Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@19:05:32 GMT

از شر یبوست خلاص شوید

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۹۲۱۶

از شر یبوست خلاص شوید

 اجابت مزاج زمانی است که فرد بعد از اجابت احساس سبکی داشته و کاملا مواد دفعی از بدنش خارج شده باشد. در غیر این صورت حتی اگر فردی روزانه بین دو تا سه‌بار اجابت مزاج داشته باشد، اما هنوز احساس کند که تخلیه به‌طور کامل انجام نشده است، باید بگوییم که این فرد دچار فلج یا کم‌کاری انتهای روده است؛ به‌همین دلیل به مشکل یبوست دچار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برای درمان یبوست دو دسته داروی گیاهی وجود دارد؛ دسته اول دارو‌های ملین است. این دارو‌ها مدفوع را نرم و شل می‌کند. دسته دیگر دارو‌های مسهل است. مسهل‌ها دارو‌هایی است که حرکات دودی روده را افزایش می‌دهد، برای همین مانع جذب آب مدفوع می‌شود؛ در‌نتیجه بیمار دچار اسهال می‌شود.

ملین‌ها دارو‌ها و غذا‌هایی هستندکه فیبر زیادی دارند، فیبر‌ها دو کار عمده انجام می‌دهند؛ اول این که می‌توانند آب را در خودشان حفظ کنند و دوم این که باعث می‌شوند صفرایی که قبلا ترشح شده مجدد جذب نشود (صفرای ترشح شده از کبد وقتی به انتهای روده کوچک می‌رسد، جذب می‌شود)؛ چراکه این صفرا به‌دلیل خاصیت صابونی که دارد باعث اجابت مزاج آسان در فرد می‌شود.



منبع: بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: یبوست درمان یبوست مدفوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در محور دره شهر - بدره

ساعتی پیش در اثر برخورد یک دستگاه کمپرسی و یک دستگاه پژو ۴۰۵ در حد فاصل بین روستای عباس آباد و زرانگوش شهرستان دره شهر ۴ نفر فوت شدند.

در این تصادف که هردو خودرو از روبرو باهم برخورد نمودند، خودروی پژو ۴۰۵ که از تاکسی‌های بین شهری بوده دچار حریق می‌شود و متاسفانه هر ۴ سرنشین گرفتار آن دچار سوختگی شده و فوت می‌گردند.

راننده کمپرسی تنها مصدوم حادثه بوده که بصورت سرپایی توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی مداوا می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار در محور دره شهر - بدره
  • باران سیل آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!