Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@13:29:11 GMT

ساده‌ترین راه‌ برای داشتن یک قلب سالم

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۶۳۲۰

ساده‌ترین راه‌ برای داشتن یک قلب سالم

آفتاب‌‌نیوز :

آنطور که انجمن قلب آمریکا توصیه کرده که شما برای حفظ سلامت قلبتان باید در هفته دو نیم ساعت پیادهروی سریع داشته باشید. به این میزان ورزش میتوان ۷۵ دقیقه حرکات ایروبیک نیز اضافه کرد. توصیه میشود بزرگسالان ۲ روز در هفته تمرینات تقویت عضلات را نیز انجام دهند.

پرهیز از الکل

حتی در کشورهایی که مصرف مشروبات الکلی آزاد است به کسانی که الکل مصرف نمیکنند توصیه به شروع مصرف الکل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف الکل منجر به کاهش سطح کلسترول خوب خون، افزایش احتمال لخته شدن خون و آسیب عروقی شود.

خوردن شکلات تلخ

شکلات تیره سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام فلاوانول است که حافظ سلامت قلب محسوب میشود. مقدار مصرفی این شکلات ۲۰ تا ۳۰ گرم در روز با درصد ۷۰ درصد به بالا کاکائو توصیه میشود. شکلات تلخ همچنین خطر التهاب را کاهش میدهد و ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی را کم می‌کند.

کاهش مصرف نمک

میزان مجاز مصرف سدیم در روز ۱۵۰۰ میلی گرم است که اکثر ما بیشتر از این میزان را دریافت میکنیم. نمک منبع اصلی افزایش فشار خون است و پمپاژ قلب را مشکل میکند. این مشکل زمانی بیشتر میشود که شما استعداد ابتلا به فشار خون بالا را نیز داشته باشید.

اجتناب از سیگار

مصرف سیگار موجب می‌شود غدد فوق کلیه، هورمونی ترشح کنند که به طور موقت فشار خون شما را افزایش داده و موجب می‌شود قلب‌تان بیشتر کار کند. علاوه بر این، سیگار مقدار اکسیژن در دسترس قلب را کاهش میدهد، بنابراین کشیدن هر عدد سیگار، یک فشار اندک و در عین حال غیر ضروری را روی قلب و عروق خونی شما وارد میکند. همچنین میزان رسوبات چربی موجود در سرخرگ‌ها (آترواسکلروز) در افراد سیگاری بیشتر از غیرسیگاری ‌هاست، زیرا سیگار موجب تجمع سلول‌های خونی خاصی به نام پلاکت میشود که ته‌ نشین شدن کلسترول در سرخرگ را تحریک میکنند. از آنجا که فرآیند یاد شده هم به وسیله فشار خون بالا و هم با مصرف سیگار تسریع میشود، بنابراین یک فرد سیگاری مبتلا به فشار خون بالا، در معرض خطر بیشتر ابتلا به تصلب شرایین (آترواسکلروز) قرار دارد. ترک سیگار از طریق دریافت مشاوره یا برنامههای پزشکی برای حفاظت از سلامت قلب ضروری به نظر میرسد.

افزایش شادی در زندگی

تحقیقات نشان داده است که خندیدن با صدای بلند برای قلب خوب است و حتی میتواند منجر به محافظت در برابر حمله قلبی شود. این را محققان دانشگاه مریلند گفتهاند. مطالعات آنها حاکی از این است که افرادی که کمتر میخندند، ابتلا به بیماریهای قلبی را بیشتر تجربه میکنند. همانطور که استرس فرایند التهاب را در بدن افزایش میدهد، در عوض خندیدن کاهنده التهاب در بدن و محافظ سلامت قلب است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قلب بیماری های قلبی سلامت قلب شکلات تلخ الکل نمک سیگار شادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۶۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سیگار خارجی قاچاق در آمل

سرهنگ مجید باقری فرمانده انتظامی شهرستان آمل گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری ۱۱ در حین گشت زنی و کنترل واحد‌های صنفی به یک واحد صنفی مشکوک شده و پس از هماهنگی قضایی از این واحد بازدید کردند.

او افزود: ماموران در بازدید از این واحد صنفی، تعداد ۲۴۰۰ هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق کشف کردند.

سرهنگ باقری با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم نیزدستگیر شد، گفت: ضمن تحویل سیگار‌های کشف شده به اداره صمت این شهرستان متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی آمل با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد، ازشهروندان خواست:در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا با شماره تلفن و سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مصرف ۱۲۶ میلیون .۸۰۰ لیتر بنزین در هشتمین روز بهار/ ۲۲درصد بیشتر از روز مشابه سال قبل
  • کشف سیگار خارجی قاچاق در آمل
  • روزه‌داری بیماران فشار خونی، قلبی و کلیوی با رعایت تغذیه
  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای بیماران فشار خونی، قلبی و کلیوی در روزه‌داری
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • این غذاها را در بهار بخورید
  • تغذیه سالم در سفر‌های نوروزی
  • باید‌ها و نباید‌های تغذیه در فصل بهار
  • آیا روغن زیتون می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟
  • مواد غذایی موثر بر آلزایمر را بیشتر بشناسیم