Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و شمال آفریقا (سنتکام) مدعی شد با وجود استقرار بیش از 14 هزار نیروی آمریکایی در منطقه از ماه می سال جاری تاکنون، او احتمال می‌دهد ایران بار دیگر دست به حملاتی مشابه حمله به تاسیسات نفتی آرامکو سعودی، بزند.

به گزارش عصرایران، ژنرال "کنت مک کنزی" فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و شمال آفریقا (سنتکام) در مصاحبه با نشریه آمریکایی "فارن پالسی" این ادعا را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفته است: پنتاگون از ماه مه سال جاری میلادی (2019) 14هزار سرباز دیگر را به خاورمیانه اعزام كرده است، اما احتمالاً این امر مانع از حمله دوباره ایران نخواهد شد."

ژنرال مک کنزی در نشست خبری در پنتاگون پس از عملیات شکار ابوبکر بغدادی رهبر داعش/ 30 اکتبر 2019/عکس:آسوشیتدپرس

او در این مصاحبه  مدعی شد: "فکر می‌کنم حمله علیه (تاسیسات نفتی) آرامکو سعودی در ماه سپتامبر نشان دهنده رفتار غیرمسئولانه این کشور (ایران) است... داوری من این است که آنها ممکن است دوباره حمله کنند."

جمهوری اسلامی ایران بارها هر گونه نقش داشتن در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو سعودی را رد کرده است و جنبش انصارالله یمن پس از حمله شهریورماه گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو سعودی، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

با این حال ایالات متحده آمریکا،عربستان سعودی و برخی متحدان غربی و منطقه‌ای آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را متهم به طراحی و انجام حمله می‌کنند، ادعایی که تاکنون مدارک و شواهدی درباره صحت آن ارایه نشده است.

 ژنرال مک کنزی همچنین گفت که ایالات متحده در پاسخ به تهدیدات احتمالی ایران، یک ناو هواپیمابر و ده‌ها هزار پوند تجهیزات نظامی را به منطقه خلیج فارس اعزام کرده است.

او گفت: "من هیچ احتمالی را در مورد (رفتارهای غیرمسئولانه) ایران از ذهن دور نمی‌کنم... وقتی یک کشور این چنین غیرمسئولانه رفتار می‌کند، باید ارزیابی کنید که آنها می‌خواهند در آینده چه کاری انجام ‌دهند."

 

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حمله به آرامکو فرمانده سنتکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک ناوشکن آمریکایی به همراه دو کشتی دیگر آمریکایی و صهیونیستی را هدف قرار داده است.

شبکه خبری المسیره گزارش داد که سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش المسیره، نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این ناوشکن که به نامش اشاره نشده با شماری پهپاد هدف حمله قرار گرفته شده است.

براساس این گزارش یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای مسلح یمن سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی دیگر این کشور (MAERSK YORKTOWN) در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) را نیز با پهپاد در اقیانوس هند هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

کد خبر 6088215

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • (ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • دوحه: باید مانع حمله احتمالی به رفح شویم
  • همه سناریوهای احتمالی را در سطح عملیاتی بررسی می‌کنیم
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه