Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، هوشنگ بازوند امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان از تصویب نهایی منطقه آزاد قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی خبرداد و اظهار داشت: آیین‌نامه این مصوبه باید تا حدود یک ماه آینده به استان ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه این موضوع یک اتفاق بزرگ برای استان است عنوان کرد: بعد از یک پروسه دو ساله منطقه آزاد قصرشیرین دو روز گذشته در مجلس تصویب و ایرادهای شورای نگهبان رفع و منطفه آزاد تجاری قصرشیرین تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازوند از مدیران خواست هرچه سریعتر زمینه را برای عملیاتی شدن این مصوبه آماده کنند و افزود: این موضوع یک ظرفیت بسیار بزرگ برای استان است که می‌تواند تحول جدی در حوزه اقتصادی ایجاد کند.

استاندار کرمانشاه از روند کند طرح جامع پرویزخان انتقاد کرد و گفت: بهبود فضای کسب و کار از مهمترین عوامل در رونق اقتصادی محسوب می‌شود و نمی‌توان از اقتصاد مقاومتی صحبت کرد اما صدور یک مجوز چندین ماه طول بکشد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۶۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا- مصطفی خدابخشی: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه به همراه هیئت بلندپایه ایرانی سفر دوروزه خود به همسایه جنوب شرقی کشورمان یعنی پاکستان را به‌منظور گفتگو‌های دوجانبه و رایزنی‌های منطقه‌ای با عالی‌ترین مقامات پاکستان، توسعه و تقویت روابط اقتصادی، تجاری، امنیتی و نهایتاً امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک آغاز کرد.

این سفر که پس از ۸ سال با حضور شخص رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای کابینه ازجمله وزرای امور خارجه، بهداشت، کشور، دفاع، فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسکن و صمت آغاز شده ازنظر دیپلماسی منطقه‌ای دارای اهمیت بسزایی است چراکه همکاری بین دو کشور دارای سابقه‌ای دیرینه است که بخش عمده این روابط متکی بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی است که باعث شده ایران و پاکستان از حسن هم‌جواری بیشتری نسبت به یکدیگر برخوردار باشند.

کشور پاکستان با توجه به بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده منطقه‌ای همیشه موردتوجه جمهوری اسلامی ایران بوده است به‌گونه‌ای که حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادوار گذشته بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه بین ایران و پاکستان تأکید داشته‌اند- همکاری‌هایی که می‌تواند در عمق استراتژی منطقه‌ای ایران مؤثر باشد.

این همسایه جنوب شرقی کشورمان علاوه بر اشتراکات تاریخی و مذهبی از لحاظ امنیتی نیز به دلیل استقرار برخی از گروهک‌های معاند جمهوری اسلامی ایران که عموماً تحت نظر آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی در جداره مرزی این کشور فعالیت می‌کنند، برای ایران دارای اهمیت است- موضوعی که باعث شده تا گاهاً چهره مثبت کشور پاکستان در نگاه مردم ایران دچار خدشه شود.

غرب به دنبال جلوگیری از راه‌یابی ایران به پاکستان

داده‌ها حکایت از آن دارد که غرب با اشراف بر این موضوع که افزایش ارتباط تجاری ایران و پاکستان زمینه‌ساز بالا رفتن ضریب امنیت در منطقه و ایجاد ثبات اقتصادی در جنوب شرق ایران می‌شود به دنبال ایجاد راه‌بند‌های مختلف به‌منظور جلوگیری از راه‌یابی ایران به بازار بزرگ پاکستان است- بازاری که در صورت ایجاد رونق در آن می‌تواند بخش عمده‌ای از پروژه‌های ضد امنیتی در سیستان و بلوچستان که محصول فعالیت گروهک‌های خرابکار در نوار مرزی است را از بین ببرد و به‌نوعی دست غرب را در جنوب شرق ایران خالی بگذارد. به عبارتی توسعه تجارت مرزی زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذاری در استان‌های هم‌جوار مرز شده و همین موضوع خلع‌های موجود که زمینه‌ساز ایجاد چالش‌های امنیتی در مرز می‌شد را از بین خواهد برد.

ازسرگیری خط انتقال گاز ایران پاکستان

اکنون سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان که در راستای روند پیگیری تقویت سیاست همسایگی و اجرای پروژه‌های اقتصادی با همسایگان صورت گرفته است را باید فصل جدیدی از ارتباطات بین دو کشور دانست تا ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری پاکستان با بازاری در حدود ۲۳۵ میلیون نفر شرایط ویژه‌ای را برای تولیدکنندگان ایرانی و بخش خصوصی ایجاد کند. همچنین به گفته مقامات پاکستانی مقرر است تا کار ساخت خط لوله گاز پاکستان – ایران که از سال ۲۰۱۳ شروع شده بود، اما با فشار‌های آمریکا متوقف مانده بود، مجدداً با ۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری که از گوادر آغاز می‌شود این پروژه را از سر بگیرد حتی به قیمت رودررویی با آمریکا که این روز‌ها در حال تهدید پاکستان به تحریم در صورت دریافت گاز از ایران است.

هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری تجارت با پاکستان

با آغاز فصل جدید مراودات میان ایران و پاکستان رئیس‌جمهور کشورمان خبر از هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور داده است و بر این نکته تأکید کرده است که امنیت پاکستان امنیت ایران است و تثبیت ارتقای امنیت نقاط مرزی به نفع ۲ کشور و ۲ ملت خواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه اگر همه کشور‌ها و ملل اسلامی با یکدیگر وحدت داشتند، رژیم صهیونیستی نمی‌توانست تا این حد به فلسطینیان مظلوم، بی‌گناه و بی‌دفاع غزه ظلم کند، اظهار داشت: صهیونیست‌ها از اختلافات میان کشور‌های اسلامی سوءاستفاده می‌کنند، لذا در برابر راهبرد دشمن برای تداوم اختلاف میان امت اسلامی، راهبرد ما وحدت است.

باید توجه داشت که سفر رئیس‌جمهور به پاکستان نشأت گرفته از شناخت اقتضائات حال حاضر منطقه است که می‌تواند نه‌تنها ارتباطات بین دو کشور بلکه روابط ایران با کشور‌های عربی ازجمله عربستان را به دلیل نزدیک بودن سطح روابط اسلام‌آباد- ریاض تسهیل کند. یقیناً این سفر سرمنشأ تحولات جدید در منطقه خواهد بود که نتایج آن می‌تواند استحکام‌بخش امنیت در جنوب غرب آسیا باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • زلنسکی: اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • یک رشته دکتری به رشته‌های دانشگاه آزاد لامرد افزوده شد/ هفت رشته دیگر در مسیر تصویب نهایی