Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:42:37 GMT

موقوفه‌ای با هدف کمک به بیماران بی‌بضاعت

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۵۴۱۸

موقوفه‌ای با هدف کمک به بیماران بی‌بضاعت

موقوفه غیرمتصرفی دارالشفای خاتم الانبیاء (ص) از سال ۱۳۹۴ تا کنون در خیابان المهدی منطقه حصارک کرج در حال خدمات رسانی به مردم منطقه به خصوص بیماران بی بضاعت است.

این موقوفه از مهرماه سال ۸۹ توسط سید نورالله حسینی متولی فرزند سیدمحمد هاشم خریداری و وقف شد.

پیش از آن محل این موقوفه نیز به مدت ۲۱ سال به صورت درمانگاهی یک طبقه بود که خدمات رسانی می‌کرد ولی پس از وقف ۶ دانگ زمین خریداری شده به مساحت ۴۱۴ مترمربع و احداث بنایی در هفت طبقه، به مدت چهار سال است که پذیرای مردم محروم منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی متولی این بنا را با نیت صرف درآمد موقوفه برای امور فرهنگی مسجد جامع حصارک و توسعه امور درمانی و بهداشتی و هزینه برای بیماران بی‌بضاعت وقف کرده است.

این درمانگاه شبانه‌روزی به جز پزشکی عمومی در بخش های تخصصی همچون زنان و زایمان، ارتوپدی، اورولوژی، اطفال، قلب و عروق، مغز و اعصاب، چشم پزشکی مجهز به بنیایی سنجی و تجویز عینک، گوش و حلق و بینی، شنوایی سنجی و تجویز سمعک، بخش عفونی و داخلی، تخصصی جراحی عمومی و فوق تخصص غدد خدمات رسانی می‌کند.

همچنین این درمانگاه شامل بخش اتاق عمل سرپایی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، انواع تصویربرداری، سونوگرافی، تزریقات و اورژانس بوده و آزمایشگاه آن نیز یکی از آزمایشگاه‌های فعال و تخصصی کرج است.

محمدحسین حسینی، مدیرعامل این درمانگاه به خبرنگار ایرنا گفت: دارالشفای خاتم الانبیاء (ص) جزو بزرگترین درمانگاه‌های استان البرز است.

وی افزود: نرخ ویزیت در این موقوفه ۲۵ تا ۳۰ درصد پایین تر از نرخ اعلام شده برای ویزیت تخصصی اعلام شده از سوی دولت است ضمن اینکه نرخ بخش های آزمایشگاهی، سونوگرافی و فیزیوتراپی نیز تا ۶۰ درصد پایین تر از نرخ اعلامی از سوی دولت می باشد.

خدمات رسانی به بیش از یک هزار زن بی سرپرست و ایتام

حسینی اظهار داشت: یکی از اقدامات این دارالشفا شناسایی بیش از یک هزار زن بی سرپرست و ایتام بی سرپرست و تک سرپرست است که در این درمانگاه برای این افراد یک نرم افزار طراحی و  کارت هایی ویژه صادر شده تا در مراجعه به درمانگاه با ارایه کارت فقط پنج درصد هزینه خدمات درمانی را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه این درمانگاه دارای ۲ رقبه شامل داروخانه و چشم پزشکی دارد که آن‌ها را اجاره داده و هزینه مورد نظر صرف امور خیریه می‌شود.

حسینی با بیان اینکه سعی در ارایه بهترین خدمات در این درمانگاه را داریم، گفت: در بازرسی های علوم پزشکی از این درمانگاه همیشه موفق به دریافت رده سبز شده ایم که در ارزیابی نمره ۹۵ را گرفته ایم به طوریکه سرلوحه کار ما خارج نشدن از استانداردها است.

در دارالشفای خاتم الانبیاء (ص) ۸۵ نفر مشغول به کار هستند که ۳۰ نفر از آنان را پزشکان و کارشناسان درمان تشکیل می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی نیزبه خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کمک به نیازمندان در نیات خیرین مدنظر قرار دارد، گفت: سوق دادن نیات واقفیت به سمت نیازهای روز جامعه موضوع مهمی است که متولیان اوقاف البرز باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی پدیده اعمال نیک و خیرخواهانه را تنها مربوط به اسلام ندانست و گفت: ماندگارترین وجه وقف در حوزه آموزش است زیرا دانشگاه،حوزه علمیه ،مدارس و مراکز تعلیم و تربیت از جمله مجموعه هایی است که به سمت انسان سازی حرکت می کنند.

وی ادامه داد: نجات انسان‌ها و وقف در حوزه درمانی نیز کار بسیار ارزشمندی است.

