Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-19@11:15:35 GMT

اظهارات ضد صهیونیستی وزیر خارجه اردن

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۹۲۸۳

الصفدی: همانطور که عبدالله دوم، پادشاه اردن گفته است روابط ما با اسرائیل در ضعیف‌ترین شرایط و در وضعیت بدی به سر می‌برد.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در جریان سخنرانی خود در نشست منامه خاطرنشان کرد: امنیت و صلح محقق نمی‌شود مگر این که اشغالگری اسرائیل خاتمه یابد.

وزیر خارجه اردن همچنین تصریح کرد: اردن پیامدهای بحران‌های منطقه‌ای را به دوش کشیده است و این کشور برای حل این بحران‌ها تلاش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، خالد بن احمد آل خلیفه،  وزیر خارجه بحرین امروز در کنفرانس گفت‌وگوی منامه گفت: منطقه خاورمیانه حملات متعددی را متحمل و با حملات تروریستی به وسیله پهپاد و موشک‌های بالستیک به تأسیسات حیاتی روبه‌رو شده است.

وی ادامه داد، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن سنگ‌بنای امنیت منطقه هستند و اگر امروز به منطقه نگاهی بیفکنیم کشورهایی را با اهداف رقابتی خواهیم دید. کشورهایی وجود دارند که به دنبال هماهنگی، همکاری و ثبات بوده و کشورهایی نیز به دنبال هژمونی و رقابت مضر هستند.

وزیر خارجه بحرین در اظهاراتی پس از این کنفرانس گفت، کشورهای حوزه خلیج فارس پیرامون نشست آتی سران شورای همکاری خلیج فارس در انتظار اعلام رسمی عربستان هستند و ابراز امیدواری کرد که این نشست نتایج مثبتی در راستای منافع همه کشورهای منطقه در پی داشته باشد.

وی همچنین درباره صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی خواستار دستیابی به صلحی جامع شد که رضایت همه طرف‌ها را جلب کند.

پیشتر پادشاه اردن روابط فعلی کشورش با رژیم صهیونیستی را در بدترین وضعیت خود دانست و بخشی از آن را به مسائل داخلی این رژیم ربط داد.

روابط اردن و این رژیم به تازگی به دنبال اقدامات متجاوزانه اسرائیل علیه شهر قدس و مسجد الاقصی، حملات علیه نوار غزه، بازداشت متقابل شهروندان دو طرف و نیز تیراندازی ژوئیه ۲۰۱۷ در سفارت رژیم صهیونیستی در شهر امان که به کشته شدن دو اردنی و زخمی شدن یک اسرائیلی منجر شد، دچار تنش شده‌ است.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GJ8 برچسب ها: اسرائیل ، صهیونیستی ، اردن

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اسرائیل صهیونیستی اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن: اولین گام برای کاهش تنش، توقف تجاوز به غزه است

وزیر خارجه اردن امروز (سه‌شنبه) در سخنانی نسبت به تمایل نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کشاندن منطقه به جنگ هشدار داد و توقف جنگ علیه غزه را اولین گام در مسیر کاهش تنش‌های منطقه‌ای دانست.

به گزارش مشرق، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی خود در این باره اظهار داشت: باید مانع از تحمیل برنامه جنگی نتانیاهو در منطقه شویم.

وی گفت: همچنین نباید بگذاریم این برنامه‌ها باعث منحرف کردن توجه از اتفاقات غزه شود.

الصفدی تاکید کرد که جامعه جهانی باید بر رژیم صهیونیستی فشار بیشتری وارد کند تا این رژیم، منطقه را وارد برهه جدیدی از خشونت نکند.

وی افزود: تشدید تنش در منطقه خطری برای همه ما است و توقف آن مستلزم توقف عوامل تنش است. اولین گام برای کاهش تنش، توقف تجاوز به غزه است.

الصفدی ادامه داد: اردن خواهان تشدید بیشتر تنش ها در منطقه نیست و عرصه‌ای برای درگیری یا جنگ منطقه‌ای نخواهد بود. اولویت در حال حاضر، توقف جنگ غزه و پایان دادن به قحطی و فاجعه انسانی در این باریکه است.

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روز به روز بیشتر در بحران های داخلی و خارجی خود فرو می رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل عام، ویرانی، جنایت های جنگی، نقض قوانین بین المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وا دارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تا زمانی که رژیم اشغالگر وجود دارد، صلح وجود ندارد
  • ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد
  • وزیر امور خارجه در نشست شورای امنیت: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • اردن: ایران قصد افزایش تنش ندارد
  • اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد
  • ایران هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل را با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد
  • امیرعبداللهیان: ایران به هرگونه خطای اسرائیل پاسخ می‌دهد
  • وزیر خارجه اردن: به هیچ طرفی اجازه نمی دهیم حریم هوایی‌مان را نقض کند/ اردن میدانی برای جنگ منطقه ای نخواهد شد
  • اردن: اولین گام برای کاهش تنش، توقف تجاوز به غزه است
  • وزیر خارجه آلمان در راه تل‌آویو هست