Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه به نقل از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، تفاهم نامه سه جانبه ایجاد زیست بوم توانمندی سازی و توسعه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی با استفاده از فناوری بلاکچین بین منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، وزارت کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ملی توسعه فناوری در محل بنیاد امضاء شد.

در این تفاهم نامه که در حاشیه افتتاحیه بنیاد ملی توسعه فناوری با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون کارو رفاه اجتماعی،سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و نادر ثناگو مطلق مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام امضاء شد؛ مشارکت و هم افزایی برای تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی پیام به یکی از قطب های اصلی خدمات سرویس های مبتنی بر بلاک چین در گستره ایران و کشورهای همسایه و همچنین اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دنیای اتصالات شبکه ای، روابط کار نیازمند تغییر است

محمد شریعتمداری با اشاره به تشکیل «اتاق شنیدن» در این بنیاد ، از وزرا و مسئولان برای شنیدن دغدغه ها و مشکلات فعالان حوزه فناوری اطلاعات دعوت کرد.

شریعتمداری ادامه داد: من به عنوان حامی، مشوق و تسهیل گر قطعاً از این نوع فعالیت ها حمایت می کنم و در این راستا در آینده خبرهای خوبی در حوزه توسعه کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال خواهید شنید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توسعه فناوری و پیشی گرفتن کشورهای منطقه در حوزه تکنولوژی تصریح کرد: امروز از رقابت صحبت می کنیم در حالی که کشور امارات به عنوان یک کشور کوچک دارای وزارت هوش مصنوعی است.

وی افزود: امروز فناوری‌های جدید فقط در حوزه تکنولوژی تأثیر نمی گذارند بلکه به صورت گسترده در متغیرهای کلان اقتصادی تأثیرگذار هستند. اشتغال نیز تحت تأثیر فناوری های نو حرکت می کند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأکید سازمان جهانی کار (ILO) به پدیده آینده کار گفت: در دنیای اتصالات شبکه ای ، روابط کار نیازمند  تغییر است .

شریعتمداری خاطرنشان کرد: رویکرد ما دیگر حمایت از یک بنگاه اقتصادی با وام نیست بلکه امروز به حمایت گروهی دولتی-خصوصی به صورت فعالیت‌های مشارکت جویانه نیازمند هستیم که در ۲۲ ماه باقیمانده از دولت در این زمینه تمرکز خواهیم کرد.

وی همچنین درباره فعالیت بنیاد ملی توسعه کارآفرینی اظهار داشت: توسط این بنیاد ۹ مدرسه تأسیس می شود که یکی از مدارس آن در حوزه هوش مصنوعی است. 

شریعتمداری اظهار امیدواری کرد؛ با نهادسازی های جدید بتوان آینده فناوری های نوین را به ویژه در حوزه کسب و کارها تضمین کرد.

برای مواجه با شرایطی که فناوری ایجاد می‌کند باید آماده باشیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه باید برای مواجه با شرایطی که فناوری برای ما ایجاد می‌کند آماده باشیم افزود: در غیر اینصورت با چالش های بسیاری در آینده روبرو خواهیم شد . 

فیروزآبادی ادامه داد: هم‌اکنون در حوزه فناوری هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین بیشترین بخش‌‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و هر یک از آنها فصل‌های ثانویه‌ای را در بر دارند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در بخش‌های مذکور سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در جهان انجام گرفته است، افزود:  ارتباط ملتها، کشورها، شرکتها و سازمانها در حال باز تعریف براساس حوزه‌های مذکور است.

فیروزآبادی با یادآوری اینکه در قرون نوزدهم و بیستم اقتصاد تعریف دیگری داشت، اظهار کرد: اکنون حرف از تعامل در اقتصاد بر پایه اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و بلاک‌چین است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: نظام پولی کهنه برآمده از دوره صنعتی به رغم اینکه به بلوغ رسیده است، به آهستگی در حال حذف شدن از اقتصاد جهانی است و اکنون فناوریهایی همچون بلاک‌چین مطرح هستند.