دشتکی اضافه کرد: به طوریکه یکی از طرح های ملی در حوزه وقف که در حال انجام است، ایجاد یک مرکز برای درمان بیماران نخاعی است.

استان البرز دارای یک هزار و ۶۰۰ موقوفه و ۱۳ هزار رقبه است.

برچسب‌ها اوقاف و امور خیریه استان البرز وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه استان البرز وقف اوقاف و امور خیریه استان البرز وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۵۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران باقری لنکرانی، در نامه‌ای به سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، عنوان داشت: ضمن تشکر از مساعی جنابعالی در ارتقای خدمات سلامت کشور از جمله اصلاح دستورالعمل ارائه خدمات مختلف نظیر کولونوسکوپی، همانگونه که مستحضرید تعرفه‌های پروسیجرها همچون آندوسکوپی و کولونوسکوپی حتی با لحاظ کردن هر دو بخش فنی و حرفه‌ای، در حال حاضر کفاف هزینه‌های نگهداشت و استهلاک این دستگاه‌ها را نمی‌دهد.

در این شرایط، تحمیل هزینه‌های اضافه‌تر به واحدهای ارائه خدمت چه در بخش دولتی و چه خصوصی، برای خدماتی که برای حفظ کیفیت درمان و ایمنی بیماران ضروری هستند و در تعرفه‌های مزبور نه در جز فنی و نه در حرفه‌ای لحاظ نمی‌شوند، باعث فشار مضاعف مالی هم به ارائه کنندگان خدمت و هم بیماران گردیده است.

از جمله خدمات ضروری که در کنار پروسیجرها ارائه می‌شود می‌توان به مواردی همچون پالس اکسی متری، رگ گیری، تزریق سرم و دارو، بررسی وضعیت بیمار، مشاوره قبل و بعد از پروسیجر و…، اشاره نمود.

از طرف دیگر برخی از تجهیزات مصرفی آندوسکوپی و کولونوسکوپی که غیر سرمایه‌ای و یکبار مصرف هستند و بعضاً تهیه آنها برای بیماران امکان پذیر نیست و لزوماً توسط مراکز درمانی، بیمارستان، کلینیک و یا توسط پزشکان در مطب شخصی تهیه می‌شوند که از مهم‌ترین این موارد می‌توان به لوازم مصرفی همچون پنس بیوپسی، سوزن اسکلروتراپی، هموکلیپس، اسنیر، تهیه وسایل ضد عفونی، دهانی، کیت اپرئاز لباس بیمار، داروهای لازم سدیشن و…، نام برد که در حال حاضر با چالش تقبل هزینه توسط بیمه‌ها در برخی از استان‌ها روبرو شده است. حتی برخی از خدمات که دارای تعرفه هستند بعضاً توسط سازمان‌های بیمه گر در صورتحساب‌های ارسالی مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند و باعث تضییع حقوق بیماران و ارائه کنندگان خدمت می‌شود که به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

۱- ویزیت بیمار قبل و بعد از پروسیجر و مشاوره پزشکی

۲- کد ۹۶۰۱۸۰ اکسیژن تراپی با نازال یا ماسک

۳- کد ۹۶۰۰۱۰ پایش و ارزیابی مثل فشار گرفتن. کنترل علائم حیاتی و پالس اکسی متری

۴- کد ۹۶۰۱۵۵ برای رگ گرفتن

۵- کد ۹۶۰۱۷۰ برای تزریق هر داروی وریدی

۶- لیست وسایل مصرفی یکبار مصرف ویژه هر بیمار

با توجه به موارد فوق، از جنابعالی درخواست می‌شود ضمن اعلام این موارد به معاونین درمان دانشگاه علوم پزشکی، بیمه‌های پایه و تکمیلی، تاکید گردد که موارد اعلامی مازاد بر تعرفه اندوسکوپی و کلونوسکوپی بوده و در صورت ارائه خدمت و تهیه وسایل مزبور با درج در صورتحساب بیماران، قابل پرداخت از طرف بیمه‌ها هستند.

امید است با تاکید و پیگیری جنابعالی، وضعیت ناهماهنگ فعلی که در برخی از استان‌ها باعث برخورد بین بیماران، بیمه‌ها و ارائه کنندگان خدمت گردیده است و بر کیفیت خدمات و ایمنی آنها تأثیر گذار بوده، به سرعت حل شود.

کد خبر 6082366 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در هفته سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری هفده عنوان برنامه در طی هفته سلامت
  • عدم پاسخگویی تعرفه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی به هزینه‌ها
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت به همت پزشک فارسی + فیلم
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی