Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در مطلبی که امروز (شنبه) در تارنمای نشریه بیلد منتشر شده، آمده است: بحران پناهجویان که از سال ۲۰۱۵ و با ورود صدها هزار شهروند سوری به آلمان آغاز شد، نتیجه مستقیم سیاست‌های «آنگلا مرکل» است.

اگر چه مرکل بارها گفته که مشکل آنها باید در همان محل خودشان حل شود، اما امروز شاهد این بحران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید اگر خانم صدراعظم به این گفته خود پایبند بود و با علت این بحران که جنگ در سوریه است مقابله می‌کرد، چنین مشکلی به وجود نمی‌آمد.

بر این اساس، پناهجویان از سوریه به سوی اروپا سرازیر شدند تا شانس خود را برای زنده ماندن و نجات آینده فرزندانشان امتحان کنند.

این در حالی است که سیاست مرکل موجب شد این افراد با سوار شدن به یک قایق و راهی شدن در دریای مدیترانه، به دنبال تحقق این آرزو باشند.

با این حال سیاست‌های خارجی مرکل هرگز تلاشی برای تغییر این ذهنیت پناهجویان نکرد.

روز گذشته کنگره حزب دموکرات مسیحی آلمان با حضور حدود یک هزار هیات نمایندگی این حزب از سراسر آلمان در لایپزیگ آغاز به کار کرد.

در آغاز این کنگره دو روزه «آنه گرت کارن باوئر» رییس و شماری از مقامات ارشد این حزب سخنرانی کردند.

رئیس حزب دموکرات مسیحی طی سخنانی و در پاسخ به انتقادهایی که پس از شکست‌های این حزب در انتخابات متوجه وی شده است، گفت: اگر به راهی که می رویم اعتقاد ندارید، بگذارید همینجا به کارمان پایان دهیم، اما اگر به آنچه که برای آلمان انجام می دهیم، اعتقاد دارید، از همین امروز آستین ها را برای همکاری بالا بزنید.

کارن باوئر که همزمان با ریاست حزب، وزیر دفاع آلمان نیز هست در بخشی دیگری از سخنان خود به مناسبت چهاردهمین سالروز انتخاب «آنگلا مرکل» به صدراعظم آلمان، این دوره را برای آلمانی ها بسیار مثبت و غرور آفرین نامید.

۱۴ سال پیش در چنین روزی مرکل برای نخستین بار به عنوان یک زن به ریاست دولت آلمان انتخاب شد.

صدراعظم آلمان سال گذشته، پس از ۱۸ سال و به دلیل نتایج ضعیف در انتخابات سراسری آلمان، از ریاست حزب دموکرات مسیحی کناره گیری کرد و به دنبال آن در دسامبر ۲۰۱۸، «آنه گرت کارن باوئر» به عنوان جانشین وی انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بحران پناهجویان حزب دموکرات مرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج پناهجویان، از جمله نظامیان سابق افغان و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی به رواندا را تصویب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دولت محافظه‌کار انگلیس سرانجام طرح اخراج پناهجویان افغان به رواندا را تصویب کرد؛ طرحی که فعالان حقوق بشر می‌گویند غیرانسانی است، کارشناسان مهاجرت می‌گویند غیرقابل اجرا است و منتقدان حقوقی می‌گویند اعتبار این کشور درباره حاکمیت قانون را مخدوش می‌کند.

به گزارش «گاردین»، این طرح در ماه جولای سال جاری آغاز خواهد شد و پرونده‌های پناهجویانی که از مسیرهای غیرقانونی خود را به انگلیس رسانده‌اند، از جمله نظامیان سابق و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی، به رواندا اخراج خواهند شد.

این طرح ماه‌ها در پارلمان انگلیس تصویب نشد و نمایندگان خواستار اعمال اصلاحیه‌های در چند مورد بودند، اما پارلمان انگلیس در نهایت تصویب کرد رواندا کشور امنی برای این پناهجویان خواهد بود.

پیشتر مجلس اعیان انگلیس به معافیت نظامیان حکومت پیشین افغانستان و مترجمان سابق نظامیان انگلیسی از اخراج به رواندا رأی داده بود.

با این حال، برپایه این لایحه پناهجویانی که در فهرست انتقال به رواندا هستند، اگر در صورت اخراج به این کشور در معرض «خطر واقعی، قریب‌الوقوع و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیر» قرار می‌گیرند، می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند و دادگاه در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

گاردین به نقل از منابع در وزارت داخله انگلیس نوشت پناهجویان افغان هم در صورتی که واجد شرایط برنامه «جابه‌جایی و کمک‌ به افغان‌ها» باشند، از فهرست اخراج به رواندا حذف خواهند شد.

دیوان عالی لندن اخراج پناهجویان به رواندا را غیرقانونی دانستچالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی روانداشکست مجدد طرح ضد مهاجرتی سوناک در مجلس اعیان انگلیس

گروه‌های حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، از تصویب این طرح اخراج پناهجویان به رواندا انتقاد کردند و گفتند این لایحه «قانون اساسی و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌کند و علاوه بر این پناهجویان را در معرض خطر آینده ناامن قرار می‌دهد».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • وزیر کار : حقوق کارگران هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان
  • حقابه ایران از افغانستان چه شد؟
  • دیدنی های امروز؛ از ماراتون لندن تا انتخابات هند
  • یوسف نوری استاندار مازندران شد/ انتخاب شفقت به عنوان استاندار لرستان