فیروزآبادی با تاکید بر اینکه جهانی شدن به سرعت در حال شکل گرفتن است، افزود: در تعریف جدید جهانی شدن و اقتصاد جهانی بحث‌های جغرافیایی و سیاسی در حال بازتعریف هستند و آنچه که در گذشته به عنوان هویت و اراده ملی مطرح بود، تغییر پیدا خواهد کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در این عرصه ما نیز باید به دنبال بازتعریف هویت ملی خود در عرصه جهانی باشیم و باید بپذیریم که برای این مهم نیازمند ایجاد شرکت‌های و قدرتمند بزرگ پلتفرمی هستیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: جوانان و نسل آینده ما اگر می‌خواهند هویت ملی خود را حفظ کنند باید  برای دفاع از هویت ملی،  قدرت بزرگی را برروی پلتفرم‌ها شکل دهند.

تحول اقتصاد دیجیتال نیازمند نظام حکمرانی ناظر بر آن است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی  با بیان اینکه  برای  تحول اقتصاد دیجیتال در کشور به  نظام حکمرانی ناظر بر آن نیازمند هستیم گفت: سهم ایران از کسب و کارهای حوزه دیجیتال را باید افزایش دهیم .

عیسی منصوری در مراسم «آغاز به کار بنیاد ملی کارآفرینی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاک‌چین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» اظهار داشت: در راستای نهادسازی و قاعده‌مند کردن فضای کسب و کار و اشتغال، اخیراً موضوع نهادسازی و توسعه نهادها را آغاز کردیم تا بتوانیم نهادهای توسعه‌ای را گسترش داده و قاعده‌مند کنیم،  یکی از این نهاد ها ، بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های اینترنت اشیاء، بلاک‌چین و هوش مصنوعی است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال درباره ارزش افزوده کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات در دنیا نیز گفت: روند موجود در دنیا نشان می‌دهد تا سال ۲۰۲۲ ارزش کسب و کارهای حوزه آی‌تی به حدود ۶۰۰۰ میلیارد دلار می‌رسد درحالی‌که در سال ۲۰۱۵ این میزان حدود ۴۳۰۰ میلیارد دلار بوده است.

منصوری ادامه داد: اگر سهم ایران از بازار حوزه آی‌تی را حدود یک درصد از این بازار در دنیا بدانیم، باید امروز درآمد کشور ما در کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات حدود ۴۰هزار میلیارد تومان باشد اما متأسفانه به دلیل اینکه معمولاً اقدامات ما معطوف به حوزه‌های محدود در کسب و کارهای فناوری اطلاعات است، درآمد کشور از محل حوزه آی‌تی بسیار ناچیز است.

وی با تأکید بر اینکه در دنیا ۷۰ درصد ارزش افزوده حوزه فناوری اطلاعات مربوط به بخش تولید محتوا است و فقط ۳۰ درصد به حوزه زیرساخت و شبکه اختصاص دارد، افزود: در کشور ما این سهم برعکس است و بیش از اینکه به حوزه تولید محتوا بپردازیم، به زیرساخت و شبکه توجه شده البته قطعاً باید این را بپذیریم که زیرساخت و شبکه، لازمه ورود به فضای تولید محتوا است اما باید نظام حکمرانی کشور در کسب و کارهای دیجیتال را در جهت تولید محتوا، توسعه اکوسیستم کارآفرینی و توسعه پلتفرم سوق دهیم.

منصوری افزود : برای آنکه دولت در مواجهه با کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال، رویکرد فعال داشته باشد، انتظار داریم انجام مداخلات توسعه‌ای، نهادسازی و توسعه اکوسیستم را مورد توجه قرار دهد.

منصوری اظهار داشت: ما در حوزه تولید محتوا و حوزه آی‌تی، فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم از جنس «پَسینی» است یعنی بخش خصوصی فعالیتی را آغاز می‌کند و دولت آن را افتتاح می‌کند درحالی‌که ورود ما به تکنولوژی، باید از جنس «توسعه پیشینی» باشد به این معنا که پیش از ورود بخش خصوصی، دولت زیرساخت‌ها را برای فعالیت آنها فراهم کند.

