Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-18@02:37:27 GMT

کاهش قند خون با چای رزماری

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۵۵۸۵

خرداد: رزماری را حتما می‌شناسید. این گیاه خوش‌عطر و بو كه اغلب در غذاهای گوشتی كاربرد دارد در تهیه دمنوش هم استفاده می‌شود.
به گزارش خرداد به نقل از جام جم، آن هم با خواص فراوان برای سلامتی. برخی خواص احتمالی چای رزماری را باهم مرور می‌كنیم:
خواص ضدالتهابی و ضدمیكروبی:
رزماری حاوی تركیباتی چون رزمارینیك اسید و كارنوسیك اسید است كه گویا در كاهش سرعت رشد سلول‌های سرطانی خصوصا در نواحی سینه و پروستات مؤثرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزماری همچنین از خواص ضدمیكروبی برخوردار است و درنتیجه احتمال می‌رود كه به مقابله با عفونت‌ها و بهبود زخم كمك كند. البته هنوز مطالعات كافی در این زمینه برای اثبات قطعی گزاره‌های مذكور صورت نگرفته است.
تقویت سلامت مغز:
براساس مطالعات انجام‌گرفته روی حیوانات آزمایشگاهی می‌دانیم كه تركیبات پلی‌فنولیك موجود در رزماری چه‌بسا در جلوگیری از مرگ سلول‌های مغزی هم مؤثر باشند. اما مطالعات این‌چنینی هنوز به‌طور مستقیم روی نمونه‌های انسانی انجام نگرفته‌است. بااین‌حال گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد كه شاید رزماری در مقابله با بیماری‌های انحطاطی عصبی هم مؤثر باشد.
كاهش قند خون:
چای رزماری می‌تواند به‌دلیل برخورداری از كارنوسیك اسید و رزمارینیك اسید به كاهش قند خون در بیماران دیابتی كمك كند. در برخی مطالعاتی كه البته به نتایج قطعی دست نیافته‌اند مشاهده شده كه تركیبات نامبرده می‌توانند روی قند خون اثری شبیه انسولین داشته باشند.
تقویت سیستم گوارش:
تركیبات موجود در چای رزماری موجب كمك به رشد باكتری‌های مفید در سیستم گوارش و درنتیجه تقویت سلامت گوارشی و جذب بهتر مواد مغذی می‌شوند. البته ناگفته نماند كه رزماری می‌تواند در برخی افراد عارضه‌ساز هم باشد. پس صرفا به خواص احتمالی اكتفا نكنید و عوارض احتمالی را هم از كارشناسان طب سنتی جویا شوید.


برچسب ها: قند خون ، چای رزماری ، گیاه خوش عطر

منبع: خرداد

کلیدواژه: قند خون چای رزماری گیاه خوش عطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۵۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خواص شگفت‌انگیز آب برنج برای پوست و مو (فیلم) خواص این گیاه تا 30 برابر قوی تر از سیر و لیمو است (فیلم) معجزه پاکسازی مغز با مصرف خاکشیر (فیلم)

دیگر خبرها

  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل
  • چند توصیه برای کاهش خطر زمین‌ خوردن در دوران سالمندی
  • انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم)
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • تقویت سازوکارهای نظارتی بر کاهش پرونده‌های معوق موثر است
  • خواص عجیب این نوع چای برای بدن را بشناسید
  • مصرف کره بادام زمینی چه تاثیری بر فشار خون دارد؟