Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با تاکید بر اینکه دارندگان طیور در صورت دیدن موارد مشکوک به آنفولانزای فوق حاد پرندگان، به اداره کل دامپزشکی استان کرمان اطلاع دهند گفت: هنوز نشانه ای از این بیماری در استان کرمان مشاهده نشده اما در برخی از استانهای شرقی و شمال غرب کشور کانون هایی از این بیماری دیده شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین رشیدی با اشاره به مهاجرت پرندگان مهاجربه شهرهای گرم جنوبی در فصل پائیز و زمستان گفت: از محیط زیست استان در خواست کرده ایم در صورت مشاهده لاشه پرنگان مهاجر در اطراف تالاب ها حتما نمونه را به اداره کل دامپزشکی ارسال کنند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

وی همچنین از مرغداری های صنعتی خواست تامین جوجه یکروزه را با مجوز دامپزشکی انجام دهند و بار عایت مسائل قرنطینه ای از رفت و آمد افراد غیر مسئول، به مرغداری ها جلوگیری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان خاطر نشان کرد: همچنین از شهرداری‌های سراسر استان کرمان درخواست شده بازارهای غیررسمی مرغ و پرنده زنده در شهرها را جمع آوری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دامپزشكي آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۰۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی رشتخوار، گفت: در راستای اجرای برنامه‌های اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی برای پیشگیری و ریشه کنی بیماری‌های واگیر دامی، واکسیناسیون ۵۰۳ هزار و ۷۹۵ راس دام سبک و سنگین با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی به صورت رایگان در شهرستان رشتخوار انجام شد.

وی افزود: در سال گذشته تیم های فنی دامپزشکی رشتخوار، به طور متوسط، ۳ نوبت به هر دامداری روستایی، مراجعه و واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های واگیر آبله، تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است
  • علائم و عوارض بیماری کاوازاکی (فیلم)