به گفته وی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنای خود را بر توسعه کارآفرینی و تکیه بر ورود به حوزه‌هایی که نظام اجرایی کشور کمتر به آن توجه داشته، قرار داده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه تاکنون نظام حکمرانی کشور ناظر بر تحول اقتصاد دیجیتال نبوده است، گفت: در این راستا امروز به تدریج گام برداشته‌ایم چرا که در بین الگوهای کشورهای مختلف در مواجهه با اقتصاد دیجیتال، مُدلی که در ایران برای مواجهه با توسعه کسب و کار و اشتغال در حوزه اقتصاد دیجیتال جواب می‌دهد، مدل «دولتی ـ خصوصی» در قالب بنیاد است که باید با دو رویکرد توسعه اکوسیستم و پلتفرم‌سازی باشد.

ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در حوزه هوش مصنوعی تا سال ۱۴۰۰

سهیل وطن‌دوست، مدیرعامل بنیاد ملی توسعه فناوری گفت: کشورهای همسایه مانند ترکیه، عربستان و امارات در برنامه‌های کلان خود برنامه‌ریزی کرده‌اند تا ۱۰ سال آینده ۱۲.۵ درصد درآمد ناخالص خود را در حوزه هاب داشته باشند. متاسفانه سهم ایران از هاب به اندازه‌ای ناچیز است که امکان مقایسه در آن وجود ندارد.

سهیل وطن‌دوست با بیان اینکه فناوری زندگی روزمره و کسب و کار ما را متحول کرده است، گفت: با توجه به اینکه عمر فناوری ۱۰ ساله است، یک کسب و کار نمی‌تواند بدون یک عمر دوام داشته باشد.

وی با بیان اینکه حوزه فناوری به هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین معروف است، افزود: در سال ۱۴۰۰، ۲.۵ میلیون شغل در حوزه هوش مصنوعی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: در همسایگی ما کشورهایی وجود دارند که بیش از ۱۷ میلیارد دلار از هوش مصنوعی سهم می‌برند که در این بین می‌توان به عربستان به میزان ۳ میلیارد دلار، ترکیه ۲ میلیارد دلار و امارات ۱.۵ میلیارد دلار اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد از بازار هوش مصنوعی در اختیار کشورهای همسایه است، افزود: کشورهای همسایه مانند ترکیه، عربستان و امارات در برنامه‌های کلان خود برنامه‌ریزی کرده‌اند تا ۱۰ سال آینده ۱۲.۵ درصد درآمد ناخالص خود را در حوزه هاب داشته باشند.

مدیرعامل بنیاد ملی توسعه فناوری دلیل سهم ناچیز ایران را در حوزه هاب در چهار فصل تقسیم‌بندی کرد و افزود: این مشکلات به دلیل کندی سازمان‌ها، قوانین، فاصله فارغ‌التحصیلان با نیاز بازار و از دست دادن افراد متخصص و مهاجرت آنهاست.

وی با بیان اینکه باید سازمان دولتی و خصوصی برای رفع این مشکل ایجاد شود، گفت: این سازمان باید ایجاد شود تا از طریق پژوهش مطالعاتی انجام و استانداردسازی نماید و از سوی دیگر فاصله بین نیروهای تخصصی و بازار را کم کند.

وطن‌دوست ادامه داد: ماموریت بنیاد ملی توسعه فناوری شامل پژوهش، آموزش و تجاری‌سازی است که در بخش پژوهش قرار است راهکارهایی در اختیار سازمان‌ها قرار بگیرد. همچنین در بخش آموزش نیز از طریق مدارس چهارگانه (بلاک‌چین، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و مدیریت سرمایه) آموزش دهد.

بنیاد ملی کسب وکار توسط بخش خصوصی متولی توسعه فناوری‌های نو می‌شود و وزارت کار نیز در این زمینه بسیار کمک کرده است

در این نشست همچنین حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی گفت: پرداختن به فناوری هوش مصنوعی بلاک چین، اینترنت اشیاء و کار در مورد سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری پارکینسون از کارهای جهاد دانشگاهی است که امسال جایزه المصطفی را به دانشمند این کار آقای بهاروند دادیم. 

