Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:40:21 GMT

«بازنویسی کلیله و دمنه»

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۱۹۱۰

«بازنویسی کلیله و دمنه»

این کتاب ۱۰۲ صفحه‌ای در قطع رقعی با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه از سوی نشر فرهوش در سال در سال ۱۳۹۶ منتشر شده  و  قیمت هرجلد از آن علاقه‌مندان ۷۵ هزار ریال است.

این کتاب سه بخش دارد که در بخش نخست شرح حالی از برزویه طبیب وچهار داستان در  این خصوص ارایه شده است.

بخش دوم کتاب در باب شیر و گاونر است که سرآغازی بر آن نگاشته شده و پس از آن نیز داستانی که در این خصوص در کلیله و دمنه آمده ارایه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصل سوم کتاب نیز باب بازجویی از کار دمنه عنوان نهاده شده که در ذیل آن محتوای کلیله و دمنه بازنویسی و به صورت روان شده به شرح آمده و در پی آن نتیجه‌گیری  ارایه شده است.

در پیش‌گفتار این کتاب آمده است: کتاب حاضر از کلیله و دمنه نورالدین مقصودی و ترجمه نصرالله منشی نشر دانشگاه پیام نور تهران در سال ۱۳۸۲ است که به زبان ساده بازنویسی شده و برای مطالعه و آگاهی عمومی به چاپ رسیده است.

به قول مجتبی مینوی کلیله و دمنه بهرامشاهی شاهکار نثر فارسی است که برای آیندگان به میراث گذاشته شده است.

در عصر فناوری نو ،دنیای جدید رباط‌ها و انیمیشن‌ها،قصه‌های رویایی سرزمین‌های مختلف با نگاهی جذاب قابل ارایه است و کلیله و دمنه کتابی است که «انسان» می‌سازد و اخلاق، انسانیت ، خوبی و بدی، راستی و فداکاری، جوانمردی و سایر خصایص انسانی را با آن می‌توان آموخت و تجربه کرد.

برچسب‌ها کتابخانه ایرنا استان مرکزی فرهنگی معرفی کتاب ادبیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا استان مرکزی فرهنگی معرفی کتاب ادبیات کتابخانه ایرنا استان مرکزی فرهنگی معرفی کتاب ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، جمشید شایانفر مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • شبه قمر زمین از ماه کنده شد
  • زیارتگاه دوست‌داشتنیِ شهر
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود