Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@23:48:00 GMT

«اینترنت و سواد مجازی» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۷۹۶۴۱

«اینترنت و سواد مجازی» منتشر شد

کتاب «اینترنت و سواد مجازی» نوشته سیدرضا عاملی و ابراهیم محسنی‌ آهویی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۳۷۱ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴۱ هزار تومان توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است. 

«مفهوم‌شناسی سواد مجازی»، «فراتحلیل گفتمان‌های غالب مطالعاتی در رویکرد به سواد مجازی با تاکید بر ایران»، «الگوشناسی سواد مجازی: الگوی سواد مجازی با رویکرد دوفضایی»، «رویکردهای نظری به سواد مجازی»، «نظریات آموزش و یادگیری سواد مجازی»، «سواد مجازی و اشتغال» و «نتیجه‌گیری: سواد دوفضایی به‌مثابه الگوی جامع سواد مجازی» فصل‌های کتاب «اینترنت و سواد مجازی» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین در نوشته پشت‌ جلد کتاب آمده است: کتاب حاضر تلاشی است که ابعاد مختلف مفهومی و نظری، الگوی سواد مجازی، آموزش و یادگیری و همچنین رابطه اشتغال و سواد مجازی را تبیین می‌کند. اثر پیش‌ رو ضمن آن‌که به فراتحلیل مطالعات پیشین می‌پردازد، الگویی مبنایی را تحت عنوان سواد دوفضایی ارائه می‌کند و منبعی بنیادین برای سواد مجازی محسوب می‌شود که می‌تواند راه را برای گام‌های بعدی به ویژه در حوزه سواد اختصاصی و تخصصی مبتنی بر کارکردهای فراگیر فضای مجازی بگشاید. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اینترنت و سواد مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۷۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جهش تولید در دیم‌زارها باید الگوی همه طرح‌های تولیدی باشد

ایسنا/ایلام ناظر استانی طرح ملی جهش تولید در دیم‌زارهای استان ایلام گفت: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، طرح ملی جهش تولید در دیم‌زارها باید الگوی همه طرح‌های تولیدی در کشور شود.

«خدابخش داودی‌نصر» با حضور در ایسنا در خصوص این طرح در استان اظهار کرد: در طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان ما از مرحله تهیه زمین و کاشت عبور کرده‌ایم و به مرحله داشت رسیده این که در این مرحله دو کار مهم باید انجام شود اول پایش و رصد مستمر عوامل زیان‌رسان شامل بیماری‌ها، علف‌های هرز و آفات، و دوم کار مهم تغذیه خاک با کود «سرک» است.

وی ادامه داد: در حوزه دیم‌زار، باید در خصوص پایش و رصد عوامل زیان‌رسان، بیشتر کار کنیم و اگر در مرحله کاشت از نظر عوامل مختلف کمبود و کسری داشته‌ایم در مرحله داشت با رصد مدام، آن را جبران کنیم و جلو ضرر را بگیریم.
ناظر استانی طرح ملی جهش تولید در دیم‌زارهای استان ایلام خاطرنشان کرد: متولی این بخش، مدیریت حفظ نباتات جاده کشاورزی استان است که برای حفظ گیاه، باید به برایش بپردازد و علت آسیب رسانی به مزارع را به موقع تشخیص بدهد و نسخه درمانی مناسب ارائه کند، همکار بخش حفظ نباتات در این راه، بخش مدیریت ترویج است که با فراخوانی بهره‌برداران در موقع مناسب، ساماندهی مناسبی به‌وجود بیاورد.
داودی نصر گفت: اجرای دوره‌های ترویجی علاوه بر حفظ نباتات و توصیه مناسب به کشاورزان یک فاز مهم دیگری تحت عنوان تغذیه دارد که متأسفانه در زمان کاشت، از نظر کودهای شیمیایی ضعیف عمل کرده‌ایم و باید در  مرحله کود سرک آن را جبران کنیم.
وی افزود: متأسفانه طی بازدیدی که اخیراً از زمین‌های دیم‌زار سطح استان داشتیم گزارش‌ها حاکی از این است که خیلی از آسیب‌ها ناشی از کمبود کود است که باید در این مرحله با همراهی حفظ نباتات و ترویج و بهره‌برداران و احساس مسئولیت مدیریت‌های اجرایی به ویژه مدیریت زراعت و مدیران مراکز و شهرستان‌ها و با هدایت کارشناسان پهنه، خلأهای ناشی از کمبود تغذیه را حل کنیم.
داودی نصر محصولات کشت شده در طرح ملی جهش تولید در دیم‌زارهای استان در پنج گروه دانست و عنوان کرد: این  گروه‌ها عبارتند از گروه غلات که شامل گندم و جو است، دانه‌های روغنی که شامل کلزاو گلرنگ و کاملینا است، گیاهان دارویی که شامل زیره و شاه‌دانه است، نباتات علوفه‌ای که شامل ماسک و دیگر گیاهان علوفه ای است و حبوبات که شامل نخود و عدس است.
وی اضافه کرد: این طرح در سطح استان در ۱۲ شهرستان و ۲۱ مرکز جهاد کشاورزی با ۸۴ کارشناس پهنه انجام می‌شود که از این تعداد ۶۲  کارشناس دولتی و ۲۱ کارشناس بخش خصوصی هستند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح جهش تولید در دیم‌زارها باید الگوی همه طرح‌های تولیدی باشد
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • نامه عجیب دختر رضاخان به امام خمینی /فاقد شناسنامه هستم /اشرف گفت به این خواهر بی سواد که با لهجه صحبت می کند، شناسنامه نمی دهیم
  • مسابقه قرآنی ویژه سواد آموزان کردستانی برگزار می‌شود
  • مجازات شاهزاده سرین چیست؟
  • «آفتاب غریب» منتشر شد
  • این حیوان عجیب تلف شده چیست؟ (+عکس)
  • برگزاری مسابقه حفظ جز سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان کردستان
  • مجله «رواق خدمت» منتشر شد
  • کتاب «رواق خدمت» منتشر شد