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: تحلیل آینده کاربرد فناوری اطلاعات در صنایع خودرویی از ۱۰ سال قبل شروع شد و با نصب تجهیزاتی به روی برخی از خودروهایی که در مسیر تهران به رشت به کار گرفته می‌شدند، استفاده از این خودروها هوشمند شد همچنین در آینده کشاورزی هوشمند نیاز به استفاده از فناوری‌های نو دارند. 

طیبی افزود: در بخش هوش مصنوعی ،‌ اینترنت اشیا و بلاک چین بحث رمزنگاری بسیار مهم است، همان گونه که در دفاع مقدس فناوری بسیار مهم بود و جوانان ما توانستند بازگشایی سیستم مخابراتی کشور مهاجم را انجام داده و بسیار موفق شدند. 

وی گفت: بنیاد ملی کسب وکار توسط بخش خصوصی متولی توسعه فناوری‌های نو می‌شود و وزارت کار نیز در این زمینه بسیار کمک کرده است. 

گفتنی است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان صنعتی ملل متحد (یونیدو) یک برنامه مشترک برای توسعه کسب‌وکار و اشتغال پایدار در ایران طراحی کرده است که یکی از حوزه‌های اصلی آن صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات با تمرکز بر توسعه زیست‌بوم‌های تخصصی این صنعت در حوزه‌های پرتقاضا و پرظرفیت از نظر ایجاد اشتغال و خلق ثروت است.

در این راستا تأسیس یک نهاد ملی پشتیبان کسب و کار با عنوان بنیاد ملی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در دستور کار مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بخش خصوصی قرار گرفته است تا در قالب مدل عمومی - خصوصی و با حمایت سایر سازمانهای دولتی، این نهاد به توسعه اشتغال در یک حوزه تخصصی در کشور اقدام کند.

این بنیاد در راستای انطباق و همسویی با فناوری های نوین، توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری، به ویژه در سه حوزه اصلی بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و همچنین ایجاد اشتغال پایدار از طریق توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و توانمندسازی افراد را به عنوان اهداف اصلی خود انتخاب کرده است.

اولین بنیاد ملی توسعه فناوری با محوریت بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء صبح امروز (پنجشنبه ۳۰ آبان ماه) با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی  و عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار آغاز به کار کرد.

این نهاد پس از افتتاح بنیاد ملی کارآفرینی در حوزه محتوای دیجیتال، به عنوان دومین نهاد توسعه اشتغال پایدار در رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات راه اندازی شده است.

بنیاد ملی کارآفرینی توسعه فناوری با مشارکت وزارت کار و سازمان صنعتی ملل متحد ( یونیدو ) در قالب یک برنامه مشترک برای توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در ایران طراحی شده است.

اهداف و برنامه های توسعه ای این بنیاد در حوزه های پژوهش، آموزش و تجاری سازی فناوری های نوین است و همچنین با ایجاد مدارس بلاکچین، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، درنهایت به ایجاد و پیشبرد کسب و کارهای نوپا و فناورانه منجر خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محمد شریعتمداری وزارت تعاون کسب و کار دیجیتال سازمان جهانی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم

پیمان داوری دولت‌آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان برنامه‌های این واحد دانشگاهی در حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان در سال 1403 اظهار کرد: راه‌اندازی خط تولید توربین‌های کوچک مقیاس، خط تولید شناور‌های کوچک، خط تولید دیوار‌های سبک بتنی و بلوک‌های ژِئوپلیمری، توسعه گلخانه‌های تولید بذر و تولید دام‌های اصلاح نژاد شده در دستور کار امسال واحد دهاقان است.

وی در تشریح برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در حوزه مهارت و کارآفرینی در سال جاری عنوان کرد: مجوز‌های تأسیس مدرسه عالی مهارتی پرورش دام و صنایع تبدیلی از اصفهان و تهران اخذ شده که امسال راه‌اندازی می‌شود. هنرستان مکاترونیک و تربیت‌بدنی نیز با اخذ موافقت استان در انتظار صدور مجوز از تهران بوده که با دریافت مجوز، این مدارس راه‌اندازی خواهند شد.

