Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، حرمت‌الله رفیعی (رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی) با اشاره به مشکلاتی که اجرای قانون ماده ۳۸ تامین اجتماعی برای آژانس‌داران و ایرلاین‌ها بوجود آورده است، گفت: سازمان تامین اجتماعی به ایرلاین‌ها نامه نوشته و درخصوص اجرای این ماده قانونی گفته است همه دفاتر خدمات مسافرتی باید در مرحله نخست مفاصا حساب بدهند درغیر اینصورت از ایرلاین مربوطه بابت فروشی که دفاتر ما از طریق آن ایرلاین انجام داده‌اند، رقم‌های هنگفتی دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ادامه داد: این ارقام گاه تا ۴میلیارد تومان هم می‌رسد و ازسوی سازمان تامین اجتماعی اعلام شده است که اگر دفاتر طی یک هفته این مبلغ را پرداخت نکنند، مبلغ موردنظر از حساب آنها کسر خواهد شد. این نامه درحالی به ایرلاین‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی ارسال شده که بارها با کارشناسان سازمان تامین اجتماعی جلساتی درخصوص ماده ۳۸ برگزار و عنوان کرده بودیم این ماده مجموعه ما را دربرنمی‌گیرد. هرچند کارشناسان سازمان در این جلسات متقاعد شدند اما اینگونه به نظر می‌رسد امروز که با مشکلاتی در بودجه خود مواجه شده‌اند، تصمیم دیگری گرفته‌اند.

او تصریح کرد: بارها عنوان کرده‌ایم که به طور مثال برای آنکه بتوانیم بلیط ایران ایر را داشته باشیم نیازمند یک مفاصا حساب و یک قرارداد مستقل هستیم. برای گرفتن چارتر یا پروازهای فصلی هم نیازمند قراردادهای جداگانه و مفاصا حساب‌های جداگانه هستیم. همین روش را باید برای ماهان و ۱۶ ایرلاین داخلی و ۸ ایرلاین خارجی دیگر به صورت مستقل تکرار کنیم. این در حالی‌ست که سازمان تامین اجتماعی به صورت منظم دفاتر ما را بازرسی کرده و از این موضوع که دفاتر مفاصا حساب دارند، مطلع است. اما اکنون همین سازمان ما را با تعدد درخواست‌های ایرلاین‌ها برای ارایه مفاصا حساب مواجه کرده است.

رفیعی با تاکید برآنکه سازمان تامین اجتماعی بهتر بود قبل از آنکه به ایرلاین‌ها نامه بزند، با صنف دفاتر خدمات مسافرتی نشست برگزار می‌کرد، گفت: تامین اجتماعی ابتدا باید از حقانیت درخواست خود اطمینان یابد. در شرایط کنونی دفاتر با درخواست هواپیمایی امارات مواجه شده‌اند. از قرار معلوم سازمان تامین اجتماعی قصد دارد از حساب این ایرلاین کسر کند و هواپیمایی امارات هم می‌گوید مبلغ موردنظر را از حساب آژانس‌دار برمی‌دارد. این درحالی‌ست که آژانس‌دار مالیات و بیمه خود را سرموقع پرداخت می‌کند.

در متن ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی آمده است: مواردى که انجام کار به طور مقاطعه به اشخاص حقیقى یا حقوقى واگذار می‌شود کار فرما باید در قراردادى که منعقد مى‌کند مقاطعه کار را متقاعد نماید که کارکنان خود و  همچنین کارکنان مقاطعه‌کاران فرعى را نزد سازمان بیمه نماید و کل حق بیمه را به ‌ترتیب مقرر در ماده ۲۸ این قانون بپردازد. پرداخت پنج درصد بهاى کل کار مقاطعه کار از طرف کارفرما موکول به ارایه مفاصا حساب از طرف سازمان خواهد بود. در مورد مقاطعه کارانى که صورت مزد و حق بیمه کارکنان خود در موعد مقرر به سازمان تسلیم و  پرداخت مى‌کنند. معادل حق بیمه پرداختی بنا به درخواست سازمان از مبلغ مذکور آزاد خواهد شد. هرگاه کارفرما آخرین قسط مقاطعه‌کار را بدون مطالبه مفاصا حساب سازمان بپردازد مسئول پرداخت حق بیمه مقرر و خسارات مربوط خواهد بود و حق دارد وجوهی را که از این بابت به سازمان پرداخته است از مقاطعه‌کار مطالبه و وصول نماید. کلیه وزارتخانه‌ها و مؤسسات و شرکت‌هاى دولتى و همچنین شهردارى‌ها و اتاق اصناف و موسسات و غیردولتى و مؤسسات خیریه و عام‌المنفعه مشمول مقررارت این ماده می‌باشند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با طرح این سوال که اگر این ماده باید اجرایی شود چرا تاکنون و طی سال‌های گذشته اجرا نمی‌شد؟ و چرا به یکباره شاهد اجرای ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی هستیم؟ آیا این قانون تازه مصوب شده است؟، از سازمان تامین اجتماعی خواست شرایط اقتصادی دفاتر را درنظر گرفته و روند پیشین را درباره نحوه اجرای قانون ۳۸ تامین اجتماعی همچنان دنبال کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مسافرت ایرلاین دفاتر خدمات مسافرتی ایران ایر هواپیمایی امارات ماده 38 قانون تامین اجتماعی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی به ۲میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی از پذیرش و ارائه خدمات سرپایی به بیش از دو میلیون و ۲۸ هزار و ۵۸۰ بیمار در مراکز درمانی این سازمان در سراسر کشور از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی ناقوسی افزود: همچنین تعداد ۴۱ هزار و ۷۱۲ بیمار نیز در این مدت در بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی، خدمات درمان بستری دریافت کردند.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ و در فاصله ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال همچنین ۶۹۴۸ عمل جراحی عادی و ۴۰۸۵ عمل اورژانسی در مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شده است.

ناقوسی همچنین گفت: در این مدت، بخش اورژانس بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی سراسر کشور به ۲۲۰۲ مصدوم ترافیکی در بخش سرپایی و ۷۶۳ مصدوم در بخش بستری خدمت ارائه کردند و در این ایام ۲۳۰ مورد احیای قلبی و ریوی موفق نیز در این مراکز انجام شده ‌است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به تلاش‌ کادر درمان این سازمان برای رسیدگی و مداوای بیماران در ایام نوروز، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تمامی مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در نوروز ۱۴۰۳ فعال بودند و به‌صورت مستمر و بدون وقفه به مراجعان خدمات ارائه دادند.

گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی با در اختیار داشتن ۷۹ بیمارستان، ۵ مرکز اعمال جراحی محدود و دارا بودن ۳۲۰ مرکز سرپایی و بهره‌گیری از همکاری بیش از ۵۷ هزار مؤسسه تشخیصی و درمانی طرف قرارداد، نقش مهمی در نظام سلامت ایران دارد و خدمات درمانی را به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش تأمین‌اجتماعی ارائه می‌کند.

براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، ستاد نوروزی بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ با اجرای طرح آماده‌باش نوروزی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این سازمان، آمادگی‌های لازم برای استمرار ارائه خدمات به بیمه‌شدگان را تدارک دیده بود.

طرح آماده‌باش نوروزی واحدهای درمانی تأمین‌اجتماعی از ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۳ آغاز ‌شد و تا روز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ادامه داشت. در این طرح برای خدمت‌رسانی مناسب به مسافران نوروزی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی پیش‌بینی‌های لازم انجام شد و مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها برای اطمینان از آمادگی و فعال بودن مراکز، وجود و حضور نیروهای تخصصی و کادر درمانی، عدم وجود نقص و خرابی تجهیزات و دستگاه‌ها، امکان ارائه خدمات تشخیصی، آزمایشگاهی، تصویربرداری، دندانپزشکی و دارویی؛ برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را انجام دادند.

این گزارش حاکی است در ایام تعطیلات نوروز فعالیت تمام وقت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی تأمین‌اجتماعی ادامه داشت و  پذیرش بیماران در ایام غیرتعطیل نوروزی نیز طبق روال جاری ادامه یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • خدمات‌رسانی پایگاه‌های اجتماعی پایانه‌های مسافربری به ۲۴۶ بیمار اعصاب و روان در سال گذشته
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند
  • هزینه‌کرد ماهانه ۶۰ میلیارد تومان در تامین درمان ایلام
  • صدور ۶۸ موافقت اصولی گردشگری در البرز
  • ارائه خدمات در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی به ۲میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی
  • ارائه خدمات به بیش از دو میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی