Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@08:09:35 GMT

سید عباس سجادی: موسیقی زبانی جهانی دارد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۶۹۳۸۸

سید عباس سجادی: موسیقی زبانی جهانی دارد

خبرگزاری آریا - آئین رونمایی آلبوم «فراقی» به آهنگسازی فوزیه مجد و امیر مهیار تفرشی پور با حضور سفیر دانمارک شامگاه پنجشنبه 30 آبان درتالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. در این مراسم کوارتت زهی آتلاس از کشور دانمارک نیز درحضور دنی عنان سفیر کشوردانمارک در ایران قطعاتی از این آلبوم را برای حاضرین در سالن نواخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«سید عباس سجادی» -مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران- هم در این مراسم گفت: «امیدوارم هنرمندان دانمارکی خاطرات خوشی را با خود از ایران به یادگار داشته باشند. به هر حال موسیقی زبانی جهانی دارد و گاه نیاز به کلام هم نیست و می‌تواند به عنوان زبانی جهانی زمینه‌های دوستی ارتباط و تعامل را ایجاد کند. امشب ما نیز تابلوی زیبای دوستی ایران و دانمارک را قاب می گیریم و در آلبوم خاطراتمان ثبت خواهیم کرد.»
دنی عنان سفیر کشور دانمارک نیز در این برنامه بیان کرد: «تجربه حضور در فرهنگسرای نیاوران برایم بسیار جالب بود. ضمن اینکه من همیشه از اجرای گروه های موسیقی کشوردانمارک همچون آتلاس در ایران بازخورد های مثبتی دریافت کرده ام. من بر این باورم پیوند میان هنرمندان ایرانی و دانمارکی منتج به نتایج بسیار درخشان و قابل تامل برای دو کشور ایران و دانمارک بوده است. با وجود نا امنی های بسیاری که در منطقه وجود دارد تعامل و همکاری میان هنرمندان 2 کشور هر روز بیشتر می شود. امیدواریم بتوانیم در آینده شاهد حضور هنرمندان بیشتری از کشور دانمارک برای تماشای ایران و فرهنگ غنی آن باشیم.»
در پایان این مراسم و با حضور سید عباس سجادی، امیر مهیار تفرشی پور و یِسپا لوتسهوفت سرپرست گروه آتلاس آلبوم «فراقی» که توسط موسسه فرهنگی هنری «ماهور» در دسترس مخاطبان قرار گرفته، رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»

یک تکه برنز مینیاتوری تصویرگر «اسکندر مقدونی» در دانمارک کشف شد.

به گزارش ایسنا، گروهی با استفاده از دستگاه فلزیاب یک پرتره کوچک برنزی، تصویرگر «اسکندر مقدونی» را در یکی از جزیره‌های دانمارک پیدا کردند.

«لایوساینس» نوشته است دو فرد هنگام کاوش در زمینی واقع در شهر «رینگستد» واقع در دانمارک به این اکتشاف دست یافتند و آثار تاریخی کشف‌شده را به موزه تحویل دادند.

این شیء‌ برنزی که قطر آن حدودا ۲.۷ سانتی‌متر است، از آلیاژ برنز ریخته‌گری شده است و چهره مردی با موهای مواج را به تصویر می‌کشد که تاجی از جنس شاخ‌های پیچ‌خورده قوچ بر سر دارد.

باستان‌شناسان با توجه به ویژگی‌های چهره بلافاصله تشخیص دادند که این پرتره «اسکندر مقدونی»، فرمانروا و پادشاه باستانی مقدونیه است، که امپراتوری آن از بالکان تا پاکستان امروزی در زمان مرگ او در ۳۲ سالگی امتداد داشت.

به گفته کارشناسان، این تکه برنز ویژگی‌های مشهور «اسکندر مقدونی» همچون موهای مواج و تاج شاخ قوچ را نمایش می‌دهد و این تصویر مشابه تصویر تکه آهن دیگری است که سال‌ها قبل کشف شده است.

با اینکه محققان هنوز درباره کاربرد این شیء‌ برنزی مطمئن نیستند، اما معتقدند قدمت آن به حوالی ۲۰۰ میلادی بازمی‌گردد و ممکن است به عنوان بخشی از تزئینات یک سپر یا کمربند شمشیر به کار رفته باشد.

به گفته کارشناسان، قدمت این تکه برنز همزمان با دوران حکومت «کاراکالا» است که به عنوان امپراتور روم از سال ۱۹۸ تا ۲۱۷ میلادی حکومت می‌کرد و اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد «کاراکالا» به «اسکندر مقدونی» علاقه داشت و از او الهام می‌گرفت. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود