Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش جهانپور «رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با وضعیت آسیب‌دیدگان اعتراضات اخیر در پی افزایش قیمت بنزین گفت: بخشی از مردمی که در حوادث اخیر دچار سانحه شدند به بیمارستان مراجعه کردند و بعد از درمان ترخیص شدند، اما برخی از آنها ترخیص نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع ۲۰ درصد از مراجعان نیاز به مراقبت‌های درمانی دارند که پس از انجام این مراقبت‌ها ترخیص خواهند شد. 

وی در رابطه با طیف مصدومانی که به بیمارستان‌ها مراجعه کردند، گفت: مراجعان شامل افراد عادی یا عابران، افراد معترض و بعضا اغتشاشگر و همچنین از نیروهای انتظامی و نیروهای بسیج بودند و همه آنها خدمات درمانی دریافت می‌کنند. به هرحال افراد مختلفی به انحای مختلف در روزهای اخیر آسیب دیده‌اند. آسیب‌ها از قبیل اصابت گلوله، اصابت ساچمه، ضرب ‌‌و جرح یا اصابت شی نوک تیز، برنده  یا سخت با جسم افراد و بر اثر تصادم با خودرو بوده‌ است. 

او افزود: این افراد در شهرهای مختلف توسط اورژانس، اطرافیان  یا دوستان و آشنایان به بیمارستان‌‌ها آورده شدند. درصد زیادی از آن‌ها در اورژانس بیمارستان، خدمات پزشکی دریافت کردند و مرخص شدند. برخی نیاز به اقدامات پیشرفته‌تر درمانی از قبیل جراحی یا مراقبت در آی‌سی‌یو و بخش‌‌های ویژه داشتند که مراقبت‌ از آنها همچنان ادامه دارد. بیش از ۸۰ درصد آسیب‌دیدگان حوادث روزهای اخیر مرخص شدند و باقی بعد از پایداری و بازیافتن سلامتی‌شان از بیمارستان‌ها مرخص خواهند شد. 

جهانپور در پاسخ به این پرسش که آیا غربالگری امنیتی مصدومان توسط ماموران در بیمارستان‌ها انجام می‌شود یا خیر؟ بیان کرد: در رابطه با اقدام غربالگری و شناسائی و تفکیک آشوبگران از مردم توسط نیروی انتظامی اطلاعی نداریم. این جزو کارویژه ما در وزارت بهداشت نیست و ورودی در این مسائل نداریم. وظیفه نظام پزشکی کشور این است که اگر به هر دلیلی افراد دچار سانحه و آسیب شوند، اقدامات لازم برای پایداری و سلامتشان انجام دهد. اینکه افراد به چه طریقی آسیب‌دیده‌اند، یا اینکه افراد به کدام جریانات تعلق دارند، در حوزه  کارویژه وزارت بهداشت نیست، ورودی نخواهیم داشت و در صلاحیت ما نیز نیست. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیمارستان اعتراضات سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی به ۲میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی از پذیرش و ارائه خدمات سرپایی به بیش از دو میلیون و ۲۸ هزار و ۵۸۰ بیمار در مراکز درمانی این سازمان در سراسر کشور از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی ناقوسی افزود: همچنین تعداد ۴۱ هزار و ۷۱۲ بیمار نیز در این مدت در بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی، خدمات درمان بستری دریافت کردند.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ و در فاصله ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال همچنین ۶۹۴۸ عمل جراحی عادی و ۴۰۸۵ عمل اورژانسی در مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شده است.

ناقوسی همچنین گفت: در این مدت، بخش اورژانس بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی سراسر کشور به ۲۲۰۲ مصدوم ترافیکی در بخش سرپایی و ۷۶۳ مصدوم در بخش بستری خدمت ارائه کردند و در این ایام ۲۳۰ مورد احیای قلبی و ریوی موفق نیز در این مراکز انجام شده ‌است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به تلاش‌ کادر درمان این سازمان برای رسیدگی و مداوای بیماران در ایام نوروز، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تمامی مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در نوروز ۱۴۰۳ فعال بودند و به‌صورت مستمر و بدون وقفه به مراجعان خدمات ارائه دادند.

گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی با در اختیار داشتن ۷۹ بیمارستان، ۵ مرکز اعمال جراحی محدود و دارا بودن ۳۲۰ مرکز سرپایی و بهره‌گیری از همکاری بیش از ۵۷ هزار مؤسسه تشخیصی و درمانی طرف قرارداد، نقش مهمی در نظام سلامت ایران دارد و خدمات درمانی را به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش تأمین‌اجتماعی ارائه می‌کند.

براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، ستاد نوروزی بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ با اجرای طرح آماده‌باش نوروزی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این سازمان، آمادگی‌های لازم برای استمرار ارائه خدمات به بیمه‌شدگان را تدارک دیده بود.

طرح آماده‌باش نوروزی واحدهای درمانی تأمین‌اجتماعی از ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۳ آغاز ‌شد و تا روز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ادامه داشت. در این طرح برای خدمت‌رسانی مناسب به مسافران نوروزی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی پیش‌بینی‌های لازم انجام شد و مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها برای اطمینان از آمادگی و فعال بودن مراکز، وجود و حضور نیروهای تخصصی و کادر درمانی، عدم وجود نقص و خرابی تجهیزات و دستگاه‌ها، امکان ارائه خدمات تشخیصی، آزمایشگاهی، تصویربرداری، دندانپزشکی و دارویی؛ برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را انجام دادند.

این گزارش حاکی است در ایام تعطیلات نوروز فعالیت تمام وقت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی تأمین‌اجتماعی ادامه داشت و  پذیرش بیماران در ایام غیرتعطیل نوروزی نیز طبق روال جاری ادامه یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان اتفاق دلهره‌آور: مدافع رم مرخص شد
  • سیلاب‌های افغانستان جان ۳۳ نفر را گرفت
  • آمادگی جهاد دانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • جهاد دانشگاهی فارس آماده ارائه خدمات تحقیقاتی پزشکی است
  • آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد
  • افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند
  • زنان باردار به مراقبت بیشتری در برابر سرخک نیاز دارند
  • ارائه خدمات در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی به ۲میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی
  • ارائه خدمات به بیش از دو میلیون بیمار در تعطیلات نوروزی در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی