Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@10:45:55 GMT

فرانسه، مقصد نخست اروپایی برای پناهجویان

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۲۲۶۲

تا پیش از این، فرانسه دومین کشور اروپایی بود که بیشترین تقاضای پناهندگی را پس از آلمان به خود اختصاص می داد.

اخبار بین الملل - این روزنامه فرانسوی می نویسد:‌ از آنجا که روند کلی تحولات درخواست پناهندگی، در سطح جامعه اروپا از سال ۲۰۱۵ رو به کاهش است(به عنوان نمونه، ۷۱۲هزار و ۲۳۵ نفر در سال ۲۰۱۷ و ۶۴۷هزار و ۱۶۵نفر در سال ۲۰۱۸)، با این وجود، فرانسه تنها کشوری نیست که شمار پناهجویان در این کشور رو به افزایش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که آلمان بعد از سال ۲۰۱۶ شاهد کاهش چشمگیر درخواست های پناهندگی بوده اما، برای یونان، اسپانیا ، ایرلند ، بلژیک و قبرس شرایط همانند آلمان نیست؛ اگر چه در این میان برخی از کشورها سالانه تنها یک هزار مورد درخواست پناهندگی دریافت می کنند. در مجموع نسبت ها بسیار پایین تر از فرانسه است.

طبق آمار تلفیقی در سالهای گذشته ، آلمان از سال ۲۰۱۲ به این سو بویژه در سال ۲۰۱۵ که اوج ورودی پناهجویان بود، بیشترین تقاضای پناهندگی در بین کشورهای اروپایی را دریافت کرده است. در سال ۲۰۱۵، از مجموع یک میلیون و ۳۲۲هزار و ۸۴۵ درخواست پناهندگی ، ۴۷۶هزار و ۵۱۰ مورد در آلمان ثبت شده است. در حالی که این رقم برای فرانسه ۷۶هزار و ۱۶۵ مورد بوده است.

همچنین در سال ۲۰۱۶، ۷۴۵هزار و ۱۵۵ مورد از مجموع یک میلیون و ۲۶۰هزار و ۹۱۰ درخواست پناهندگی در اروپا مربوط به آلمان بوده است که فرانسه ۲۴۰هزار و ۸۴ درخواست از این مجموع را داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به گفته وزارت کشور فرانسه، شمار پناهجویان ورودی به این کشور از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا ۱۷نوامبر همین سال (۲۶آبان ۹۸)، درخواست پناهندگی در فرانسه ثبت شده در حالی که این آمار در آلمان برای همان بازه زمانی ۱۱۹ هزار و ۹۰۰ مورد بوده است. پارسال در آلمان ۱۸۴ هزار نفر و در فرانسه ۱۲۳ هزار نفر درخواست پناهندگی داده بودند.

به نوشته مجله "لکسپرس" فرانسه، این وارونگی به دلیل آن است که بسیاری از پناهجویان رد شده در کشورهای دیگر برای پذیرفته شدن به فرانسه روی می‌آورند(قانون دابلین).

طبق آمار "اوفپرا"( سازمان دولتی امور مهاجرت فرانسه)، در دوران اوج بحران مهاجران ورودی به اروپا از جانب سوریه، در حالی که ۸۹۰ هزار نفر از آلمان تقاضای پناهندگی کرده بودند، تنها ۸۰ هزار و ۷۵ درخواست پناهندگی، یعنی بیش از ۱۰ برابر کمتر از آلمان در فرانسه ثبت شده بود.

او روز پنج‌شنبه گذشته در پایان دیدار با «واختانگ گوملائوری» همتای گرجستانی خود در پاریس گفت: در ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) متوجه شدیم که فرانسه به نخستین مقصد اروپایی پناهجویان تبدیل شده است. این در حالی است که شمار مجموع پناهجویان ورودی به اروپا در حال کاهش است. این یک ناهنجاری آماری است که ما باید روی آن کار کنیم.

کاستانر تاکید  کرد: به همین دلیل است که ما در سطح اروپا تلاش می‌کنیم تا در قوانین مربوط به پناهندگی و حوزه شنگن اصلاحاتی انجام شود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اخبار بین الملل فرانسه کشور اروپایی درخواست پناهندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار انگلیس از شکست مقابل بلژیک در لندن/ پیروزی آلمان و فرانسه و شکست پرتغال + فیلم

دیدار‌های دوستانه ملی سه شنبه شب در نقاط مختلف جهان برگزار شد که در مهمترین مسابقات نتایج زیر رقم خورد.

تیم ملی انگلیس در ورزشگاه ویمبلی لندن میزبان بلژیک بود که این دیدار با تساوی دو بر دو به پایان رسید. یوری تیلمانس هر دو گل بلژیک را زد و تونی (پنالتی) و بلینگام (دقیقه ۹۵) برای انگلیس گل زدند تا این تیم بعد از شکست مقابل برزیل دومین باخت پیاپی را تجربه نکند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آلمان میزبان مسابقات یورو ۲۰۲۴ در شهر فرانکفورت دو بر یک مهمانش هلند را شکست داد. هلند ابتدا یک گل زودهنگام توسط ویرمان به ثمر رساند، اما ماکسیمیلیان میتلستات و فولکبرگ در دقایق ۱۱ و ۸۵ برای آلمان گل زدند تا ژرمن‌ها بعد از فرانسه یک تیم قدرتمند اروپایی دیگر را هم شکست دهند و خودشان را به عنوان مدعی اصلی فتح یورو معرفی کنند.

فرانسه سه بر دو از شد شیلی عبور کرد. در این دیدار که در شهر مارسی برگزار شد، فافانو، موانی و ژیرو برای خروس‌ها گلزنی کردند.

در سایر دیدا‌های مهم، پرتغال با دو گل مغلوب میزبانش اسلوونی شد، کرواسی چهار بر دو مصر را شکست داد، اتریش شش بر یک ترکیه را در هم کوبید، دانمارک با دو گل جزایر فارو را برد، نروژ  و اسلواکی با تساوی یک بر یک رضایت دادند، سوئیس با یک گل ایرلند را از پیش رو برداشت، اسکاتلند یک هیچ از ایرلند شمالی شکست خورد و ساحل عاج دو بر یک اروگوئه را مغلوب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • روسیه: نقش غرب در حادثه تروریستی مسکو مشخص شود
  • پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
  • شب داغ بازی‌های دوستانه؛ تساوی برزیل و اسپانیا و ادامه اوج‌گیری آلمان
  • مازندران، رتبه نخست مقصد گردشگری کشور
  • فرار انگلیس از شکست مقابل بلژیک در لندن/ پیروزی آلمان و فرانسه و شکست پرتغال + فیلم
  • پیروزی آلمان و فرانسه و توقف انگلیس در بازی‌های دوستانه ملی
  • کاپیتان سابق آلمان: فرانسه مدعی اصلی یورو است
  • لایی تونی کروس به ژیرو در جریاد دیدار آلمان و فرانسه / فیلم
  • اتهام رسانه فرانسوی به کیلیان امباپه و ستاره رئال
  • یازده بازیکن برای قهرمانی اروپا پیدا شدند!