Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در دانشگاه تهران طرحی مورد بررسی قرار گرفت که هر دانشجو می‌تواند از ظرفیت‌های رشته‌های مجاور خود استفاده کند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران در ادامه، گفت: اخیرا نظام جدیدی به کار گرفته‌ایم که مثلا یک دانشجو می‌تواند در برنامه درسی‌اش یک ظرفیتی ایجاد می‌شود که می‌تواند ۱۸ تا ۲۴ واحد درسی را از رشته دیگر اخذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی بیان کرد: در این زمینه دانشجو می‌تواند باتوجه به علاقه خود و با راهنمایی اساتید و مشاوران هر رشته‌ای را که بخواهد هم‌جوار با رشته خود دروس مورد علاقه‌اش را بگذراند.
او اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های لازمه را ایجاد کرده‌ایم که بتوانیم با برداشتن محدودیت‌ها تحولی در دانشگاه و در نظام آموزشی ایجاد کنیم.
معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: آئین‌نامه این طرح را به واحد‌ها ابلاغ کردیم و برای ورودی‌های نیم سال دوم در مقطع کارشناسی قابل اجرا است.بیشتربخوانید:ترفندهای ساده برای افزایش تمرکز کنکوری‌ها
حسینی تصریح کرد: این کار ما می‌تواند الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها باشد چرا که این طرح فضایی را برای مهارت محوری و پاسخ به نیاز‌های دانشجو فراهم می‌کند و باعث تبادل اطلاعات دانشجویی و میان رشته‌ای می‌شود.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشگاهی دانشگاه تهران دانشگاهی اموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت

 اکبری رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دانشکده دندانپزشکی از سال ۱۳۹۰ در بیرجند راه‌اندازی شد و اکنون ۳۶۰ دانشجو در حال تحصیل دارد.

وی افزود: از این تعداد ۲۵ دانشجو انتقال از خارج بوده، ۱۵ دانشجوی اتباع خارجی و مابقی دانشجویان سراسری هستند که از این تعداد هم ۳۰ درصد تعهدی خراسان جنوبی محسوب می‌شوند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هفت دوره فارغ‌التحصیلی در این دانشکده برگزار شده است عنوان کرد: ۱۵۰ دانشجو تاکنون از دانشکده داندانپزشکی بیرجند فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی گفت: در زمینه تجهیزات دانشکده دندانپزشکی مشکل خاصی نداریم، اما بخشی از ساختمان استیجاری است که امیدواریم با تکمیل پروژه در حال ساخت تا خرداد امسال این مشکل هم رفع شود.

اکبری، گرانی مواد مصرفی و فرسودگی تجهیزات را از دیگر مشکلات دانشکده برشمرد و عنوان کرد: اکنون پذیرش دانشجو در دانشکده دندانپزشکی بیرجند با ظرفیت کامل انجام می‌شود لذا به میزان کافی دندانپزشک داریم، اما نیاز است به خوبی توزیع انجام شود.

وی با بیان اینکه دانشکده اکنون ۱۲۰ یونیت دندانپزشکی دارد گفت: انجام درمان در بخش دانشجویی بر اساس کوریکولوم درسی بوده که زیر نظر اساتید از سوی دانشجویان است و هزینه‌های آن طبق مصوبات هیات امنا و هیات رئیسه بوده لذا فقط هزینه جزئی بابت مواد مصرفی اخذ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت
  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان
  • پیگیری راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم