Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@14:23:12 GMT

عزم جدی مسوولان البرز برای مبارزه با گرانفروشی

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۶۴۲۶

عزم جدی مسوولان البرز برای مبارزه با گرانفروشی

این اعضا با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی پس از گرانی بنزین برنامه های ویژه حوزه کاری خود را برای  مقابله با گرانفروشان بیان داشتند.

بر اساس اعلام دستگاه های نظارتی وبازرسی البرز قیمت کالاهای اساسی این استان به صورت روزانه رصد می شود.

پیش بینی سرانه تولید و نیاز البرز در برخی از محصولات کشاورزی، آمار و اطلاعات ذخایر اقلام و کالاهای اساسی از دیگر محورهای مورد توجه در نشست تنظیم بازار این استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تعزیرات حکومتی البرز در این نشست که روز یکشنبه گفت: در طول یک ماه حدود یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ پرونده  به محاکمه قضایی البرز واصل شده بود. 

علی اکبر مختاری افزود: تنها در هفته گذشته بالغ بر ۸۲۲ پرونده داشته ایم که رسیدگی شد. 

وی گفت: حاصل محکومیت های متهمان پرونده ها در هفته گذشته بالغ بر ۲ میلیارد تومان بوده است. 

مختاری اظهار داشت:  وضعیت دریافت شهریه در برخی مدارس مناسب نیست و آموزش و پرورش البرزباید یک تیم بازرسی ویژه  برای نظارت بر دریافت شهریه ها در مدارس داشته باشد. 

وی افزود: یکی از مسوولان به دلیل عدم‌ساماندهی سیستم حمل و نقل شهری بازداشت شد که با تعهد کتبی آزاد شد اما پرونده آن مفتوح است، بنابراین این فرد باید تا هفته دیگر این وضعیت را ساماندهی کند و عملکردش  بررسی خواهد شد.  مختاری گفت: در حوزه حمل و نقل شهرداری بر نرخ های های تاکسی در شهرهای اقماری از جمله محمدشهر، ملک آباد نظارت کند.

رییس اتاق اصناف البرز نیز از وارد شدن خسارت به ۴۹ واحد صنفی در استان در جریان اغتشاشات در این نشست خبرداد.

رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان البرز  در این نشست ادامه داد: اتحادیه های صنفی زیرمجموعه اتاق اصناف البرز باید با برگزاری جلسات کارشناسی جلوی بروز هر نوع تخلفی را بگیرند.

رامین ربیعی افزود: بر اساس تاکیدات قبلی هرگونه افزایش قیمت در کالاها و اقلام مختلف به بهانه ای مانند افزایش نرخ بنزین پذیرفته نیست و اگر قرار به چنین اقداماتی باشد باید نخست در ستاد تنظیم بازار استان به تصویب رسیده و به اطلاع مردم برسد. 

وی خاطرنشان کرد: براساس گزارش های دریافتی ذخائز در حوزه کالاهای اساسی در شرایط بسیار مطلوبی به سر می برد.

  رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان البرز تاکید کرد:  عدم عرضه و درج قیمت بر روی کالاها، گرانفروشی و احتکار به صورت ویژه در این استان رصد می شود.

وی از مردم خواست تخلفات را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

برچسب‌ها البرز نرخ سوخت ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز نرخ سوخت ستاد تنظیم بازار البرز نرخ سوخت ستاد تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچیان کالاهای خارجی جلفا ۶میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد حضرتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این کالاهای خارجی شامل مواد خوراکی، پوشاک و لوازم الکترونیکی است، افزود: این کالاها از سوی مأموران انتظامی این شهرستان از خودروهای گذری در جاده‌های مواصلاتی جلفا کشف و پرونده‌های قاچاق این کالاها برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با اشاره به تشکیل چهار پرونده قاچاق برای این کالاها، اظهار کرد: شعبه تعزیرات حکومتی جلفا به پرونده‌های این کالاها به ارزش ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

حضرتی، ادامه داد: شعبه با بررسی پرونده‌ها، به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی و دفاعیات غیرموجه متهمان، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالاها، آنان را در مجموع به پرداخت جزای نقدی مذکور محکوم کرد.

کد خبر 6078113

دیگر خبرها

  • رشد ۷۲ درصدی کالاهای اساسی تخلیه شده در مجتمع بندری انزلی
  • برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • تهیه برنامه مدون در حوزه بهبود فضای کسب و کار البرز
  • تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالاهای اساسی و دارو
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • قاچاقچیان کالاهای خارجی جلفا ۶میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • وضعیت آرام بازار کالاهای اساسی در کرج
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم