Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@19:17:28 GMT

چهارمین علت مرگ های سرطانی مردان و زنان را بشناسیم

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۷۲۹۴

چهارمین علت مرگ های سرطانی مردان و زنان را بشناسیم

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس یزدانبد، با اشاره به اینکه سرطان لوزالمعده یا سرطان پانکراس زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های درون غده لوزالمعده که در پشت معده قرار دارد به صورت خارج از کنترل شروع به تکثیر و یک توده تشکیل می‌دهند، افزود: این سلول‌های سرطانی توانایی حمله به دیگر بخش‌های بدن را دارند و چند نوع سرطان لوزالمعده وجود دارد که رایج ترین نوع آن «آدنوکارسینوم لوزالمعده» ۸۵ درصد موارد را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آدنوکارسینوم از بخشی از لوزالمعده شروع می شود که مسئول ساخت آنزیم های گوارشی است و یک تا دو مورد از میان صد مورد سرطان لوزالمعده، تومورهای اعصاب و غدد هستند که از سلول‌های تولیدکننده هورمون لوزالمعده به وجود می‌آیند.

یزدانبد در خصوص سن ابتلا به این بیماری، اظهار کرد: سرطان لوزالمعده به ندرت قبل از ۴۰ سالگی دیده می‌شود و بیشترین سن ابتلا بین ۶۰ تا ۸۰ سالگی است که شانس ابتلای مردان نسبت به زنان کمی بیشتر بوده و سرطان لوزالمعده از نظر پیش آگاهی وخیم، چهارمین علت مرگ به دلیل سرطان در بین مردان و زنان است.

این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه سرطان لوزالمعده به سادگی با انجام آزمایشات خونی، سونوگرافی و سی‌تی اسکن تشخیص داده می‌شود، تصریح کرد: آدنوکارسینوم لوزالمعده در ۹۰ درصد موارد هنگام تشخیص به علت پیشرفته بودن بیماری غیر قابل جراحی است. لذا پیش‌آگاهی آدنوکارسینوم لوزالمعده بسیار ضعیف بوده و بعد از تشخیص بیماری ۸۰ درصد افراد، زیر یک سال عمر خود را از دست می دهند.

یزدانبد ادامه داد: در درصد کمی از بیماران که سرطان از نوع اعصاب و غدد لوزالمعده است، نتیجه درمان‌های جراحی و دارویی خوب بوده و بیش از ۶۵ درصد این بیماران بیش از ۵ سال زنده می‌مانند.

وی، مهم‌ترین عوامل خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را استعمال دخانیات، چاقی، دیابت و شرایط ژنتیکی خاص و نادر عنوان کرد و گفت:  در صورت عدم استعمال دخانیات، کنترل چاقی و دیابت احتمال ابتلا به این نوع سرطان کاهش می‌یابد.

یزدانبد خاطرنشان کرد: سرطان لوزالمعده در مراحل اولیه هیچ علامتی ندارد اما اگر در ناحیه سر لوزالمعده باشد ایجاد علایمی مثل زردی پوست، درد شکم و یا درد کمر، کاهش وزن پیشرونده، بی‌اشتهایی، کم رنگی مدفوع، ادرار تیره و خارش بدن خواهد کرد و در صورت واقع شدن در ناحیه تنه و دم لوزالمعده علایم غالب  شامل درد مداوم قسمت بالایی شکم، بی‌اشتهایی و کاهش وزن پیشرونده خواهد بود.

کد خبر 4778812 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سرطان کبد چرب سرطان معده وزارت بهداشت دیابت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارو ریسک بیماری قلبی سرطان آلودگی هوا داروسازی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران خواب بیماری های کودکان تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل برای مدافع تراکتور تمام شد

محمد آقاجان‌پور مدافع تراکتور در دقایق ابتدایی دیدار تدارکاتی با مس سونگون، دچار مصدومیت شده بود که پس از انجام آزمایشات لازم، تشخیص نهایی پزشکان متخصص و پیش بینی روند درمانی، مشخص شد که این بازیکن تا پایان فصل نمی‌تواند تراکتور را همراهی کند.

در حال حاضر تراکتور با ۴۰ امتیاز در رتبه سوم لیگ برتر فوتبال قرار دارد و جمعه ۳۱ فروردین در چارچوب هفته بیست‌وچهارم مقابل نساجی مازندران قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

tags # تراکتورسازی تبریز سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • ۱۰ توصیه کاربردی در پیشگیری از خطر سرطان‌ها
  • ۵ سپر مقاوم خوراکی در برابر سرطان
  • فصل برای مدافع تراکتور تمام شد
  • زنان باردار به مراقبت بیشتری در برابر سرخک نیاز دارند
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