Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل سازمان محیط زیست گفت: تالاب جازموریان در کویر ارزشمند است که همه باید تلاش کنیم این تالاب را حفظ کنیم و این ذخیره برای نسل آینده‌ ماندگار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مرجان شاکری در نشست خبری با محوریت «جمع‌بندی نهایی برنامه مدیریت جامع تالاب جازموریان و تدقیق نقشه‌های پهنه‌بندی تالاب» بیان کرد: در سفری که نوبخت به کرمان داشت یک ردیف بودجه قرار داده شد که نشان از همراهی همه مسئولان دارد زیرا محیط زیست یک مساله فرابخشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از نظر کارشناسی بین تعریف تالاب تفاوت‌هایی وجود دارد لذا اولین توجه به بحث تالاب‌ها را ایران داشته و باید این پیشگام بودن را حفظ کنیم.

مدیر کل محیط زیست استان کرمان گفت: هر چیزی در هر جایی یک قیمتی دارد مسلما تالاب جازموریان در کویر ارزشمند است که همه باید تلاش کنیم این تالاب را حفظ کنیم و این ذخیره برای نسل آینده ماندگار شود.

شاکری یادآور شد: نگاه محیط زیست کامل و جامع است و همه باید از این همکاری استقبال کنند.

وی تصریح کرد: باید برای حفظ و احیا تالاب همه دست به دست هم دهیم همچنین از منطقه‌ای حقابه این تالاب را در فصول مختلف در نظر بگیرد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست گفت: باید به همه نشان دهیم که استان کرمان ظرفیت های زیادی برای جذب اعتبارات دارد.

 

بیشتر بخوانید: حفاظت محیط زیست کرمان نسبت به شکار هوبره توسط اتباع خارجی هشدار داد یک قلاده پلنگ ایرانی درشرق کرمان دیده شد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان بودجه تالاب محیط زیست مرجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری مار افعی سمی در یکی از مدارس حاشیه تالاب بامدژ

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، احمد فریسات گفت: پس از تماس مدیر مدرسه با مرکز پایش تالاب بامدژ مبنی بر مشاهده یک حلقه مار در محوطه مدرسه، ماموران یگان مستقر در مرکز بلافاصله در مدرسه حضور پیدا کرده و با توجه به سمی بودن گونه مار مشاهده شده، پس از قرار دادن آن در ظرفی مناسب، در بخشی از حاشیه تالاب بامدژ رهاسازی کردند.

وی افزود: مار جعفری از تیره مار‌های افعی است که با توجه به شروع فصل گرما مجددا در محیط پیرامون خود شروع به فعالیت کرده و به طور عمده از جوندگان، پرندگان کوچک و بعضی از حشرات تغذیه می‌کند.

فریسات ادامه داد: انتظار می‌رود هموطنان در حین مواجه با اینگونه از جانداران در ابتدا ضمن حفظ آرامش خود، با نزدیکترین مراکز و ادارات محیط زیست یا آتش نشانی محل تماس بگیرند و با توجه به اینکه اینگونه مخلوقات الهی در تنظیم جمعیت جوندگان و حشرات محیط زیست پیرامون نقش بسزایی ایفا می‌کنند از کشتن آنها اجتناب کنند، زیرا خالق هستی در آفرینش هرگونه‌ای از مخلوقات حکمت و استدلالی نهفته دارد.

براساس این گزارش طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۹۸، مبلغ ضرر و زیان وارده برای اینگونه از مار‌ها در گروه مار‌های افعی را ۱۵ میلیون ریال در نظر گرفته است.

تالاب بامدژ سومین تالاب مهم در استان خوزستان به شمار می‌رود که در میان سه شهر اهواز، دزفول و شوش قرار دارد.

دیگر خبرها

  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • زنده‌گیری مار افعی در یک مدرسه
  • زنده گیری مار افعی سمی در یکی از مدارس حاشیه تالاب بامدژ
  • (ویدیو) رویا کجاست؟