Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: از آغاز طرح جامع و سیستماتیک پایش سلامت ایثارگران در این استان در سال ۱۳۹۶ تاکنون نیمی از جامعه هدف پایش شده و برای آنان پرونده سلامت الکترونیکی تشکیل شده است.

به گزارش قدس آنلاین، محمد غلامپور افزود: جانبازان ۷۰ درصد، والدین شهدا به تعداد ۱۱ هزار نفر، همسران شهدا با حدود ۶ هزار نفر جمعیت و سایر ایثارگران با بیماری های خاص، سخت درمان یا وابسته به تخت شامل این طرح می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از مهر ماه سال ۹۶ تا پایان آبان ماه سال جاری هزار و ۲۸ همسر شهید، چهار هزار و ۹۲۲ نفر از والدین شهدا، هزار و ۱۷۴ نفر از جانبازان و هزار و ۳۸۹ نفر از سایر ایثارگران که مبتلا به بیماری‌های سخت یا خاص بوده‌اند پایش سلامت شده و پرونده الکترونیک سلامت برای آنان تشکیل شده است.

وی تعداد پایش‌های سلامت صورت گرفته برای این جامعه را حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: این آمار نشان می‌دهد با توجه به نوع بیماری و شرایط سلامت ایثارگران برخی از آنان طی این مدت بیش از یک بار مورد پایش قرار گرفته‌اند.

غلامپور افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جامعه هدف در این طرح دستکم ۱۸ هزار نفر بود که به خاطر عدم تامین اعتبار لازم و پرداخت نشدن به موقع حق‌الزحمه پزشکان از سوی بیمه این هدف محقق نشده است.

وی اظهار داشت: به دلیل تعویق در پرداخت‌ها از سوی بیمه دی، پزشکان انگیزه همکاری در این طرح را از دست داده و در مواردی قرارداد خود را با این بیمه فسخ کرده‌اند.

خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۲۲۶ شهید، ۴۹ هزار و ۲۸۶ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، همچنین جمعیت ایثارگری این استان شامل خانواده شهدا، جانبازان و خانواده این عزیزان و آزادگان بالغ بر ۳۰۸ هزار نفر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پایش سلامت ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام مشاوره دارویی با تلفن ۱۹۰/ برنامه‌ریزی آموزش عمومی مصرف منطقی دارو

زهرا جهانگرد سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو اظهار کرد: مراکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم سراسر کشور در راستای ارائه مشاوره دارویی و کنترل مسمومیت از طریق شماره تلفن ۱۹۰ (داخلی ۳-۲) آماده ارائه مشاوره به مردم در این حوزه هستند.

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو با تأکید بر لزوم منطقی سازی مصرف دارو و ارتقای فرهنگ مصرف آن در میان جامعه، گفت: برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی لازم به منظور آموزش‌های عمومی در جامعه از طریق تهیه محتوای آموزشی انجام دادیم که اجرای آن توسط سازمان غذا و دارو با همکاری دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه
  • پایان اردیبهشت آخرین فرصت انجام سنجش سلامت نوآموزان
  • افزایش ۲۴ درصدی بودجه بنیاد شهید با هزینه‌هایش هماهنگ است؟
  • تجمع پرشور مردم مشهد در حمایت از حمله سپاه + فیلم
  • اهدای دستگاه الکتروکاردیوگراف به مرکز بهداشت تایباد
  • دیدارمدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان
  • ۸۰ درصد تسهیلات اشتغال در بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام جذب شده است
  • تبدیل وضعیت بیش از ۴۰۰۰ شاغل ایثارگر در استان ایلام
  • جذب ۸۰ درصدی تسهیلات اشتغال در بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام
  • انجام مشاوره دارویی با تلفن ۱۹۰/ برنامه‌ریزی آموزش عمومی مصرف منطقی دارو