Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@05:40:20 GMT

مسابقه فرماندهان در رادیو راه افتاد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۳۴۸۶

مسابقه فرماندهان در رادیو راه افتاد

طرح موقعیت‌های جنگی و رقابت دو گروه جوان موفق در قالب مسابقه "فرمانده" پیش‌بینی شده است. ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ معاون صدا نقش رادیو در ثبت دلاوری‌ها و رشادت‌های بسیجیان در سال‌های حماسه و انتقال ارزش‌های به‌ پا خاسته از تفکر بسیجی در جامعه، بی‌بدیل و ارزنده دانست و به تشریح ویژه برنامه‌های هفته بسیج پرداخت:

شبکه‌های رادیویی در مجموع با 409 برنامه، 83 عنوان و به مدت 86 ساعت به موضوع "هفته بسیج" می‌پردازند که از این میزان برنامه، 62 برنامه در قالب 9 عنوان و به مدت 14 ساعت به صورت ویژه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رادیو ایران برای مناسبت "هفته بسیج" تعداد 45 برنامه را در قالب 13 عنوان و به مدت 8 ساعت پیش‌بینی کرده  که از آن جمله برنامه "فرمانده" به بهانه رقابت دو گروه جوان موفق در قالب مسابقه پیش‌بینی شده است و با قرار گرفتن مدیران موفق دوران دفاع مقدس در کنار مدیران و جوانان نخبه امروز با طرح موقعیت‌های جنگی به مرور خاطرات دوران دفاع مقدس و توانمندی جوانان دیروز و امروز می‌پردازد.

"خاستگاه مقاومت" برنامه دیگری است که به تأثیرات فراتر از مرزهای ایران در راستای تشکیل نیروهای مردمی و حمایت از جریان‌های اسلامی می‌پردازد.

رادیو ورزش تعداد 40 برنامه را در قالب هشت عنوان و به مدت 9 ساعت پیش‌بینی کرده که از آن جمله برنامه " فرهنگ بسیج، یک ملت بسیجی" است که به مدت 28 دقیقه به صورت ویژه به چگونگی اشاعه فرهنگ بسیجی در اقشار مختلف جامعه به ویژه ورزشکاران و دعوت از متولیان بسیج در حوزه ورزش و گفت‌وگو با آنها می‌پردازد.

رادیو نمایش تعداد 23  برنامه را در قالب 10 عنوان و به مدت 6 ساعت درنظر گرفته و از جمله در  نمایش "همخانه" روایت سعید، جانباز اعصاب و روانی است که دچار مشکلات روحی شدید شده است و هانیه دخترش به خاطر مشکلات پدر خواستگار خود را رد می‌کند.

ساخت نمایش‌های رادیویی برای توجه به "حجاب""آمیز عبدالطمع" چگونه بزرگ رادیو شد؟

رادیو تهران تعداد 19 برنامه را در قالب 4 عنوان و به مدت پنج ساعت تولید کردهکه برنامه "روایت اخلاص" به طور ویژه به  بیان پیشرفت‌های بسیج در حوزه زنان، گفت وگو با بسیجیان و جهاد دانشگاهی می‌پردازد.

رادیوگفت‌وگو تعداد 42 برنامه را در قالب دوازده عنوان و به مدت 18 ساعت پیش‌بینی کرده که 3 عنوان از برنامه‌ها بدین شرح است: "گفت‌وگوی روز" تبیین سیاست‌های کلی سازمان بسیج مستضعفین در انقلاب اسلامی، "برنامه‌های کوتاه" نامگذاری روزهای هفته بسیج  و "ویژه 20 دقیقه‌ای" نگاهی به دلایل تأسیس سازمان بسیج به صورت ویژه، خواهد بود.

ایران‌صدا تعداد 91 برنامه را در قالب 2 عنوان و به مدت هشت ساعت درنظر گرفته که مستند "تاریخ شفاهی 19" به مدت 3 ساعت  به صورت ویژه در مصاحبه  و گفت‌وگو با جواد منصوری، مصطفی میرسلیم، محمدرضا نقدی، احمد مسجد جامعی، و حسین شیخ الاسلام به هفته بسیج می‌پردازد.

شبکه رادیویی  فرهنگ تعداد 25 برنامه را در قالب 9 عنوان و به مدت 7 ساعت مدنظر قرار داده که 5 عنوان برنامه "مجله نیمروز"،"شنیدنی‌های تاریخ انقلاب"، "اعزامی از بهشت"، "جوانه‌ها" و "گفتارش" به مدت 5 ساعت به این موضوع می‌پردازد.

رادیو جوان تعداد 21  برنامه را در قالب چهار عنوان و به مدت چهار ساعت روی آنتن می‌برد که در برنامه "شکوه حماسه" فعالیتهای بسیج در هشت سال دفاع مقدس تشریح می‌شود.

رادیو معارف تعداد 59  برنامه در قالب هفت عنوان و به مدت 13 ساعت است که در 4 عنوان از برنامه‌های مذکور با نام‌های "پیام ولایت"، "روایت عشق"، "مدرسه عشق" و "گفت‌وگوی 21"  به مدت 7 ساعت به موضوعاتی همچون برگزیده بیانات مقام معظم رهبری درباره بسیج، سیره شهدای مدافع حرم، کارکردهای بسیج، اولویت‌ها و تبیین برنامه‌های هفته بسیج  در گفت‌وگو با مسئول سازمان بسیج پرداخته خواهد شد.

رادیو سلامت تعداد 20 برنامه را در قالب هشت عنوان و به مدت 3 ساعت پیش‌بینی کرده که در سه برنامه "یاد یاران"  با معرفی کادر پزشکی بسیجی و ذکر خاطراتی از آنان، "سپید جامگان آسمانی" آشنایی با شهدای بسیجی از کادر پزشکی در دوران دفاع مقدس و "تپش مهر" ارائه فعالیت‌های بسیجی جامعه پزشکی در سراسر کشور به این مهم می‌پردازد.

