Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@08:53:06 GMT

انواع مدل لباس چرم مردانه مناسب فصل زمستان

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۸۷۱۵

چرم جزء نخستین دستاورد بشر بوده است. در آن زمان که انسان‌های اولیه پوست حیوانات را به عنوان پناهگاه استفاده می‌کردند تا از بلای طبیعت در امان باشند، نمی‌دانستند که می‌توانند تاثیر بزرگی در مد و فشن هزاران سال بعد بگذارند و آیندگان از همان پوست و چرم حیوانات صندل، کیف، کفش، دستکش، کت، بارانی، شلوار و دامن بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقاشی و حکاکی مصریان باستان در 5000 سال پیش از میلاد مسیح در غارها حاکی از آن است که از چرم استفاده‌های گوناگونی از جمله لباس، پناهگاه، بطری و تجهیزات نظامی می‌کردند.

در آغاز سال 1900 میلادی، کت چرم به عنوان لباس نظامی در جنگ مورد استفاده قرار می‌گرفت و سربازان را از سرمای طاقت‌فرسا نجات می‌داد. در دهه 20 میلادی کت چرم مردانه‌ غیرنظامی طراحی شد که موتور سواران به تن می‌کردند که در میان عموم مردم مرسوم نبوده است.

اگرچه پوشیدن لباس چرم در دهه 40 و 50 میلادی به عنوان یک لباس خارج از عرف و فرهنگ جامعه محسوب می‌شد، اما این روزها لباس چرم به عنوان یک کالای لوکس و کلاسیک در مد و فشن هر سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع چرم موجود در دنیا:

بر اساس تحقیقات 65% از چرم دنیا از گاو، 15% از گوسفند، 9% از بز و  11% از حیوانات دیگر تهیه می‌شود و نه تنها در صنعت مد و فشن، بلکه برای ساخت تجهزیات دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرم سنگین را از گاو، گاومیش، گوساله و شتر می‌سازند که در این میان چرم گاو از کیفیت بالا و محبوبیت بسیاری برخوردار است. این نوع چرم جزء مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین چرم در دنیا محسوب می‌شود که کیف چرم مردانه، زنانه، کیف پول چرم و بسیاری از کت‌ها و بارانی چرم زنانه و مردانه را از چرم سنگین می‌سازند که عمر بالایی نیز دارند.

چرم نیمه سنگین نوعی چرم لوکس است که از حیواناتی مانند کوروکودیل و شترمرغ ساخته می‌شود. این نوع چرم کمیاب است و قیمت بالایی در دنیا دارد. معمولا از چرم نیمه سنگین ابزار لوکس، مانند دیوارکوب می‌سازند و کمتر کاربردی در تولید پوشاک دارد.

به طور معمول قیمت چرم سبک کمتر از چرم سنگین و نیمه سنگین است، چرا که از حیواناتی از جمله گوسفند، بره، بز و بزغاله ساخته می‌شود. از چرم سبک یا به اصطلاح چرم گوسفندی، دستکش چرم و کت‌ چرم اسپرت می‌سازند که وزن سبک‌ و قابل تحمل‌تری دارد.

کت چرم مردانه:

بر اساس شواهد تاریخ هالیوود، مارلون براندو و جیمز دین، بازیگران سرشناس آمریکایی، اولین بازیگرانی بودند که در دهه 50 میلادی با یک کت چرم در صحنه سینما و تلویزیون ظاهر شدند. در آن زمان کت چرم مردانه یک لباس ضد فرهنگ تلقی می‌شد و معمولا افراد خاصی از جمله ستاره‌های موسیقی و سینما این مدل لباس را به تن می‌کردند.

پس از ظهور گروه‌های معروف موسیقی و بهره‌مندی بازیگران، خرید کت چرم مردانه در دنیا طرفداران بسیاری پیدا کرد. کت چرم در رنگ‌مشکی، قهوه‌ای و زرشکی در استایل مردانه تاثیر بسزایی می‌گذارد. در این صورت اگر به استایل کلاسیک علاقه دارید، می‌توانید این مدل کت چرم را با یک شلوار جین سِت کنید.