 امسال ۲۰۰ هزار قطعه زالو تولید می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان افزود: با توجه به کیفیت بالای حبوبات تولیدشده در منطقه در حوزه بسته‌بندی حبوبات و دریافت سیب سلامت اقدامات خوبی صورت گرفته و در شرف دریافت مجوز هستیم. در زمینه تولید چیپس میوه و پاپریکا دو واحد تولیدی در دانشگاه مستقر شده‌اند که تولیدات آنها در سال جاری با برند دانشگاه استانداردسازی، بسته‌بندی و به بازار عرضه خواهند شد. در بخش دام، برنامه‌ریزی برای تولید زالو انجام گرفته و امسال ۲۰۰ هزار قطعه زالو تولید می‌شود.

داوری گفت:‌ اکنون ۱۲ هسته و چهار واحد فناور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان مشغول به کار هستند. از واحد‌های مستقر، یک شرکت در حوزه تولید بذر هیبرید، یک شرکت در حوزه کشت بافت گیاهی و تولید گیاهان خوراکی شناسنامه‌دار، یک شرکت در حوزه توسعه نرم افزار و یک شرکت در حوزه بتن فعال بوده؛ هسته‌های فناور مستقر، عمدتا در حوزه آموزشی فعال هستند. به‌تازگی یک هسته در حوزه هوش مصنوعی و یک هسته در حوزه تولید توربین‌های کوچک مقیاس و یک هسته در حوزه غربالگری زالو‌های ایرانی و یک هسته در زمینه ساخت شناور‌های کوچک در واحد مستقر شده‌اند.

وی بیان کرد:‌ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، سرای نوآوری مستقر نیست؛ اما با توجه به حجم بالای تولیدات گلخانه‌ای در این منطقه، راه‌اندازی سرای نوآوری فروش محصولات کشاورزی از پیشنهادهای این واحد دانشگاهی بوده که هنوز در این باره اقدامی صورت نگرفته است.

در کشت‌بافت گیاهی سیب زمینی به ارقام تولید ۱۵۰ هزار نشا و تولید ۵۰۰ هزار غده سیب زمینی شناسنامه‌دار رسیدیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با اشاره به دستاوردهای این واحد دانشگاهی در سال گذشته عنوان کرد:‌ تولیدات دانش‌بنیان واحد دهاقان در سال گذشته در حوزه مهندسی کشاورزی و در زمینه تولید بذر هیبرید و کشت بافت بوده در زمینه تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون بذر در سال نزدیک شده‌ایم و درباره کشت بافت گیاهی سیب زمینی به ارقام تولید ۱۵۰ هزار نشا، تولید ۵۰۰ هزار غده سیب زمینی شناسنامه‌دار در انواع بانبا، جلی، آگریا، اسپریت، کولومبا و سانته رسیده‌ایم. 

داوری با تأکید بر توسعه زیست بوم فناوری در کشور توضیح داد:‌ در همه دنیا با ظرفیت‌های به مراتب کمتر از ایران، زیست بوم فناوری به عنوان یک حوزه رو به رشد در حال توسعه است. زیست بوم فناوری به استفاده از فناوری برای حل مسایل مربوط به محیط زیست و توسعه پایدار اشاره دارد و این مهم بر بستر فرهنگی صحیح شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ این حوزه شامل استفاده از فناوری‌های مختلف مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، بیوتکنولوژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و سایر فناوری‌ها برای حفظ و مدیریت بهتر منابع طبیعی، کاهش آلودگی، توسعه کشاورزی پایدار و مدیریت هوشمند شهری می‌شود. رکن اصلی زیست بوم فناوری، منابع انسانی بوده؛ اگر در اصلاح سیاست‌های کلی، فکر عاجلی نشود، منابع انسانی پیش‌ران این زیست بوم را رفته رفته از دست می‌دهیم. نیاز به اختراع مجدد چرخ نیست، فقط کافی است به اطراف خود نگاه کنیم تا راه را بازیابیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گروی مسیر فناوری است 
  • توسعه همکاری‌های منطقه ای ایران در جهت تبدیل شدن به‌هاب گازی منطقه
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس