Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@08:09:15 GMT

بوئینگ از هواپیمای جدید خود رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۷۹۱۶

بوئینگ از هواپیمای جدید خود رونمایی کرد

به گزارش نیواطلس، هواپیمای ۷۳۷ MAX۱۰ شرکت بوئینگ در واحد این شرکت در واشنگتن رونمایی شد. در این مراسم که هزاران نفر از کارمندان بوئینگ حضور داشتند، بزرگترین نسخه از سری هواپیماهای ۷۳۷MAX  قبل از کنترل سیستم ها و بررسی موتور رونمایی شده است. قرار است هواپیمای مذکور نخستین بار در ۲۰۲۰ میلادی پرواز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیمایMAX۱۰ در حقیقت نسخه بزرگتر ۷۳۷MAX۹ است که طراحی آن با  ایرباسA۳۲۱neo رقابت می کند.

شرکت بویینگ برای کنترل هزینه های تولیدMAX۱۰، نسخه بزرگتر از مدل قبلی را تولید کرده و بسیاری از ویژگی های آن مانند بال ها موتور CFM Leap۱B نیز یکسان هستند، البته ابزار فرود هواپیمایMAX۱۰( مانند چرخ ها و غیره) تازه هستند.

طبق اعلام بوئینگ تاکنون ۵۵۰ سفارش ساخت MAX۱۰ از ۲۰ شرکت بین المللی ثبت شده است.

این هواپیما ظرفیت حمل ۱۸۸تا ۲۰۴ مسافر را دارد اما با توجه به طول ۴۳.۸متری آن، می تواند حداکثر ۲۳۰ مسافر را جابجا کند. این هواپیما بین هر سوختگیری می تواند مسافت ۶۱۱۰ کیلومتر را طی کند.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، احسان زهره‌وندی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در حاشیه رونمایی از ۲ نسخه خطی کلیات گلستان سعدی و یک رقعه خطی متعلق به دوره تیموری، اظهارکرد: این مراسم با توجه به وجود نسخ خطی نفیس در گنجینه موزه بزرگ خراسان و به مناسبت روز بزرگداشت «ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن‌عبدالله بن‌مشرف» متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی برگزار شد.

زهره وندی ادامه داد:یکی از اولویت‌های کاری معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی تبیین و معرفی مشاهیر ادبی ایران است که از اسفند سال گذشته با برنامه (بزرگداشت نظامی) شروع و در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مشاهیر فرهنگی و هنری براساس آثار موجود در خراسان رضوی می‌کند.

وی بیان کرد: در این مراسم ۲ نسخه خطی نفیس سعدی از کلیات گلستان و یک رقعه متعلق به دوره تیموری رونمایی شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: یکی از نسخه ها شامل غزلیات سعدی به ضمیمه غزلیات قاسم انوار و بخشی از دیوان حافظ است که با خط نستعلیق ۱۴ سطری نوشته شده و تاریخ تحریر آن مربوط به دوره تیموری و قرن ۱۰ هجری قمری است.

زهره وندی ادامه داد: نسخه دیگر کلیات سعدی شامل گلستان، بوستان و دیوان اشعار بوده که با خط نستعلیق تحریر شده است.

شایان ذکر است، نسخه های خطی سعدی از سوم تا نهم اردیبهشت ماه در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر، شعر و ادبیات فارسی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898203

دیگر خبرها

  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی
  • سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه (+عکس)
  • جزئیات خرید و فروش هواپیمای شخصی در ایران
  • چگونه می‌توانیم اطلاعات مسافر را در بلیط هواپیما تغییر دهیم؟