Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@12:32:51 GMT

شاخص کل بورس به ۳۰۵ هزار و ۷۷۴ واحد رسید

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۸۴۲۷

شاخص کل بورس به ۳۰۵ هزار و ۷۷۴ واحد رسید

آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که اکثر شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با افزایش مواجه شدند و شاخص کل بورس با رشد ۱۵۲ واحدی در پایان معاملات به ۳۰۵ هزار و ۷۷۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس امروز (یکشنبه 3 آذر) دومین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد 29 واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع 305 هزار و 652 واحد آغاز کرد و آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که اکثر شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با افزایش مواجه شدند و شاخص کل بورس با رشد ۱۵۲ واحدی در پایان معاملات به ۳۰۵ هزار و ۷۷۴ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۵۲ واحد رشد معادل ۰.۰۵ درصد به ۳۰۵ هزار و ۷۷۴ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۰ واحد افزایش معادل ۰.۰۵  درصد به ۸۱ هزار و ۹۱۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۶۹۲ واحد رشد معادل ۰.۷۸ درصد به ۸۹ هزار و ۳۰۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۴۶۲ واحد افزایش، معادل ۰.۷۸  درصد به ۵۹ هزار و ۷۰۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۹۳ واحد رشد، معادل ۰.۰۵ درصد به ۳۵۶ هزار و ۳۲۳ واحد، شاخص بازار اول با (۳۴۲) واحد ریزش معادل (۰.۱۶) درصد به ۲۲۰ هزار ۱۴۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۳۴۸ واحد رشد معادل ۰.۳۷ درصد، به ۶۳۱ هزار و ۲۴۷ واحد رسید.

 

نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، وبصادر - بانك صادرات ايران، غنوش - نوش‌ مازندران‌ و فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌ صبح امروز در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان انها نماد وبملت - بانك ملت روند صعودی داشت. همچنین بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای حکشتی با 127 واحد، همراه با 95 واحد و فارس با 85 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل نمادهای پارس با 90 واحد، شپدیس با 85 واحد، شپنا با 83 واحد و ومعادن با 53 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

بنابراین گزارش، در پایان معاملات امروز ۴ نماد رانفور با ۱۲۸ واحد، حکشتی با ۱۲۸ واحد، همراه با ۱۱۵ واحد و فارس با ۵۷ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. در پایان معاملات امروز قیمت سهام نمادهای ختور، ثاباد، غسالم، ددام، پکویر، خنصیر و وپترو بیشترین افزایش قیمت و نمادهای شلعاب، کحافظ، آسیا، دتماد، فباهنر، غمارگ و کمنگنز بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۶۷ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۳۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

یادآور می شود: شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (شنبه دوم آذر) اولین روز کاری خود در هفته جاری را با ۶۲۵ واحد رشد معادل ۰.۲۱ درصد و رسیدن به ارتفاع ۳۰۵ هزار و ۶۲۲ واحد به پایان رساند. همچنین شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۶۷ واحد افزایش معادل ۰.۲۱  درصد به ۸۱ هزار و ۸۷۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۸۳۶ واحد رشد معادل ۰.۹۵ درصد به ۸۸ هزار و ۶۱۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۵۹ واحد افزایش، معادل ۰.۹۵  درصد به ۵۹ هزار و ۲۴۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۳۱ واحد رشد، معادل ۰.۲۳ درصد به ۳۵۶ هزار و ۱۲۹ واحد، شاخص بازار اول با (۳۰۰) واحد ریزش معادل (۰.۱۴) درصد به ۲۲۰ هزار ۴۸۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۶۷۲ واحد رشد معادل ۰.۷۵ درصد، به ۶۲۸ هزار و ۸۹۸ واحد رسید.

 

در پایان معاملات روز گذشته ۴ نماد پارس با ۲۳۳ واحد، حکشتی با ۱۲۷ واحد، شیران با ۷۸ واحد و وپارس با ۷۰ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. قیمت سهام نمادهای سفار، دشیمی، قثابت، سشرق، وصنا، سصفها و قپیرا بیشترین افزایش قیمت و نمادهای فلامی، حپترو، ختراک، شپدیس، خموتور، کاذر و غالبر بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس، در ۳۰۶ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۶۰۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۵۵۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد نماز جمعه سهمیه بندی بنزین هفته بسیج بسیج راهپیمایی اردبیل هفته بسیج مساجد فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چند روز گذشته شاهد افزایش تقاضا و رشد شاخص در بازار بودیم، اما امروز عرضه بر تقاضا برتری پیدا کرد و اکثر نماد‌های شاخص ساز در منفی کار خود را به پایان رساندند. این اصلاح موقت فرصت مناسبی برای توجه به سهام جا مانده و خودنمایی مجدد بازیگر محور‌ها است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شایعه‌ای جدید در مورد واگذاری سهام تودلی خودروسازان دوباره به گوش می‌رسد که رنج‌های مثبت و استقبال از این صنعت را به همراه داشت. 

او افزود: امروز ارزش معاملات کل به ۹۴۵۸ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۵۰۳۳ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. همچنین بازار ۵۲ میلیارد تومان ورود پول حقیقی را تجربه کرد. در پایان معاملات امروز تعداد ۳۶۸ نماد (۴۷ درصد) در مثبت و ۴۱۴ نماد (۵۳ درصد) در منفی به کار خود پایان دادند. پس از گذشت از سقف قبلی، بازار به تعادل رسیده و می‌توان همچنان به امید جبران جاماندگی بازار روی سهم‌های بازار سهامداری کرد.

او در نهایت بیان کرد: شاخص کل با بیش از ۱۳۴۰۰ واحد کاهش رو به رو شد و به سطح ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید. این در حالی بود که شاخص هم‌وزن که نشان دهنده وضعیت کلی نماد‌های کوچک و متوسط است بارشد ۱۳۲۱ واحدی همراه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • صعود ۲۷ هزار واحدی شاخص بورس
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید