Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا ارجمند با اشاره به بارندگی های اخیر، اظهار داشت: مجموع آب قابل استفاده از ۹ سد استان در دوم آذر ماه ۹۳۸ میلیون متر مکعب است.

ارجمندی افزود: از این میزان سد سلمان فارسی ۵۷۷ میلیون متر مکعب، سد درود زن ۱۸۳ میلیون متر مکعب، سد ملاصدرا ۱۰۵ میلیون متر مکعب، سد رودبال ۵۰ میلیون متر مکعب، سد تنگاب ۲ میلیون متر مکعب، سد ایزد خواست یک میلیون متر مکعب، سد سیوند منفی ۹ میلیون متر مکعب، سد چشمه عاشق ۱۷ میلیون متر مکعب و سد خسویه منفی ۴ میلیون متر مکعب آب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس اظهار کرد: حجم کل مخازن سد‌های فارس ۳ میلیارد متر مکعب و در حال حاضر حجم آب مرده سد‌ها ۴۹۲ میلیون متر مکعب است.

انتهای پیام/

وضعیت حجم آب پشت سدهای فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و هوا آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدارهای کم آبی باید جدی گرفته شود

حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در دیدار با مدیران شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان، گفت: همگان باید در برابر حفاظت از منابع آبی و مصرف بهینه آن احساس تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه با وجود کسری آب و کاهش سطح آب سد تهم که بخش مهمی از آب شرب زنجان را تامین می کند، مردم هنوز هم بحران آب و تنش آبی حاکم در استان را باور ندارند، اظهار داشت: باید با اطلاع رسانی صحیح به خصوص از طریق تریبون نماز جمعه و مساجد جهت اطلاع رسانی به مردم از وضعیت کمبود آب بهره برد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان نیز در این جلسه، گفت: بارش های امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است به طوریکه ورودی آب سد تهم سال قبل حدود ۱۱ میلیون مترمکعب بود که امسال با توجه به بارشهای صورت گرفته حدود پنج میلیون مترمکعب ثبت شده است و حدود ۶ میلیون متر مکعب کاهش را نشان می دهد.

اکبر باقری افزود: سد گلابر نیز نسبت به سال گذشته حدود ۱.۵ میلیون متر مکعب کاهش ورودی دارد و سال قبل ورودی این سد حدود ۴.۵ میلیون متر مکعب بود که امسال به حدود سه میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

وی در ادامه به انسداد قریب به ۷۳۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با انسداد این چاه‌ها بیش از ۱۸ میلیون متر مکعب آب در سفره های آب زیرزمینی ذخیره شده که این میزان معادل ساخت ۹ سد با حجم ۲ میلیون متر مکعب در استان زنجان است.

باقری، آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب خدابنده از سد تالوار را نیز از طرح‌های مهم و حیاتی برای این شهرستان دانست و گفت: طول مسیر انتقال ۱۶۱ کیلومتر و هدف از اجرای آن تامین آب شرب شهرهای گرماب، زرین رود، کرسف، سهرورد، ۵۰ درصد نیاز شهر قیدار و ۱۳۴ روستای مسیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • مصرف بیش از ۱۷۲ میلیون متر مکعب سی ان جی در سبد سوخت کردستانی ها
  • مصرف بیش از ۱۷۲ میلیون متر مکعب سی ان جی در سبد سوخت استان کردستان
  • هشدارهای کم آبی باید جدی گرفته شود
  • ‌کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در «خرامه» فارس
  • ذخیره چهار میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی گنبدکاووس
  • افزایش ذخیره حجم آب سد‌های مازندران
  • سد کمال صالح حدود ۲۴ میلیون متر مکعب ذخیره آبی دارد/ ۷۵ درصد این سد خالی است
  • ۴۳۳ میلی متر بارندگی سال آبی جاری در مازندران ثبت شد
  • افزایش حجم ذخایر سد‌های مازندران
  • افزایش ۷ میلیون متر مکعبی حجم ذخایر سد‌های مازندران