Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به رشد هفت میلیون تنی وزن و ارزش تجارت خارجی کشور در هفت ماه نخست سال ۹۸ اظهار داشت: حجم تجارت خارجی کشور در این مدت به ۵۰ میلیارد دلار رسید. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران در حاشیه بازدید محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور از سامانه‌های جدید گمرکی با اشاره به رشد هفت میلیون تنی وزن و ارزش تجارت خارجی کشور در هفت ماهه نخست سال ۹۸ اظهار داشت: حجم تجارت خارجی کشور در این مدت به ۵۰ میلیارد دلار رسید و اگر هماهنگی بین سازمان‌ها وجود نداشت، در شرایط تحریم به این رکورد‌ها نمی‌رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به ارتقای ۴۳ رتبه‌ای ایران در بحث لجستیک گمرکی، اظهار داشت: در زمینه کاهش هزینه‌ها و کاهش زمان ارائه اسناد اظهارنامه و همچنین ترخیص کالا نیز شرایط ایران بهبود یافته است.

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در پیوند ۲۵ دستگاه در قالب پنجره تجارت فرامرزی گمرک، پایداری شبکه و اتصال اطلاعات دستگاه‌ها به همدیگر است، اظهار داشت: قطعی هریک از این دستگاه‌ها در این پنجره می‌تواند اشکالاتی را ایجاد کند که البته در برخی موارد قطعی مقطعی اتفاق می‌افتد.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر لزوم بهبود عملکرد سامانه‌ها برای تبادل لحظه‌ای اطلاعات، بیان داشت: در سال‌های اخیر با بکارگیری این سامانه‌ها میزان رسوب کالا به شدت کاهش یافته است. در هفت ماهه نخست امسال نیز ۱۳.۵ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شد که نسبت به دوره‌های گذشته از نظر وزنی ۲۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

میراشرفی همچنین به برخی اقدامات برای ترخیص اقلام ضروری مانند دارو از هواپیما به شبکه توزیع با نظارت وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: به دلیل تحریم‌ها در حال حاضر زمان ماندگاری برخی کالا‌ها از ۲۰ روز به ۳۵ روز افزایش یافته و در این زمینه گمرک تلاش می‌کند که زمان‌بندی مناسبی برای ترخیص کالا‌ها اعمال شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تفکیک بین رسوب و موجودی انبار در گمرکات، افزود: در حال حاضر وضعیت رسوب کالا در گمرک معمولی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رشد واردات کالا های اساسی حجم تجارت خارجی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکاتبه ضیغمی با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران طی نامه‌ای خطاب به شرکت‌های واردکننده خودرو از آنها خواست طی سه روز تا نهم فروردین اطلاعات لازم برای جمع بندی و برآورد نیاز ارزی واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ را به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال کنند.

در این نامه آمده است: به منظور تعیین میزان تخصیص و برآورد سقف ارزی واردات خودرو سال ۱۴۰۳، شایسته است حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ نسبت به نهایی نمودن برنامه واردات مطابق جدول ذیل اقدام لازم صورت پذیرد آمارهای اعلامی با مستندات کافی (مانند استاد تولید پرداخت حمل، قبض انبار و....) قابل قبول است.

شایان ذکر است برای تعیین سقف ارزی سال ۱۴۰۳ سابقه واردات سال ۱۴۰۲ لحاظ خواهد شد. عواقب ناشی از عدم ارسال به موقع مدارک در مهلت مقرر بر عهده خود شرکت است.

کد خبر 6062753 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند
  • کالا‌هایی که با خروج ۱۶ میلیارد دلار به نرخ ۲۸۵۰۰ وارد کشور شدند/ ۲۲۹ میلیون دلار برای واردات چای علی‌رغم حواشی دبش!
  • مکاتبه ضیغمی با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • واردات ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی در ۱۴۰۲
  • جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی/ترخیص ۳.۸ میلیارد دلار ذرت
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد در مرز باشماق مریوان
  • واردات ۲۴.۶ میلیون تن کالای اساسی در سال ۱۴۰۲