Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریمی از فروش بیش از ۴۰ میلیارد ریال صنایع دستی و سوغات در سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام خبر داد و گفت: فروش بخش نمایشگاهی صنایع دستی و سوغات جشنواره سیزدهم نسبت به سال گذشته ۹۴.۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، «ابراهیم کریمی» گفت: طبق کارشناسی که توسط کمیته نمایشگاهی جشنواره فرهنگ اقوام انجام شده طی 8 روز برگزاری این رویداد فرهنگی در گرگان و گنبد کاووس آمار فروش صنایع دستی و سوغات  بالغ بر 40 میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام افزود: از این مبلغ 16 میلیارد و 300 میلیون ریال مربوط به فروش صنایع دستی و 24 میلیارد و 500 میلیون ریال مربوط به سوغات استان های مختلف کشور می باشد که از این مبلغ نسبت به سال گذشته 94.1 درصد رشد داشته است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با  برگزاری چنین جشنواره هایی در سطح استان زمینه حضور هنرمندان را در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی فراهم کنیم چرا که اینگونه جشنواره ها و استقبال بی نظیر مردم از بخش های مختلف جشنواره خود محل بسیار خوبی جهت عرضه مستقیم محصولات صنایع‌دستی و سوغات است.

 

کریمی اظهارداشت: در نمایشگاه گرگان 105 هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی از استان گلستان، 63 هنرمند از سراسر کشور در قالب 107 غرفه و 30 استان شرکت کرده بودند. همچنین 8 نفر از هنرمندان صنایع دستی کشور عراق نیز در این دوره از جشنواره حضور داشتند.

 

وی ادامه داد: از مجموع غرفه‌ها، 68 غرفه به عرضه سوغات استان و کشور اختصاص یافته و 28غرفه در اختیار جوامع گردشگری، دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صنعت گردشگری استان گذاشته شد.

 

کریمی گفت: در شهرستان گنبد کاووس نیز، 65 غرفه به عرضه محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی از 25 استان، 45 غرفه به عرضه سوغات استان و کشور و 14 غرفه نیز به دستگاه های اجرای مرتبط با صنعت گردشگری استان اختصاص یافت.

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد نماز جمعه راهپیمایی هفته بسیج کتاب هفته بسیج کانون های فرهنگی هنری مساجد بسیج خطبه نماز جمعه ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی گلستان جشنواره اقوام صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت

محمدرضا طنابی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع‌دستی به کشور‌های‌خارجی صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل از آن، که ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود ۲۲ درصد افزایش داشته، گفت: کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، کشور‌های اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع‌دستی استان بودند.

وی صنایع چوبی، بافته‌های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و افزود: صنایع‌چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع‌دستی صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.

طنابی درخصوص تسهیلات‌اعطایی به هنرمندان صنایع‌دستی در استان اضافه کرد: پارسال ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۴۰ رشته صنایع‌دستی از جمله نساجی‌سنتی، رودوزی‌های‌سنتی، بافته‌های‌داری، پوشاک‌سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنر‌های روی‌چوب، صنایع‌دستی روی شیشه، رنگ‌رزی گیاهی و رفوگری، قالی‌بافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • برپایی بازارچه هفتگی صنایع‌دستی و سوغات در موزه صنایع‌دستی گلستان
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است