Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق آمارهای شیلات ایران، در حال حاضر سالانه چیزی حدود ۲ و نیم تن خاویار پرورشی و هزار تن گوشت ماهی خاویاری در گیلان تولید و استحصال می‌شود. ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، شیلات ایران، از حدود 20 سال گذشته تاکنون، پرورش ماهیان خاویاری را در دستور کار خود قرار داده است به طوری‌که طبق آمارها و گزارشات این مرکز هم‌اینک سالانه چیزی در حدود 2 و نیم تن خاویار پرورشی و هزار تن گوشت ماهی خاویاری در استانی نظیر گیلان تولید و استحصال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، زیرساخت‌ها و وضعیت کلی این استان در حوزه تولید و استحصال گوشت ماهیان خاوریاری و خاویار را برشمرد و ابراز داشت: در حال حاضر 47 مزرعه صنعتی و 30 مزرعه خرد و خانگی در گیلان برای تولید گوشت ماهیان خاویاری و استحصال خاویار پرورشی وجود دارد.

درویشی از مقام نخست گیلان در حوزه تولید گوشت ماهیان خاویاری خبر داد و با تأکید بر اینکه هم‌اکنون در 16 استان، ماهی خاویاری پرورش داده می‌شود تصریح کرد: مدیریت شیلات گیلان سعی دارد با اجرای برنامه‌های خود زمینه توسعه و ارتقاء هر چه بیشتر این استان در حوزه تولید ماهیان خاویاری پرورشی را فراهم کند.

ردپایی از خاویار ایران در بازارهای هدف نیستممنوعیت صید ماهی خاویار خزر تمدید شدپتروشیمی تبریز «خاویار» تولید می‌کند

وی انواع ماهیان خاویاری که در مزارع پرورشی استان گیلان تولید می‌شود را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: تاس ماهی ایرانی، اوزون برون، فیل ماهی، سیبری، استرلیاد و بستر از جمله گونه‌های سازگار ماهیان خاویاری هستند که با توجه به وضعیت اقلیمی گیلان شرایط لازم برای تولید و پرورش آن‌ها در استان مهیا است.

مدیرکل شیلات گیلان توجه به بحث اقتصاد مقاومتی، تکیه بر ظرفیت‌ها و استعدادهای هر منطقه برای تولید محصول و خودکفایی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: گیلان در حوزه تولید و پرورش بسیاری از گونه‌های ماهی ظرفیت بسیار خوبی دارد که می‌توان با حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری از این مزیت استفاده بهینه‌تری کرد.

درویشی با بیان اینکه هر کیلوگرم خاویار در بازارهای جهانی به طور متوسط بین 700 تا هزار یورو و در بازارهای داخلی بین 5 تا 7 میلیون تومان به فروش می‌رسد افزود: هر کیلوگرم گوشت فیل ماهی خاویاری که بیشترین سهم را نیز در سبد تولید دارد، در بازارهای داخل کشورمان بین 90 تا 110 هزار تومان معامله و فروخته می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان ارزش اقتصادی خاویار پرورشی این استان را حدود 2 میلیون و 200 هزار یورو اعلام کرد و ابراز داشت: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری برای خروج وابستگی اقتصاد کشور از فروش نفت و بحث اقتصاد مقاومتی یقیناً با سرمایه‌گذاری در چنین بخش‌هایی ارزآوری و سود خوبی نصیب کشورمان می‌شود.

به گزارش تسنیم، بسترهای زیرساختی لازم هم‌اینک در سطح 16 استان کشور از جمله گیلان برای پرورش ماهی خاویاری فراهم شده است و طبق آخرین آمارها و گزارشات اعلام شده شیلات ایران، سالانه بیش از 6 هزار تن گوشت ماهیان خاویاری و 6 تن خاویار توسط 127مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور تولید و استحصال می‌شود.

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما استان همدان، شهرک گلخانه‌ای «رُز» در دو کیلومتری شهر قروه درگزین در روستای عمان واقع شده که سال ۹۸ افتتاح شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درگزین با بیان اینکه در این شهرک گلخانه‌ای ۶۴ واحد گلخانه مشغول فعالیت هستند گفت: ۳۳۰ نفر مستقیم و غیر مستقیم در این شهرک مشغول فعالیت هستند.

فتحی افزود: مساحت گلخانه سی و سه هکتار است که تولید سالانه این واحد‌ها ۵ هزار تن است.

سالانه ۴۱ هزار و ۴۵۰ تن محصول گلخانه‌ای در استان همدان تولید می‌شود.

دیگر خبرها

  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • پیش‌بینی تولید ۷۷ هزار تن میگوی پرورشی در سال جدید
  • صید ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی در گیلان
  • آبزیان حرام گوشت در بوشهر معدوم سازی شدند
  • فعالیت زندانیان در ۱۰۰۰ واحد تولیدی + فیلم
  • آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد
  • سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • مصرف سالانه ۸۰ هزار تن شیرخشک در کشور
  • تولید ماهیان گرم‌آبی ۱۰ درصد افزایش می‌یابد