Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۱۱ هزار نفر در ۲۱ استان متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی خبر داد. تاریخ انتشار: 15:09 - 02 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۰۲۴۴

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مرتضی سلیمی با اشاره به خدمات امداد و نجات در حوادث جوی (سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک از ۲۴ آبان  تا ساعت ۵صبح امروز شنبه ۲ آذر) گفت: ۲۱ استان آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، همدان، هرمزگان و یزد متاثر از سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره فعالیت  هزار و ۳۴۴ نیروی عملیاتی هلال احمر در قالب ۲۶۹ تیم، افزود: به ۱۱ هزار نفر از هموطنان در ۶۸شهر، روستا و مناطق عشایر نشین و همچنین ۶۱ محور کوهستانی امدادرسانی شده و ۱۰۲ نفر با کمک نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اسکان اضطراری ۴۲۵ نفر توسط نیرو‌های امدادی هلال احمر، گفت: ۱۴۹ واحد مسکونی از آب تخلیه و به علاوه تلاش نیرو‌های امدادی هلال احمر منجر به رهاسازی ۴۳۱ دستگاه خودرو از برف و کولاک شد.

وی درباره اقلام امدادی توزیع شده در حوادث جوی تا ساعت ۵ صبح امروز شنبه ۲ آذر، گفت: یک هزار و ۸۳۸ تخته پتو، ۷۴۴ بسته غذایی، ۳ هزار و ۶۲۰ قوطی کنسرو، یک هزار قرص نان، ۴۲۹ بطری آب معدنی، ۲۱۰ کیلوگرم خرما، ۲۹۵ کیلوگرم برنج، ۱۰۶ کیلوگرم حبوبات، ۹۲ روغن کیلوگرم و ۱۶۱ کیلوگرم قند و شکر میان متاثران توزیع شده است.

به گفته سلیمی، امدادرسانی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، گیلان، گلستان، مازندران و هرمزگان همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور/بارش باران در اکثر محور‌های استان های شمالی کشور

 انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مرتضی سلیمی سیل ابگرفتگی امدادرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر

صادق محمودی گفت: از تاریخ ۲۷ تا ۳۱ فروردین ماه، ساعت ۰:۵:۳۰ صبح ۸ استان بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد و کیش تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات به ۱۰ هزار و ۶۳۷ نفر متأثر امدادرسانی کردند، و هزار ۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۱۹۳ نفر به مناطق امن انتقال، و از ۱۳۲ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: در این بین ۵، هزار و ۸۴۶ کیلوگرم نایلون، هزار و ۲۲۰ قوطی کنسروجات، هزار و ۴۷۰ تخته پتو، هزار و ۴۸۴ تخته موکت، هزار ۵۳۱ بسته غذایی و ۲۱۹ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۶۲ تیم عملیاتی متشکل هزار ۵۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

صادق محمودی گفت: ۴ نیرو‌های عملیاتی ۴ استان سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، و هرمزگان کماکان در حال امدادرسانی می‌باشند.

این مقام مسئول اظهار کرد: نیرو‌های عملیاتی این جمعیت ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک استان هرمزگان برپا کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی استان‌های جنوبی کشور
  • انجام ۸۵ مورد عملیات امداد و نجات در ۸ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نفر
  • آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • هلال احمر به ۱۵۰۰ نفر در مناطق سیل زده کرمان امدادرسانی کرد
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲۵۰ نفر گرفتار در سیل کرمان
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل
  • ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 
  • گردنه تته کردستان همچنان درگیر برف و کولاک