بارانی مردانه:

در فصل پاییز و زمستان، توجه بسیاری از آقایان خوش‌پوش به بارانی چرم مردانه جلب می‌شود. بارانی چرم مردانه در رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای، استایل رسمی شما را خاص و چشمگیر می‌کند. در این صورت می‌توانید خرید نیم بوت مردانه از جنس چرم را نیز در برنامه خود قرار دهید و یک استایل جذاب داشته باشید.

کیف چرم مردانه:

در سال‌های گذشته خرید کیف چرم مردانه اداری یا کیف دستی چرم ، در میان کارمندان مرسوم‌تر بود، اما این روزها بار دیگر کیف مردانه چرم وارد صنعت فشن و مد شده است و آقایان استقبال خوبی از این مدل کیف کرده‌اند. شما می‌توانید کیف مردانه را با یک پیراهن مردانه رسمی یا اداری و یک شلوار کتان ترکیب کنید و متفاوت‌تر از همیشه شوید.

کیف پول چرم مردانه:

کیف پول چرم در میان آقایان در تمام سنین محبوب است، چرا که علاوه بر زیبایی و جلوه متفاوت، طول عمر بالایی دارد. خرید کیف پول مردانه در اندازه و رنگ‌های متفاوتی مورد استقبال بسیاری از آقایان قرار می‌گیرد و از رنگ‌های محبوب می‌توان به مشکی و قهوه‌ای اشاره کرد.

کفش چرم مردانه:

 از سال‌های گذشته، یکی از کفش‌های محبوب میان آقایان، کفش چرم مردانه کلاسیک و مجلسی است که هیچ‌‌گاه از صنعت مد و فشن خارج نمی‌شود. با این حال این روزها، جنس بسیاری از کفش‌های کژوال مردانه چرم است. این مدل کفش مردانه مورد پسند بسیاری از شیک‌پوشان و سخت‌پسندان قرار گرفته است. پیش از خرید کفش چرم مردانه به استایل کژوال یا رسمی خود دقت کنید تا یک لباس مناسب استایل‌تان تهیه کنید.

 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لباس چرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل سیمایی ، با اشاره به اینکه میانگین بارش استان آذربایجان غربی در زمستان سال گذشته ۱۳۷.۱میلیمتر بود، تصریح کرد: میانگین بارش استان در مدت مشابه سال گذشته ۹۷.۴میلیمتر بود که نشان از رشد ۴۰درصدی بارش ها در زمستان سال گذشته دارد. 

سیمایی با اشاره به اینکه میانگین بارش ها در زمستان نسبت به نرمال بلندمدت که ۱۰۱.۵ میلی متر بوده و افزایش حدود ۲۷درصدی داشته است، اظهار کرد: بیشترین مقدار بارش در فصل زمستان سال گذشته مربوط به سردشت با ۴۶۲.۴ میلیمتر و کمترین مقدار مربوط به چایپاره با ۶۱.۹ میلیمتر است.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه  میانگین دمای استان در زمستان گذشته ۲.۵درجه سلسیوس بود، خاطرنشان کرد: این مقدار نسبت به مدت زمان سال گذشته که ۱.۱ درجه سلسیوس بود، ۱.۴درجه سلسیوس افزایش و نسبت به نرمال که منفی ۰.۳درجه سلسیوس است، ۲.۸درجه افزایش را نشان می دهد.

وی در خصوص وضعیت بارش های استان در بهار سال‌ جاری نیز ادامه داد: بر اساس نقشه های پیش بینی مرکز ملی خشکسالی کشور پیش بینی می شود بارش استان در بهار سال جاری در محدوده نرمال و میانگین دما یک الی دو درجه سلسیوس بیشتر از نرمال باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟ | چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟
  • پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت
  • حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت پرداخت می‌شود
  • پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان تا هفته معلم
  • حاکمیت لانینا بر کشور از تابستان | وضعیت بارش‌ها در پاییز و زمستان چگونه خواهد بود؟
  • پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت
  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی
  • کدام کشور‌ها مردان طاس بیشتری دارند؟
  • راهنمای خرید عطر با رایحه‌های متفاوت (زنانه+ مردانه)