رادیو قرآن تعداد 14 برنامه را در قالب سه عنوان و به مدت 2 ساعت پیش‌بینی کرده که برنامه "شجره طیبه" از دوم تا پنجم آذر به موضوع تبیین بسیج و نقش آن در دفاع مقدس می‌پردازد. همچنین با توجه به اسامی روزهای هفته بسیج، به بررسی نامگذاری روزهای این هفته خواهد پرداخت.

این برنامه با موضوعاتی همچون بسیج؛ پژواک ندای حضرت زینب، بسیج، انقلابی‌گری و ظلم‌ستیزی، بسیج؛ انقلابی‌گری و پیشرفت، بسیج؛ انقلابی‌گری و کارآفرینی، بسیج؛ انقلابی‌گری و ایثار، بسیج؛ انقلابی‌گری و اقتدار جهانی، بسیج؛ انقلابی‌گری و مبارزه با فساد و اشرافی‌گری با کارشناسی حجت‌الاسلام رنجبران  پخش می‌شود.

رادیو اقتصاد تعداد 10 برنامه را در قالب سه عنوان و به مدت سه ساعت پیش‌بینی شده  است که در برنامه "ره یافت" نقش بسیج در عمران، آبادی و محرومیت‌زدایی کشور بیان می‌شود.

انتهای پیام/

     

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی رادیو رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی

به تعبیر مک لوهان رادیو امتداد یکی از مهمترین خواص انسانی یعنی گوش است و در پرتو این وسیله، انسانهای هزاران کیلومتر دورتر از خود را در کنترل دارد. پس با این توصیف رادیو در انفجار فضا و زمان نقش مهمی بر عهده دارد.

بدون تردید رادیو به عنوان یکی از اولین‌های وسایل ارتباط جمعی نقش فعال و اساسی در تحولات اجتماعی، اقتصادی کشور بر عهده داشته و همیشه به کمک برنامه‌های اقتصادی دولت‌ها آمده است.

از آنجا که خانواده نقش برجسته‌ای در جهاد اقتصادی دارد، نحوه تعامل رادیو با اقتصاد فردی و خانواده به عنوان هسته اولیه و رکن اساسی جامعه تاثیرگذار است. لذا هر گونه تغییر یا بهبود اقتصادی، می‌تواند جهاد اقتصادی یا مشارکت مردمی را در پی داشته باشد.ساعت طلایی و ویترین شبکه رادیویی اقتصاد با برنامه روزیِ نو به عنوان یک مجله رادیویی آغاز می‌شود. این برنامه با فضایی آرام بخش در صبحگاهی پرتلاش مخاطب را برای طلب روزی حلال تشویق می‌کند. تولید محتوا آن هم در مفهوم جهاد اقتصادی با محوریت جهش تولید خانواده و فرد را برای مشارکت فعال در تولید، مدیریت در مصرف و حتی تربیت نیروی اقتصادی و ارزشی ارشاد و فضای مجاهدت را در بخش‌های متنوع این مجله رقم می‌زند.مخاطب در هشتاد دقیقه این برنامه که به طور زنده و ساختاری ترکیبی از ساعت 6:30 پخش می‌شود، اهداف شناختی-نگرشی و رفتاری را با افزایش اطلاعات، دانش و آگاهی، ایجاد تقویت یا تغییر نوع نگرش و باور و ایجاد و تقویت رفتار مثبت را تجربه می‌کند. طراحی سه بخش خبری کارشناس محور به همراه خبرهای روز و پایگاه‌های خبری و گفتگوی ویژه خبری از ویژگی‌های این برنامه خواهد بود. گروه اقتصاد و جامعه شبکه رادیویی اقتصاد با تعامل روانی خانواده ایرانی، زمینه رشد و تعالی افراد و خانواده را مهیا کروه تا با صمیمیت و تلاشی که بر فضای آرام بخش خانواده حاکم است بهره‌وری اقتصادی و رفاه مطلوب را صبحگاهان به مخاطبان خود هدیه کند.روزیِ نو با امیدبخشی تلاش می‌کند از تو حرکت از خدا برکت را به کاسب محله توصیه کند و رزق و روزی حلال را به عنوان یک ارزش دینی روز به روز تصوبت کند گرچه برای رسیدن به این مهم، با گفتگوی حضوری و غیرحضوری مدیران، مسئولان و نمایندگان خانه ملت آنان را به پاسخگویی و مطالبات مردم فرا می‌خواند.شاید بتوان گفت ساختار و ترکیب برنامه که نشات گرفته از روز روشن است با ابراز موسیقی و آیتم، کار رسیدن به هدف را سهل‌تر و آسانتر کرده است اما نمی توان از اجرای مناسب مجریان فاصله گرفت که این نشاط و شادمانی را با ذوق و سلیقه تهیه‌کنندگان برنامه به مخاطب عرضه می‌کنند.توسعه اقتصاد ملی با فناوری و سرمایه هر جامعه‌ای می‌تواند محیط اجتماعی را آماده پذیرش تحول سازد و رسانه‌ها بویژه شبکه تخصصی اقتصاد ابزاری موثر برای رسیدن به این مهم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی
  • بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه ۳۱ فروردین
  • رادیو صبا با برنامه‌ها و تغییرات جدید
  • «بگو بخند» در رادیو صبا
  • می خواهم زنده بمانم در برنامه گل یا پوچ
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • «بوستان سعدی» با صدای ساعد باقری
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه ۲۹ فروردین