Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری کی بی اس، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد توکیو هیچ امتیازی به کره جنوبی نخواهد داد.

در پی تصمیم کره جنوبی برای به تعویق انداختن پایان توافقنامه اشتراک اطلاعات نظامی با توکیو، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد کشورش در این خصوص امتیازی به سئول نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش آساهی شیمبون ژاپن، آبه این سخنان را در واکنش به تصمیم سئول برای به تعویق انداختن خاتمه توافق اطلاعات نظامی اعلام کرد. نخست وزیر ژاپن تاکید کرد کره جنوبی این تصمیم را تحت تاثیر فشار‌های شدید از سوی آمریکا اتخاذ کرده است. پیش از این اعلام شد کره جنوبی از آمریکا خواست تا به این کشور برای حل و فصل مناقشه با ژاپن کمک نماید.

 ژاپن و کره‌ جنوبی در سال ۲۰۱۶ توافقنامه اشتراک اطلاعات نظامی را میان خود امضا کردند تا بتوانند تحرکات موشکی و نظامی کره‌ شمالی را زیر نظر بگیرند. اقدامی که با استقبال آمریکا همراه بود.

در ادامه تنش‌ها میان کره جنوبی و ژاپن و علی‌رغم تمدید موقت توافق نامه امنیتی توکیو و سئول، گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد کره جنوبی یک تمرین مشترک حوادث دریایی را لغو کرده است. رابطه سیاسی و اقتصادی ژاپن و کره جنوبی به دنبال یک سلسله رویداد‌ها مانند مصادره اموال شرکت‌های ژاپنی در کره جنوبی به اتهام استثمار کارگران کره‌ای در دوران جنگ جهانی دوم، محدودیت‌های اعمال شده از سوی ژاپن برای صادرات مواد اولیه دارای فناوری‌ها بالا به توکیو و تاکید کره جنوبی بر تمدید نکردن پیمان امنیتی با سئول، دچار تنش شده است.

با این حال کره جنوبی سرانجام بعد از چند ماه بحث و رایزنی با ژاپن و آمریکا، اواخر روز جمعه تصمیم گرفت به «پیمان امنیتی» مشترک با توکیو و واشنگتن که روز شنبه پایان می‌یافت، پایبند بماند، ولی هشدار داد مشخص نیست این پایبندی تا چه زمانی ادامه یابد.

به نوشته رویترز، به علت تنش‌های سیاسی و تجاری دامنه‌دار کنونی، روابط کره جنوبی و ژاپن پس از عادی‌سازی روابط در سال ۱۹۶۵، در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد / سامورایی‌ها جام‌جهانی را از دست دادند

آفتاب‌‌نیوز :

مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا در گروه C امروز دوشنبه در ساعت ۱۴:۳۰ با برگزاری ۲ دیدار به پایان رسید و تیم‌های قرقیزستان و تاجیکستان راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند و ژاپن و کره جنوبی از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

در یکی از این دیدار‌ها تیم ملی فوتسال ژاپن به مصاف تاجیکستان رفت که بازی در پایان با تساوی یک به یک تمام شد. به دنبال این تساوی ژاپن ۴ امتیازی شد و امتیازات تاجیکستان به ۵ رسید.

در دیگر دیدار هم قرقیزستان و کره جنوبی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی ۵ بر ۵ به پایان رسید تا قرقیزستان ۵ امتیازی شود و کره جنوبی با یک امتیاز در انتهای جدول بماند.

به این ترتیب در گروه C تاجیکستان با ۵ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند و قرقیزستان با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم جواز حضور در دور بعد را کسب کردند.

ژاپن که مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات است در این گروه ۴ امتیازی شد تا در رده سوم قرار بگیرد و از راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی باز بماند و یک شگفتی بزرگ رقم بخورد.

در ادامه این رقابت‌ها و از ساعت ۱۷:۳۰ هم ۲ دیدار در گروه D برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتسال ایران به مصاف کویت می‌رود و افغانستان با بحرین دیدار خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  • یک استقلالی آب پاکی را روی دست خطیر ریخت | افسوس برای جدایی هایی که نزدیک است
  • حذف ژاپن و کره جنوبی؛ شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد / سامورایی‌ها جام‌جهانی را از دست دادند
  • شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌های فوتسال کنار رفت
  • حذف ژاپن و کره جنوبی/شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین
  • قیمت طلا بالاخره ریخت/ قیمت جدید طلا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