Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@19:29:19 GMT

روانشناسی فرزندان براساس ترتیب تولد

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۱۷۹۱

یک روانشناس گفت: رفتار والدین با نخستین فرزند متفاوت است و انتظارات و نگرانی های آن ها در فرزند اول فرق دارد. ناطقان: محموباقر حسنوند روانشناس و مشاور خانواده دردرباره رفتارهای کودکان براساس ترتیب تولد اظهار کرد: رفتار والدین با نخستین فرزند متفاوت است و نگرش ها، انتظارات، مهارت های فرزندپروری و نگرانی های والدین در فرزند اول فرق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این روانشناس گفت: والدین در به دنیا آمدن فرزند اول تجربه کافی ندارند به همین دلیل پیش از تولد فرزند خود برای تربیت فرزندشان ایده آل فکر می‌کنند در نتیجه سطح انتظارات از کودکشان بالاست.

وی افزود: فرزندان اول قانون مند، خودخواه، خودرای هستند و با دیگران سخت ارتباط برقرار می‌کنند همچنین فرزندان اول مسئول برآورده کردن خواسته های والدین خود هستند.

حسنوند ادامه داد: والدین در تربیت فرزندان دوم سهل گیرانه تر عمل می‌کنند و سخت گیری های فرزند اول را ندارند همچنین تبعیت فرزندان دوم از والدین کمتر است.

این روانشناس اضافه کرد: فرزندان اول به دلیل اینکه تنها با دو فرد بزرگسال (والدین) بزرگ شده اند زود بزرگ شده و دوران کوتاهی کوتاه تری دارند و فرزندان دوم به دلیل اینکه با فرزندان اول بزرگ می‌شوند دوران کودکی بیشتری دارند.

وی بیان کرد: فرزندان آخر (ته تغاری ها) در فضایی بزرگ می‌شوند که تعداد فرزندان در خانه زیاد است بنابراین انواع حمایت ها از آنها صورت می‌گیرد چراکه اگر فرزند آخر را دعوا کنند همه از آنها حمایت می‌کنند.

حسنوند تصریح کرد: به دلیل حمایت های زیادی که از فرزند آخر میشود روی پای خود نمی ایستند و حمایت عاطفی از آنها بیشتر است و نظم رفتاری یک فرزند بزرگسال در آنها دیده نمی‌شود.

این روانشناس خاطرنشان کرد: علاوه بر تربیت فرزندان، ترتیب تولد، جنسیت در شکل گیری رفتارهای کودکان موثر است همچنین دختری که محیط مردانه بزرگ شود رفتاری پسرانه دارد و بلعکس پسرانی که با دختران بزرگ شود رفتاری دخترانه دارد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: روانشناسی ، فرزندان ، تولد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روانشناسی فرزندان تولد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است

سردار نظری گفت: نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، به گرامیداشت مناسبت روز روانشناس و مشاور، در مراسم تجلیل از مشاوران در مرکز مشاوره خانواده مهر کرمان، فرهنگ سازی درباره استفاده از مشاوره را ضرورت جامعه مدرن امروز دانست و با اشاره به اهمیت نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه گفت: مراکز مشاوره برای ایجاد اعتماد به نفس در نوجوانان و جوانان و اعتماد بخشی به افراد جهت تعیین مسیر درست زندگی، کمکشان می‌کنند.

وی افزود: پیش از این مردم استان با مشاوره خیلی آشنا نبودند و اکنون چند سالی است که اندکی این مسئله در بین مردم جا افتاده است.

او اظهار داشت: مشاوره فردی یک فرآیند کمکی است که طی آن یک فرد متخصص در زمینه روانشناسی، به مراجعه‌کننده خود در حل مشکلات و چالش‌های زندگی‌اش در زمینه‌های شخصی، اجتماعی، تحصیلی، شغلی و ... کمک می‌کند؛ ولی بخش از مردم نمی‌دانند و مشاوره را به موضوعات پزشکی و اختلالاتی که مدنظرشان است، می‌برند.

سردار نظری فرهنگ سازی درباره استفاده از مشاوره را ضرورت جامعه مدرن امروز دانست و با اشاره به اهمیت نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه تصریح کرد: اینکه بتوانیم به افراد مشاوره بدهیم بسیار مهم است؛ چون بخشی از جنگ شناختی دشمن در مورد این اختلالات است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: دشمن در تلاش است تا بین نسل جوان و حتی نسل‌های بالاتر اعتماد به نفس را پایین بیاورد و ناامیدی را پمپاژ کند و با ضریب دادن به مشکلاتی که وجود دارد، این مشکلات را فردی کند و به فرد نسبت دهد.

وی با اعلام اینکه مراکز مشاوره برای ایجاد اعتماد به نفس در نوجوانان و جوانان کمک می‌کنند و جلوی بسیاری از اختلالات مخصوصاً در خانواده‌ها را می‌گیرند، افزود: تجربه نشان داده استفاده از مشاوره سبب اعتماد بخشی به افراد و تعیین مسیر درست در زندگیشان می‌شود.

دیگر خبرها

  • نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • سه قلوهای رادکانی در انتظار حمایت مسئولان + فیلم
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