته است، اما فنلاند همچنان در رتبه چهارم در میزان خودکشی جوانان قرار دارد. باور بر این می‌رود که اقدامات دولت‌ها در حمایت از رضایت از زندگی مردم بسیار مهم است، اما در پیشگیری از خودکشی چندان مهم نیست.

در واقع یکی از معیارها برای پیشگیری از خودکشی باور مذهبی است که در این کشورها تا حدودی ضعیف است. تحقیقات نشان داده بیمارانی که باورهای مذهبی دارند، احتمالاً درمان شناختی‎رفتاری را بهتر تکمیل می‌کنند و بسیاری از مردم نیز تمایل دارند باورهای مذهبی خود را در درمان بگنجانند.

به عنوان مثال، سوئد با یک دولت با کیفیت بالا، نرخ طلاق بالا و وابستگی مذهبی پایین، نرخ خودکشی پیش‌بینی‌شده بالاتری نسبت به شادی دارد.

این بدان معناست که همان شاخص‌هایی که شادی را پیش‌بینی می‌کنند، لزوماً با احتمال خودکشی مرتبط نیستند.

کد خبر 739639

دیگر خبرها

  • بیم افزایش مصرف شیشه در کشور
  • لاغری با یک دمنوش؛ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • لاغری با یک دمنوش/ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • خوراکی غنی از منیزیم و فیبر: مبارزه با دیابت و کلسترول بد
  • بازگشت یک ستاره به تمرینات پرسپولیس
  • مصدومیت، سرماخوردگی و صعود به یورو؛ خارجی‌های پرسپولیس در فیفادی چه کردند؟
  • چرا کشورهای شاد نرخ خودکشی بالایی دارند؟
  • چالش‌هایی که در روزه‌ داری با آنها مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟/ دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌ دار
  • دلیل غیبت ۳ ستاره پرسپولیس در تمرینات مشخص شد!
  • دلیل غیبت ۳ بازیکن پرسپولیس در تمرینات مشخص شد!