Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@09:11:17 GMT

کلاه برداری با نرم‌افزار تغییر صدا

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۵۶۲۹

کلاه برداری با نرم‌افزار تغییر صدا

مرد جوانی که با نرم‌افزار تغییر صدا خودش را زن معرفــی و به بهانه برقراری رابطه جنســی از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کرد، در مشهد دستگیر شد.

عقیل رحمانی /

مرد جوانی که با نرم‌افزار تغییر صدا خودش را زن معرفــی و به بهانه برقراری رابطه جنســی از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کرد، در مشهد دستگیر شد.

 ماجرای کلاه‌برداری از افراد هوسران چه بود؟

چنــدی پیــش پرونــده‌ای در دادســرای ناحیه ۷ مشهد(ویژه فضای مجازی) مطرح و روی میز قاضــی مهدی حقدادی، معاون دادستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی ماجرا از سوی مقام قضایی نشان میداد فردی بــا درج آگهی‌های متعدد برقراری رابطه غیراخلاقی در فضای مجازی، طعمه‌های خود را به دام می‌انداخت و اقدام به کلاه‌برداری از آنها می‌کرد.

 با توجه به حساسیت ماجرا و احتمال گسترش این اقدام مجرمانه بود که پرونده برای شناســایی عامل و یا عاملان آن به شعبه ۷۷۱ دادسرای ناحیه ۷ مشهد ارجاع شد. به این واســطه قاضی جلائیان در مرحله اول از پلیس که موضوع را کشــف کرده بود خواست در شعبه حاضر و تحقیقات میدانی خود را ارائه کند.

در حین انجام بررسی‌های قضایی مشخص شــد مأموران پلیس حین رصد فضای مجازی با یک آگهی غیراخلاقی در اینســتاگرام مواجه و پس از آن به صورت پوششــی با شماره تلفن همراه درج شده در آن فضا تماس برقرار کرده و همه چیز از آنجا شروع شده بود.

وقتی تماس برقرار شــد آن سوی خط زن جوانی پاسخ داد، این مکالمه ادامه داشــت تا اینکه او از مأموران درخواست کرد ۵۰ هزار تومان برای اطمینان از صداقت رفتار برایش واریز کننــد تا او قرار ملاقات بگذارد. در ادامه مشــخص شد شیوه فرد مذکــور اینگونه بود که پس از واریز کردن وجه، دیگر به تماس‌ها و پیام‌های مجازی طعمه پاســخ نمی‌داد و او را بلاک می‌کرد.

 مردجوانی که خودش را زن جا زده بود

با توجه به مستندات موجود دستور دستگیری متهم صادر و در اختیار پلیس اطلاعات و امنیــت اخلاقی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت. ردزنیهــای پلیســی آغاز و صفحه‌هــای اینســتاگرامی عامل این اقدام هم مورد رصد دقیق قرار گرفت.

بررسی‌های فنی پلیس نشان میداد یک صفحه دیگر اینســتاگرامی هم با هویت خلاـه در حال انجام اقدامات مشــابه است که توســط مجرم مدیریت می‌شــود. پیگیری‌های لحظه به لحظه پلیس سرانجام موجب شد مشخص شود عامل انتشار این دست آگهی‌ها یک زن نیست و مرد جوان بیست وهشت سال‌های پشــت پرده ماجرا قرار دارد و به سرعت محل اختفای متهم در حوالی شهرک شهید رجایی ردزنی و عامل این اقدام در پی یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

 روزی ۱۰۰ هزار تومان درآمدکثیف

پــس از آن متهم به دادســرا منتقل و وقتی فهمید همه چیز علیه اوست مدعی شد: تمامی اقدامــات مجرمانه را به وســیله یک نرم‌افزار تغییــر صــدا انجام مــی‌دادم. پیــش از آن هــم در اینســتاگرام و ... صفحاتی با هویت جنــس مؤنث ایجاد و وقتــی فردی را به دام می‌انداختم و از او پول میگرفتم دیگر جواب او را نمی‌دادم و بلاکش می‌کردم.

 مــن از این راه در روز حــدود ۱۰۰ هزار تومان پول به جیب میزدم. از ســویی بررسی گوشی تلفن همراه متهم حکایت از آن داشت که وی به صورت گســتردهای دست به انجام این اقدام مجرمانه در فضای مجازی زده است. پس از روشن شدن ماجرا متهم به زندان منتقل و دســتور تحقیقات تکمیلی در این زمینه هم صادر شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کلاهبرداری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر

به گزارش خبرآنلاین ،فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و برخورد با ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب استان خبر داد. سردار کیومرث عزیزی گفت: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آن‌ها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

جماران در خبری نوشت:فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898377

دیگر خبرها

  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر