Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مهندس عباس کشاورز در نشستی که با حضور مدیران یک شرکتی چینی در زمینه تولید بذر هیبرید برنج برگزار شد، سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افزایش بهره وری آب و عملکرد محصول را تشریح و اظهار کرد: با واردات صرف بذر موافق نیستیم بلکه با انتقال تکنولوژی تولید بذر قابل رقابت آن هم پس از تایید کشاورزان و تقاضای بازار حمایت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از ارائه گزارش هیات چینی در زمینه تولید بذر هیبرید، تصریح کرد: در صورت ارائه بذور هیبرید سازگار با شرایط کشور باید حداکثر پس از ۲ سال روند و مقدمات ثبت ارقام و تولید بذور هیبرید در داخل کشور اجرایی شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: برنج رقابت واردات وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۵۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن رسیده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حاجی‌رضا پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: طی دوسال اخیر ۵۵ هزار هکتار از ۸۰ هزار هکتار زمین موجود برای کشاورزان تعیین تکلیف و سنددار شده‌اند.

حاجی‌رضا با تصریح بر محدود بودن حمایت‌ها و تسهیلات بخش کشاورزی قم، افزود: یونجه، ذرت و پنبه از جمله محصولات زراعی برند استان قم محسوب می‌شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: تولید دو درصدی پروتئین کشور در قم، تولید ۱۵۰ هزار تن شیر، وجود ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین از دستاوردهای بخش کشاورزی و دامداری استان قم بشمار می‌رود.

وی همچنین به وضعیت تولید و تامین تخم مرغ در استان اشاره کرد و گفت: میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن در سال رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: اشتغال مولد پایدار از مقولاتی است که به جدیت در سازمان جهاد کشاورزی دنبال می‌شود و سعی داریم تا با بهره‌گیری از دانش‌های نوین عملکرد کشاورزی استان ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه تغییر الگوی کشت با توجه به اقلیم و آب و هوای خشک قم در دستور کار قرار دارد افزود: تلاش شده تا با اجرای سیستم‌های جدید آبیاری و در راستای بهره وری حداکثری از منابع، استفاده از آب در بخش کشاورزی به حداقل برسد.

حاجی‌رضا با بیان اینکه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای افزایش سطح تولیدات محصولات کشاورزی از جمله راهبردها در اداره کل جهاد کشاورزی استان قم است ابراز داشت: تلاش شده تا بسترهای مناسبی برای استفاده از توان علمی و پژوهشی دانش بنیان‌ها در قم فراهم شود.

کد خبر 6062955

دیگر خبرها

  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • خرید نهال لیبل دار، ۲۹ هزار تومان از نهالستان تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن رسیده است